Säsongen 15/16
Re: Säsongen 15/16
Kan inte annat än hålla med om Högström. Han är ruskigt bra. Han kommer vi inte få behålla om vi inte pungar upp rejält. Tror iofs vi inte kommer kunna matcha andra ligor eller andra SHL lags penningpung
Tror inte vi tappar Högström till nån annan elitserieklubb. KHL känns som det mest sannolika om han inte stannar hos oss.gaspo skrev:Kan inte annat än hålla med om Högström. Han är ruskigt bra. Han kommer vi inte få behålla om vi inte pungar upp rejält. Tror iofs vi inte kommer kunna matcha andra ligor eller andra SHL lags penningpung
+1mb81 skrev:Tror inte vi tappar Högström till nån annan elitserieklubb. KHL känns som det mest sannolika om han inte stannar hos oss.gaspo skrev:Kan inte annat än hålla med om Högström. Han är ruskigt bra. Han kommer vi inte få behålla om vi inte pungar upp rejält. Tror iofs vi inte kommer kunna matcha andra ligor eller andra SHL lags penningpung
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
I och med att vi på tredje försöket har lyckats besegra det lag som är klart sämst i SHL så ser jag ljust på framtiden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Jim Morrison
I och med Lehtonens ankomst har vi tre kedjor som jag ser som relativt klara, alltså;
Thoresen - Anderson - Brodin
Sörensen - Sallinen - Lehtonen
Alvarez - Ljungh - Vejdemo
Då återstår Hank, Ahlén, Hage, Lundberg och Lundin som tydligen ska stanna kvar - trots att Hage verkar vara tillbaka till nästa match(DN)
Då är frågan, vilka spelar man i en fjärdeformation? I mitt tycke blir vi ett bättre lag med Lundin - Hage - Lundberg
Då återstår Hank, Ahlén, Hage, Lundberg och Lundin som tydligen ska stanna kvar - trots att Hage verkar vara tillbaka till nästa match(DN)
Då är frågan, vilka spelar man i en fjärdeformation? I mitt tycke blir vi ett bättre lag med Lundin - Hage - Lundberg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Säsongskort: Ja
Det värsta är att jag håller med dig.Jim Morrison skrev:I och med Lehtonens ankomst har vi tre kedjor som jag ser som relativt klara, alltså;
Så blek som Hank har varit iår så är det ett spetsigare lag med Lundin - Hage - Lundberg.
Dock kommer det alldeles säkert att vara så att vi kommer att spela med
Ahlen - Hage/Lundin - Hank
Med Lundberg som 13 Fw
Nu har man ju spelat ihop kedjorna ett tag men jag hade gärna sett att man testa:Jim Morrison skrev:I och med Lehtonens ankomst har vi tre kedjor som jag ser som relativt klara, alltså;
Thoresen - Anderson - Lehtonen
Sörensen - Sallinen - Brodin
Fjä -rd- e
Jag tycker att Sörensen och Sallinen kom till sin rätt med Fällström. Jag ser mycket större likheter mellan Brodin och Fällström än Fällström och Lehtonen. Brodin är, som Fällström, en rightare som jobbar stenhårt och skjuter mycket (mest i DIF fem mot fem/60). Medan Lehtonen var som bäst med Lindström. Jag tycker att Thoresen påminner litegranna om Lindström det året i hur han kan hålla i pucken och öppna upp ytor.
Sörensen och Sallinen är båda kapabla målskyttar.
Angående fjärde så lär man köra vidare med fjärdelinan. Jag vill se Hank göra mål. Då ska jag jubla.
Född till sportchef.
- Think if...
- Kontakt:
Ahlén är fjärdekedjan, den har dessutom varit riktig bra och väldigt jämn, kanske lite bättre, eller snabbare utan Hank
Using Tapatalk
Man kan ibland se Hank blixtra till och faktiskt utnyttja sina styrkor, men nästan jämt så undviker han helt eller saktar in innan kontakt, kramas, klänger, viftar klubba osv. Jättetrist att det har blivit så här i år.
Jag vill lyfta fram utvisningar, det är skandalöst lite med 0.4 PIM i snitt per match, en spelare vars tyngd är så avgörande skall ligga på gränsen mer än så, och varenda utvisning skall vara något som känns, eg boarding etc. Just nu åker han runt och safear och är på tok för snäll och laglydig enligt mig iaf.
Jag vill lyfta fram utvisningar, det är skandalöst lite med 0.4 PIM i snitt per match, en spelare vars tyngd är så avgörande skall ligga på gränsen mer än så, och varenda utvisning skall vara något som känns, eg boarding etc. Just nu åker han runt och safear och är på tok för snäll och laglydig enligt mig iaf.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- ALLTID DIF
Är vi helt 100% på att inte Fällström kan återhämta sej efter grundserien ?
vart skulle han då gå in ?
- MarcusDaze
Omöjligt att veta nu. Man får väll helt enkelt se vem som underpresterar så mycket att en icke matchtränad Fällström skulle kunna ersätta. Förutsatt att vi inte har några skador.ALLTID DIF skrev:Är vi helt 100% på att inte Fällström kan återhämta sej efter grundserien ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- diftobbe89
Hank är på tok för snäll, jag har överhuvudtaget aldrig någonsin sett honom i ett ända ''gruff'' eller någon roughing situation som tagit med en motståndare i utvisningsbåset som kan gynna oss, få motståndarna ur balans osv osv.sensei skrev:Man kan ibland se Hank blixtra till och faktiskt utnyttja sina styrkor, men nästan jämt så undviker han helt eller saktar in innan kontakt, kramas, klänger, viftar klubba osv. Jättetrist att det har blivit så här i år.
Jag uppskattar att att han tacklas, men han måste bjuda till mycket mer, särskilt om man är en så medioker hockeyspelare i övrigt.
Det är samma med Ahlén, skillnaden är bara att han sköter sin roll och fyller en funktion som RW i fjärdekedjan enligt mig.
Spela fult
Ahlén var lite sådär i början av säsongen, men jag tycker helt klart att han är på rätt spår nu. Hank däremot... vilken satans tråkigt utveckling från tidigare säsonger. Är det kaptensbindeln som får honom att spela så safe som han gör?
Halva grejen med han är ju att spela med stort hjärta och se till att det gör ont att spela på Hovet.
Halva grejen med han är ju att spela med stort hjärta och se till att det gör ont att spela på Hovet.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Visserligen har det insinuerats att Hank är lite "småful" i det dolda, men jag tvivlar starkt på att det stämmer. Så det stora mysteriet är varför han är för snäll. Det måste väl rimligen vara enklare för coacher och ledare att få snälla spelare lite mer riviga och hänsynslösa, jämfört det ovända förhållandet?diftobbe89 skrev:Hank är på tok för snäll, jag har överhuvudtaget aldrig någonsin sett honom i ett ända ''gruff'' eller någon roughing situation som tagit med en motståndare i utvisningsbåset som kan gynna oss, få motståndarna ur balans osv osv.sensei skrev:Man kan ibland se Hank blixtra till och faktiskt utnyttja sina styrkor, men nästan jämt så undviker han helt eller saktar in innan kontakt, kramas, klänger, viftar klubba osv. Jättetrist att det har blivit så här i år.
Jag uppskattar att att han tacklas, men han måste bjuda till mycket mer, särskilt om man är en så medioker hockeyspelare i övrigt.
Det är samma med Ahlén, skillnaden är bara att han sköter sin roll och fyller en funktion som RW i fjärdekedjan enligt mig.
Komplettera med ytterligare balett-träning för smidighet och speed sen är Hank back on track igen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Enter Mikko L = ingen mer Press i PP2
PP1 lär bli:
Brodin Thore
Anders Ljungh
Hultström
Alvar Tommy
Mikko Sören
Högström
PP1 lär bli:
Brodin Thore