SHL Omgång 39: Frölunda - Djurgårdens IF 30/1 2016
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL Omgång 39: Frölunda - Djurgårdens IF 30/1 2016
Börjar nästan bli farsartat, när domaren plocket bort våra tekare.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Jag tror det nuförtiden krävs den här sortens matcher och utmaningar för att Tellan verkligen ska orka anstränga sig till sitt allra yttersta. Vi får se, men jag tror han står på huvudet i kväll.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det är så ytterst fascinerande med detta lag att vi oavkortat anpassar vårt spel till motståndet. Spelar vi mot KHK så spelar vi skit, spelar vi mot SAIK så spelar vi skitbra... Vi måste ju vara nån beteende-vetares våta dröm att analysera.
Jag är riktigt impad över hur period 1 har spelats, det är seriens top2 lag som vi möter borta och vi har ett bra och eget spel, inte bara slår ifrån och deffar. Dock galet frustrerad samtidigt att vi inte spelar så här mot bottom5 lagen! :/
Jag är riktigt impad över hur period 1 har spelats, det är seriens top2 lag som vi möter borta och vi har ett bra och eget spel, inte bara slår ifrån och deffar. Dock galet frustrerad samtidigt att vi inte spelar så här mot bottom5 lagen! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Det som känns skönt är ju att frölunda varit bra också men vi ännu bättre 7-3 till oss i skott tror jag det var, bra
Bra första. Vi måste få till mer trafik framför Johansson i fiskkassen. Han har visat tendenser till tunnelseende tidigare matcher så då kanske vi kan få in någon skitpuck.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
När vi inte bjuder på misstag mot effektiva bättre motståndare, eller spelar med dålig motivation mot sämre motståndare är vi riktigt bra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Vi är bra, känns som om vi kommer ut med pucken i 50/50 situationer, det brukar vara ett gott tecken !
Är på plats så inte helt enkelt att vara objektiv men tycker det ser stabilt ut som ni säger. Lite hetare på returer bara, som han släpper en hel del, så hade vi gjort nåt mål.
Ibland tycker jag vi kan rensa när vi hamnar under press även om jag gillar vår filosofi att vårda puck.
Sitter nedanför blå nära vår klack. Riktigt roligt att så många tagit sig ner och håller igång så bra. All cred till er!
Ibland tycker jag vi kan rensa när vi hamnar under press även om jag gillar vår filosofi att vårda puck.
Sitter nedanför blå nära vår klack. Riktigt roligt att så många tagit sig ner och håller igång så bra. All cred till er!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
En bra period. Lite för få långa anfall bara men annars en bra period. 55/45 favör för DIF ändå efter perioden. Kämpa!
Avskaffa tre mot tre.
Jag skulle vilja se lite mer energi och känslor i en sådan här stormatch, hoppas det kommer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Energi har Brodin i alla fall.sensei skrev:Jag skulle vilja se lite mer energi och känslor i en sådan här stormatch, hoppas det kommer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Känns som "första målet vinner" ikväll.... BP nu dessutom, kul!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Gillar inte Högströms spel de senaste 10-15 omgångarna.
Det ser så sjukt nonchalant ut. Slarvigt, segt, passivt.
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Det ser så sjukt nonchalant ut. Slarvigt, segt, passivt.
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Matt igen.
Billig hakning på Matt..
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.