captcash skrev:Detta med råtta eller inte... är sjukt trött på det...
Låt säga ditt jobb är hockeyspelare, du är anställd av DIF men slutar där av nån anledning.. nu är det så att du har familj, vänner och hem i Sthlm och vill gärna bo kvar där... vad gör du då? Antagligen ansöker till annat bolag (typ AIK) som huserar i samma stad som du vill fortsätta bo i, istället för att ge upp ALLT och flytta ut i nån jävla skog... och VIPS blir du taggad som råtta av alla forum-warriors!
Börja inse att hockeyspelare är ett jobb precis som att sitta och programmera på Telenor, jag tror inte så många av dem som slutar på Telenor och börjar på Telia blir hackade på... Och nej, herregud, inbilla er inte att hockey är "speciellt" för man står upp för en klubb-sköld osv... vi tycker det, för hockey är vår religion... hockeyspelarna kanske tycker det till viss mån, men hockey är först och främst deras JOBB och pensionsgrundande verksamhet.. och sen ev. sympati-tillhörighet!
Så.. nu ska sur-o-gnäll-gubben gå o lägga sig.. gonatt vänner!
Sen bygger iofs spelarnas löner på någon miljon om året på att det finns människor som brinner för lagen, så helt går det inte att jämföra idrott med företag. Utan idealen försvinner ekonomin.
Guter avskrev jag som ärkeråtta efter illa valda ord i intervju innan han kom tillbaks till oss i HA, vet inte om jag kan behålla den synen när han sagt raka motsatsen senare när det passade bättre. Han är väl kort och gott en karriärist som skiter i vilket av lagen han spelar för. Jag kan absolut tänka mig en sån spelare på ett 1-2års kontrakt för att fylla en saknad kompetens (typ Mårtensson när vi hade centerbrist), men spelare vi bygger stommen kring måste visa mer hjärta än så. Guter är varken bra nog för att jag ska orka gräma mig över att han sållades bort, och visar inte hjärta nog för att återuppbygga den förlorade stommen.
Idag är jag tacksam över att jag inte håller på Örebro. Hemmaförlust senast mot Karlskrona, följt av 5-0 i baken efter första perioden nere i Karlskrona. Stor efterfrågan på skämskuddar idag i Örebro.
ciirree skrev:Karlskrona vinner alltså med 8-2 mot Örebro. Fyfasiken.
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Bara bra för vår del, att de vinner. Nu har de något att förlora. De kan förlora schwunget de fått av ett par bättre insatser. Det är inte alltid bra att bryta en torsk-trend!