mb81 skrev:Man tycker ändå lite synd om Brynäs. De har haft stora skadebekymmer i flera säsonger och nu verkar Rödin bli borta resten av säsongen minst.
Riktigt tråkigt. Naturligtvis mest för honom själv.
Men även för oss hockeyälskare.
Det kryllar ju inte av sådana spelare i SHL.
Han är rolig att se på.
Sedan kan jag väl inte påstå att jag lider med Brynäs. De lär sjunka nedåt i tabellen vilket kan hjälpa oss klara topp 8.
Kämpa Rödin!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mattias_87 skrev:Jag är ganska säker på att Luleå tar tredjeplatsen. Sedan är det jäkligt svårt att tippa. Men jag är nog ändå rädd för att vi hamnar i åttondelsfinalen tillsammans med Växjö, HV och Örebro. Sedan får vi hoppas att det är Örebro vi möter där isåfall.
Hoppas helt klart på HV eller Växjö isf. Vi har haft ruggigt svårt mot Örebro men snäpper upp oss mot Växjö. HV är ju en gammal bekanting och det blir roliga matcher.
Sen om man är borta-fantast så är ju Örebro bättre än alternativen men de där jävla köpelirarna i gnällbältes-Örebro har läst oss sönder och samman och har ett spelsystem som inte passar oss alls i min mening.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Undra om Guter varit lika framträdande hos oss om vi behållt honom, 12 mål hittills är endå imponerande i ett bottenlag. Jämfört med Thoresen och Sörensen som gjort 9 respektive 7 mål.
Värd att försöka få tillbaka hit inför nästa säsong om han fortsätter såhär?
ciirree skrev:Undra om Guter varit lika framträdande hos oss om vi behållt honom, 12 mål hittills är endå imponerande i ett bottenlag. Jämfört med Thoresen och Sörensen som gjort 9 respektive 7 mål.
ciirree skrev:Undra om Guter varit lika framträdande hos oss om vi behållt honom, 12 mål hittills är endå imponerande i ett bottenlag. Jämfört med Thoresen och Sörensen som gjort 9 respektive 7 mål.
Nja..
Sent from my iPhone using Tapatalk
På ett sätt kan jag tycka det är mer värt att satsa på spelare som man vet något om och som utvecklats någon annanstans. Tex Cehlin och Guter. Hellre det än att ta in någon chansning som aldrig spelat i SHL förut.
Det var lite min tanke iaf. Jag gillar det spåret mer. Det blir säkerligen billigare också (tror jag).
Jag var av uppfattningen att det var fel att släppa Guter. Det är också den position som vi haft störst problem på under säsongen. Som jag sagt förut hade samtliga av Guter, Cehlin och Jakobs väl platsat på RW som läget varit. Dock känns det som att det var nåt som skar sig mellan Guter och DIF. Jag tror absolut inte att han är tillbaka nästa säsong.
kaminor skrev:Jag var av uppfattningen att det var fel att släppa Guter. Det är också den position som vi haft störst problem på under säsongen. Som jag sagt förut hade samtliga av Guter, Cehlin och Jakobs väl platsat på RW som läget varit. Dock känns det som att det var nåt som skar sig mellan Guter och DIF. Jag tror absolut inte att han är tillbaka nästa säsong.
kaminor skrev:Jag var av uppfattningen att det var fel att släppa Guter. Det är också den position som vi haft störst problem på under säsongen. Som jag sagt förut hade samtliga av Guter, Cehlin och Jakobs väl platsat på RW som läget varit. Dock känns det som att det var nåt som skar sig mellan Guter och DIF. Jag tror absolut inte att han är tillbaka nästa säsong.
Jag tvivlar hårt på att någon av de spelarna gjort det nämnvärt bättre än de vi har i truppen nu. Dessutom hade vi som bekant att ruggigt överskott på "mellanspelare" och att vi kunde ordna nya klubbadresser till några av dessa får ses som positivt.
Är det någon spelare som man kanske borde övervägt att behålla som skeppades iväg är det snarast Saviano. Billig och med en enorm intensitet i skridskoåkningen. Hade antagligen passat väldigt bra tillsammans med Sörensen och Salinen dessutom.
Kikat lite på LHC-Frölunda, och jäklar vad Linköping var bra.. Spelar ut Frölunda fullständigt, ett Frölunda som visserligen saknar ett gäng backar (Tom Nilsson, Christoffer Persson, Fantenberg m.m). Känns sådär att vi möter både Linköping och Frölunda inom ett par omgångar..
Kentta skrev:Kikat lite på LHC-Frölunda, och jäklar vad Linköping var bra.. Spelar ut Frölunda fullständigt, ett Frölunda som visserligen saknar ett gäng backar (Tom Nilsson, Christoffer Persson, Fantenberg m.m). Känns sådär att vi möter både Linköping och Frölunda inom ett par omgångar..
Mer orolig att man inte lyckas tända till mot Modo i nästa match, jag tycker att motivationen mot på papperet sämre lag varit ett stort problem samtidigt som vi verkligen lyckats tända till mot topplagen. Håller dock med att Linköping sett riktigt vassa ut ett tag.