SHL Omgång 38: Djurgårdens IF - Linköping 28/1 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: SHL Omgång 38: Djurgårdens IF - Linköping 28/1 2016

Inlägg av Rocky3000 »

JAAAAAAAAAAAAAA!
Bild
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

2 poäng känns väl ändå helt ok!
Avgå Jocke.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:2 poäng var över all förväntan. Djurgården är ologiskt som vanligt.

2 matcher kvar utan Sallinen.
Hade Sörensen eller Lehtonen satt sina lägen hade det blivit 3 pinnar.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Davidsson skrev:Idag hänger Lehtonen sitt första.
Som sagt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Idag slarvade tillräckligt för att kunna spela resterande matcher felfritt! Komiskt slarvigt...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Manijock skrev:Alltså gulligt att ni ger er på Hank i det läget :lol:

Högströms försvarsspel på det målet :lol: Jisses vad huvudlöst! Såg ut som en viss Lofquist när han lämnade sitt jobb för att försöka spela nått knasigt tanklöst presspel. Vet din plats snorjärs, eller dra gärna till Ryssland innan kontraktstiden är slut. Oj oj oj vad vår ensidiga backsida kommer stå oss dyrt när vi summerar.

Hultström har någonstans tagit över hans plats som ledande back. Ser betydligt mognare och smarare ut. Högström har blivit lika kass som han var delar av förra säsongen.
Hank drar nån märklig pass rätt genom offensiv zon till ingen, åker och såsar och helt plötsligt så är en kille fri. Nä, den får han verkligen ta på sig. Totalt hopplös i offensiv zon. Han är ju inte ens nära en andraassist nu som det ser ut...

I övrigt, en rätt patetisk text av dig. Försöker du vara rolig eller?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Den här matchen gör mig frustrerad, det syns så glasklart att vi har potentialen att spela väldigt bra ishockey, men bara när det andra laget drar upp tempot. Hade vi spelat såhär mot Modo hade vi skåpat ut dom totalt.

Det känns som att det är något som inte stämmer mentalt, varför kan man inte gå ut i det tempot man hade i första perioden mot andra, mindre spelskickliga lag?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Praetori

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:
Manijock skrev:Alltså gulligt att ni ger er på Hank i det läget :lol:

Högströms försvarsspel på det målet :lol: Jisses vad huvudlöst! Såg ut som en viss Lofquist när han lämnade sitt jobb för att försöka spela nått knasigt tanklöst presspel. Vet din plats snorjärs, eller dra gärna till Ryssland innan kontraktstiden är slut. Oj oj oj vad vår ensidiga backsida kommer stå oss dyrt när vi summerar.

Hultström har någonstans tagit över hans plats som ledande back. Ser betydligt mognare och smarare ut. Högström har blivit lika kass som han var delar av förra säsongen.
Hank drar nån märklig pass rätt genom offensiv zon till ingen, åker och såsar och helt plötsligt så är en kille fri. Nä, den får han verkligen ta på sig. Totalt hopplös i offensiv zon. Han är ju inte ens nära en andraassist nu som det ser ut...

I övrigt, en rätt patetisk text av dig. Försöker du vara rolig eller?
Problemet är ju snarare att ingen åker, i båda lägena.
Du kanske skall fråga dig själv hur Hank kan vara där uppe och dra den passningen och sedan ändå vara närmsta gubbe i egen zon under kontringen?

Jävligt enögdt hackande på Hank rent generellt just nu.
Han har Säckens förtroende av en anledning även om han inte presterat som kapten i poängskörden.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fy tusan vad jag hatar förlängning och straffar. Hatar det ännu mer nu då man infört idiotin med att spela 3 vs 3 bara för att "skapa mer chanser".

Ishockey skall spelas i 60 minuter och i grundserien borde det gå alldeles utmärkt att låta matcher sluta kryss. Förlängning borde bara användas i slutspelsmatcher, aldrig annars. Straffar som avgörande borde inte användas alls.

Ishockeyn är bra nog och spännande i sig själv att den inte skall förfulas med dessa plastiga jippon.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Hank fick 3 i Aftonbladet, han var lysande i 1a per skrev dom :D
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Edin skrev:Den här matchen gör mig frustrerad, det syns så glasklart att vi har potentialen att spela väldigt bra ishockey, men bara när det andra laget drar upp tempot. Hade vi spelat såhär mot Modo hade vi skåpat ut dom totalt.

Det känns som att det är något som inte stämmer mentalt, varför kan man inte gå ut i det tempot man hade i första perioden mot andra, mindre spelskickliga lag?
Kolla 1a per mot Modo ser du att vi hade faktiskt bra speed och lirade bra.
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Hank fick 3 i Aftonbladet, han var lysande i 1a per skrev dom :D
Ja jag håller med. Jag fattar ärligt talat inte den rent generella kritiken mot Hank (som spelare, inte kapten). Antingen är jag och Säcken och ett antal andra blinda eller så är det kritikerna som är det. Möjligen ligger sanningen någonstans mitt emellan beroende på vilken typ av hockey man förväntar sig.

BigJ

Inlägg av BigJ »

Håller med till 100% att det hackas åt h-e för mycket på Hank och även Press, Falk, Norell, Tellan och Lundberg. Samtidigt har man väldigt svårt att hylla när någon av dessa gör något bra.

Lundberg gjorde mål idag, Hank hade en klockren pass in mot Lehtonen där den sistnämnde tyvärr sköt rakt på målvakten, Tellan är en av de största anledningarna att vi vann idag, inte mycket hyll av dessa.... Falk och Press utmärkte sig väl inte åt något håll idag. De sistnämnda hade iofs sig en high sticking och en indianare men det var fler som gjorde mindre bra saker, Hultström indianare, Thore indianare, Högström indianare m.m.

Vi ligger 6:a, en placering alla borde tycka är bra. Självklart gör både laget och individuella spelare mindre bra prestationer emellanåt men det gör såklart andra lag också. Hank är lagkapten och har delansvar för att laget gör bra ifrån sig vilket vi gör. Bra tycker jag, hoppas det lossnar lite för Hank personligen, det är han värd.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Sevärd match, högt tempo och inget mes i närkamperna. Ger lhc lite credd som motståndare, det filmas inte och larvas så mycket i det laget som vissa andra skräckexempel. Man skakar av sig och kör på.

Extra roligt blir det då med seger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman

SHL Omgång 38: Djurgårdens IF - Linköping 28/1 2016

Inlägg av minalman »

Kall-El skrev:Fy tusan vad jag hatar förlängning och straffar. Hatar det ännu mer nu då man infört idiotin med att spela 3 vs 3 bara för att "skapa mer chanser".

Ishockey skall spelas i 60 minuter och i grundserien borde det gå alldeles utmärkt att låta matcher sluta kryss. Förlängning borde bara användas i slutspelsmatcher, aldrig annars. Straffar som avgörande borde inte användas alls.

Ishockeyn är bra nog och spännande i sig själv att den inte skall förfulas med dessa plastiga jippon.
Det var det mest konservativa och genomtråkiga stenåldersinlägg jag någonsin läst på detta forum. En så här spännande och underhållande match ska inte sluta med något djävla svenskt djävla lagom X. Ishockey skall inte alls spelas i 60 minuter. Den regeln togs bort för länge sedan. I ishockey ska man kora en segrare och det ska avgöras på isen på ett underhållande sätt!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar