-daniel- skrev:Jag finner det löjeväckande att inte tråden översvämmats av poster om den riktigt pissigt usla domarinsatsen igår, men det är ju klart; vi blev ju förfördelade...
Jag vill inte verka som en besserwisser, men är inte "förfördelad" fel använt här? Det betyder ungefär samma som "sårad" eller "kränkt".
Jo, helt rätt. Vet inte ens vad jag sökte för ord men fel blev det!
Att vi fick en fördel kanske? Men det är ju alltid telefonen som fyller i en massa saker nuförtiden.
Haha kan inte skylla på telefonen just den här gången...
Skulle gärna skriva att de var dåliga denna gång också. De höll ungefär vanlig klass och dömde lite hit och lite dit. Englunds tvåa för crosschecking eller andra grejer men har inte hunnit med det. Jag filmade och intervjuade och har skapat ett reportage som nu finns att se på difhockey.se.
Men, stämmer i havet, de var som vanligt väldigt ojämna. Tycker det drabbade både oss och mif.
Jag är mest tacksam över att mif hade svårt att vara ordentligt giftiga efter period 1. Det lät oss komma tillbaks in i matchen.
Jag undrar om det är lite klurigare än en kan tro att köra Beck-to-Beck just vad gäller återhämtning. Mif hade lite mer energi pga borta-is och "allt att vinna" samtidigt som vi hade "allt att förlora" - oklart.
Sen gillar jag att det byggs upp irritation mellan lagen för det ger glöd och intensitet i fler situationer som i vanliga fall inte ger utslag på apparaturen alls.
Med det sagt, på torsdag är det dags igen. Cluben kommer till Hovet.