SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Puckey »

captcash skrev:Detta med råtta eller inte... är sjukt trött på det...

Låt säga ditt jobb är hockeyspelare, du är anställd av DIF men slutar där av nån anledning.. nu är det så att du har familj, vänner och hem i Sthlm och vill gärna bo kvar där... vad gör du då? Antagligen ansöker till annat bolag (typ AIK) som huserar i samma stad som du vill fortsätta bo i, istället för att ge upp ALLT och flytta ut i nån jävla skog... och VIPS blir du taggad som råtta av alla forum-warriors!

Börja inse att hockeyspelare är ett jobb precis som att sitta och programmera på Telenor, jag tror inte så många av dem som slutar på Telenor och börjar på Telia blir hackade på... Och nej, herregud, inbilla er inte att hockey är "speciellt" för man står upp för en klubb-sköld osv... vi tycker det, för hockey är vår religion... hockeyspelarna kanske tycker det till viss mån, men hockey är först och främst deras JOBB och pensionsgrundande verksamhet.. och sen ev. sympati-tillhörighet!

Så.. nu ska sur-o-gnäll-gubben gå o lägga sig.. gonatt vänner! :wink:
Sen bygger iofs spelarnas löner på någon miljon om året på att det finns människor som brinner för lagen, så helt går det inte att jämföra idrott med företag. Utan idealen försvinner ekonomin.

Guter avskrev jag som ärkeråtta efter illa valda ord i intervju innan han kom tillbaks till oss i HA, vet inte om jag kan behålla den synen när han sagt raka motsatsen senare när det passade bättre. Han är väl kort och gott en karriärist som skiter i vilket av lagen han spelar för. Jag kan absolut tänka mig en sån spelare på ett 1-2års kontrakt för att fylla en saknad kompetens (typ Mårtensson när vi hade centerbrist), men spelare vi bygger stommen kring måste visa mer hjärta än så. Guter är varken bra nog för att jag ska orka gräma mig över att han sållades bort, och visar inte hjärta nog för att återuppbygga den förlorade stommen.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Starkt av brynäs att vinna mot ett mycket formstarkt luleå, likt det vi lyckades med igår.
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

BigJ skrev:Starkt av brynäs att vinna mot ett mycket formstarkt luleå, likt det vi lyckades med igår.
Synd för oss. Nu krympte avståndet i tabellen.
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

gaspo skrev:
BigJ skrev:Starkt av brynäs att vinna mot ett mycket formstarkt luleå, likt det vi lyckades med igår.
Ja, till Fuleå...
gaspo

Inlägg av gaspo »

Donkels skrev:
gaspo skrev:
Ja, till Fuleå...
Brynäs knaprar in på oss!!
Puckey

Inlägg av Puckey »

gaspo skrev:
Donkels skrev:
gaspo skrev:
Ja, till Fuleå...
Brynäs knaprar in på oss!!
Kvällens höjdpunkt måste däremot vara Karlskronas 4-1 över Örebro.
BigJ

Inlägg av BigJ »

gaspo skrev:
Vi måste ju ta oss till ett slutspel för att vi gör det bra, som igår, inte för att våra konkurrenter spelar dåligt, eller hur?

KHK mycket imponerande som sagt.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

BigJ skrev:
gaspo skrev:
Vi måste ju ta oss till ett slutspel för att vi gör det bra, som igår, inte för att våra konkurrenter spelar dåligt, eller hur?

KHK mycket imponerande som sagt.
Blir en mycket tuff match för oss där nere i ladan..
Speciellt med tanke på de tidigare matcherna lagen emellan
gaspo

Inlägg av gaspo »

Idag tror jag tyvärr det blir storstryk mot Köplunda. Men man får leva på hoppet.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

gaspo skrev:Idag tror jag tyvärr det blir storstryk mot Köplunda. Men man får leva på hoppet.
Om man ska vara positiv så bröt faktiskt Fisk sin negativa trend i förra matchen. Annars hade det ju varit odiskutabelt kört på förhand.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Idag är jag tacksam över att jag inte håller på Örebro. Hemmaförlust senast mot Karlskrona, följt av 5-0 i baken efter första perioden nere i Karlskrona. Stor efterfrågan på skämskuddar idag i Örebro.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Fan att vi inte kunde förvalta alla lägen vi hade mot Köplunda idag.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Karlskrona vinner alltså med 8-2 mot Örebro. Fyfasiken.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Med två bra sparringmatcher i kroppen är vi väl nu i bra trim för khk och ordentligt förvarnade om deras form dessutom.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ciirree skrev:Karlskrona vinner alltså med 8-2 mot Örebro. Fyfasiken.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Bara bra för vår del, att de vinner. Nu har de något att förlora. De kan förlora schwunget de fått av ett par bättre insatser. Det är inte alltid bra att bryta en torsk-trend! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst