Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- ALLTID DIF
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
HAGA
Ska bli grymt intressant !
Ska bli grymt intressant !
Har han ens gjort en träning med DIF? Hagga alltså.
Född till sportchef.
Jag har sett i princip alla Almtunas matcher både i år och i fjol. Det ska bli väldigt intressant att se Haga i DIF även om det bara är för en match.
Haga har en fart, teknik och skott som redan håller fin SHL-klass. Däremot är det fortfarande några saker han behöver slipa på för att bli en effektiv top6-forward i SHL, ffa behöver han bli bättre på att passa puckarna i rätt lägen. Han kan också bli ännu rakare i sitt spel, även om han utvecklat den aspekten enormt mot förra året.
Hoppas han får chansen att spela i en konstruktiv kedja och visa huruvida han kan fungera runt bättre spelare än vad han spelar med till vardags!
Haga har en fart, teknik och skott som redan håller fin SHL-klass. Däremot är det fortfarande några saker han behöver slipa på för att bli en effektiv top6-forward i SHL, ffa behöver han bli bättre på att passa puckarna i rätt lägen. Han kan också bli ännu rakare i sitt spel, även om han utvecklat den aspekten enormt mot förra året.
Hoppas han får chansen att spela i en konstruktiv kedja och visa huruvida han kan fungera runt bättre spelare än vad han spelar med till vardags!
Äh vi får utnyttja att vi är Sveriges största hockeyförening, är han för bra lämnar vi inte tillbaka honom bara, enkelt! 

Haga är en spännande spelare. Dock tycker jag att det här lånet är lite märkligt. DIF lägger rätt mycket pengar på sin juniorverksamhet och man har lagt om så att J-lagen och A-laget har samma spelsätt. Det borde alltså vara hyfsat lätt att komma upp i a-laget och bidra. Hur många fw kan vi ha borta imorgon? Samma som sist + någon till? Jag tycker att man då kan testa typ Johannes Sandberg eller Pontus Karlsson.
Jag tycker inte heller att man testar honom i våran miljö om han inte gjort någon träning eller liknande. Jag antar att man signat upp honom redan, många lag har honom nog på sin radar. Gör han ett par poäng i morgon så kan det bli lite budkrig.
Med det sagt så ska det bli väldigt kul och intressant att se honom.
Jag tycker inte heller att man testar honom i våran miljö om han inte gjort någon träning eller liknande. Jag antar att man signat upp honom redan, många lag har honom nog på sin radar. Gör han ett par poäng i morgon så kan det bli lite budkrig.
Född till sportchef.
Michael Haga i DIF, Äntligen!
Synd att det bara är för en ynka match..

"Det borde alltså vara hyfsat lätt att komma upp i a-laget och bidra" du ser inte skillnad mellan junior och senior hockey märker jag..android skrev:Haga är en spännande spelare. Dock tycker jag att det här lånet är lite märkligt. DIF lägger rätt mycket pengar på sin juniorverksamhet och man har lagt om så att J-lagen och A-laget har samma spelsätt. Det borde alltså vara hyfsat lätt att komma upp i a-laget och bidra. Hur många fw kan vi ha borta imorgon? Samma som sist + någon till? Jag tycker att man då kan testa typ Johannes Sandberg eller Pontus Karlsson.
Vilket är egentligen vilket? Var det juniorer som spelade i tredje perioden igår och seniorlaget andra perioden?johan_80 skrev:"Det borde alltså vara hyfsat lätt att komma upp i a-laget och bidra" du ser inte skillnad mellan junior och senior hockey märker jag..android skrev:Haga är en spännande spelare. Dock tycker jag att det här lånet är lite märkligt. DIF lägger rätt mycket pengar på sin juniorverksamhet och man har lagt om så att J-lagen och A-laget har samma spelsätt. Det borde alltså vara hyfsat lätt att komma upp i a-laget och bidra. Hur många fw kan vi ha borta imorgon? Samma som sist + någon till? Jag tycker att man då kan testa typ Johannes Sandberg eller Pontus Karlsson.
Född till sportchef.
Ifall vi värvar Haga så är ju poängen med den värvningen som en top-6 fw, något det är svårt för en junis att komma upp och bli på några enstaka matcher.
Imorgon provspelar han, lär känna laget lite lätt och DIF får se ifall han är en ersättare för Fällström eller inte. Han tar ju eventuellt Lundbergs plats som topp-6.
Blir intressant att se ifall han spelar med Sörensen eller Thoresen imorgon.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Imorgon provspelar han, lär känna laget lite lätt och DIF får se ifall han är en ersättare för Fällström eller inte. Han tar ju eventuellt Lundbergs plats som topp-6.
Blir intressant att se ifall han spelar med Sörensen eller Thoresen imorgon.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja det saknas ju ingen hype iallafall.
Hade jag vart tränare hade jag kastat in honom i förstakedjan med Thoresen och Sallinen.
Hade jag vart tränare hade jag kastat in honom i förstakedjan med Thoresen och Sallinen.
Spela fult
+1diftobbe89 skrev:Ja det saknas ju ingen hype iallafall.
Måste faktiskt säga att jag blir lite förundrad när jag läser att vissa härinne inte tycker att vi ger juniorer chansen. Tycker nästan att det är lite orättvist mot DIF då jag verkligen tycker att vi ger Juniorer chansen. Kolla bara på backsidan, vi har ju endast 3 backar över 20! utöver det har vi Vejdemo som spelar ordinarie i tredje kedjan. Igår hade vi ju en hel kedja med bara junisar! Så på denna punkt håller inte med er
Det är ävl bara jag som sagt det i samband med Haga-lånet? Då har du mina argument i mitt inlägg. I övrigt har det väl handlat om tiden när vi hade Heinerö, Rundqvist och Lundberg i laget. Nu har vi bara en tredjedel kvar av dessa spelare.Bengan08 skrev:Måste faktiskt säga att jag blir lite förundrad när jag läser att vissa härinne inte tycker att vi ger juniorer chansen. Tycker nästan att det är lite orättvist mot DIF då jag verkligen tycker att vi ger Juniorer chansen. Kolla bara på backsidan, vi har ju endast 3 backar över 20! utöver det har vi Vejdemo som spelar ordinarie i tredje kedjan. Igår hade vi ju en hel kedja med bara junisar! Så på denna punkt håller inte med er
Att ta upp en match där vi har mycket skador är ju lite skevt.
Heja Haga.
Född till sportchef.
Kul att se vad Haga kan göra imorgon
Tycker precis tvärtom.android skrev:Det är ävl bara jag som sagt det i samband med Haga-lånet? Då har du mina argument i mitt inlägg. I övrigt har det väl handlat om tiden när vi hade Heinerö, Rundqvist och Lundberg i laget. Nu har vi bara en tredjedel kvar av dessa spelare.Bengan08 skrev:Måste faktiskt säga att jag blir lite förundrad när jag läser att vissa härinne inte tycker att vi ger juniorer chansen. Tycker nästan att det är lite orättvist mot DIF då jag verkligen tycker att vi ger Juniorer chansen. Kolla bara på backsidan, vi har ju endast 3 backar över 20! utöver det har vi Vejdemo som spelar ordinarie i tredje kedjan. Igår hade vi ju en hel kedja med bara junisar! Så på denna punkt håller inte med er
Att ta upp en match där vi har mycket skador är ju lite skevt.
Heja Haga.