Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
För mig är det givet att vi ska värva. Vi har Fällström borta sen ett tag tillbaka vi har spelare som är lite ojämna och skulle någon av det som visar vägen mest gå sönder (skadade så kan det bli jobbigt, låt oss säga att tex Thoresen eller Sören blir skadade då är det bra att ha en spelare som kan fylla in lite. Den som kommer in ska dock inte kosta för mycket .
- Think if...
- Kontakt:
Den enda finnen som kan komma på tal är Ossi. Fy vad jag gillade den mannen.
Ser faktiskt inget kortsiktigt behov av att ersätta Fällström, hoppas däremot på att han blir bra snart.
AOMs minuter däremot, är förvisso inte astronomiska men dom kanske jag oroar mig mer över om återkomsten blir utdragen.
Ser faktiskt inget kortsiktigt behov av att ersätta Fällström, hoppas däremot på att han blir bra snart.
AOMs minuter däremot, är förvisso inte astronomiska men dom kanske jag oroar mig mer över om återkomsten blir utdragen.
Using Tapatalk
Jag var verkligen kritisk till backsidan inför den här säsongen men de har gjort det väldigt bra med 4:de minst insläppta mål i ligan. Däremot har forward sidan inte kommit igång riktigt. Så för mig har oron med det här laget skiftat till forward sidan istället för backsidan som det var i början av säsongen. Men just nu finns det inte några skäl till att värva nya. Men om det inte blir bättre så kanske det behövs något nytt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Jag tycker att det ser ut som att vi har fem grymma forwards i de två första kedjorna (Sören, Anderson, Thore, Brodin och Tommy) som alla varit bra individuellt - men att summan av deras prestationer inte lyft respektive kedja på samma sätt som i Ljunghs kedja. Som att det saknas en tredje länk i båda de linorna som gör att resultatet blir större än summan av de individuella prestationerna.klintan85 skrev:Jag var verkligen kritisk till backsidan inför den här säsongen men de har gjort det väldigt bra med 4:de minst insläppta mål i ligan. Däremot har forward sidan inte kommit igång riktigt. Så för mig har oron med det här laget skiftat till forward sidan istället för backsidan som det var i början av säsongen. Men just nu finns det inte några skäl till att värva nya. Men om det inte blir bättre så kanske det behövs något nytt.
Kan heller inte minnas en säsong när alla nyförvärv varit ganska bra efter ner än 30 omgångar och när spelarna man hoppades skulle ta steg i utvecklingen gjort det (Alvarez, Mantas, Ljungh, Högström och Vejdemo).
Well done KG.
Om Åberg nu ska bli pappa, är det helt omöjligt att få hem honom redan denna säsong? Han går ju knappast som tåget i AHL. Känns som att 3-4 andra forwards i Milwaukee är närmare en NHL-chans.
Kan vi inte hitta något som är långsiktigt och av kvalitet så anser jag värvningar i dagsläget vara icke aktuellt.
Visst har vi ett spel som ibland är mindre tillfredställande, men faktum är att vi har fyra poäng upp till en tredjeplats och femton ner till "ingemansland". Detta trots att våra stjärnor kanske ännu inte nått full potential.
Vi har något bra på gång som byggts på långsiktighet, värna om detta.
Visst har vi ett spel som ibland är mindre tillfredställande, men faktum är att vi har fyra poäng upp till en tredjeplats och femton ner till "ingemansland". Detta trots att våra stjärnor kanske ännu inte nått full potential.
Vi har något bra på gång som byggts på långsiktighet, värna om detta.
Davidsson borde få spela lite mer bredvid Sallinen och Sören, tycker han gjort det bra vid de chanser han fått!
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- ALLTID DIF
SJÄLVKLART Ska det Värvas !!!!!!!
Kan Jakub Petruzalek vara något? Visst han rosade inte marknaden i Örebro men har ju rätt bra meriter och kan spela RW. Fått gå från Dynamo Moskva också där han gjorde fyra matcher och ett mål. Vet inte varför han fick lämna där. Något skumt är det, men kan ju vara värt att undersöka.
SirDIFalot skrev:Derek Ryans ersättare? Ska komma ihåg att du sa minst 50p!pulverapa skrev:Petruzalek klar för Örebro. Herregud vilken värvning. Kommer göra minst 50p.
Född till sportchef.
Nu har jag bestämt mig, vi måste värva någon spets 

Trodde på killen, hade nyss en kanonsäsong i KHL. Hade han legat på typ 25-poängstempo så hade han varit en flopp. Som det blev nu så är det ju inte ens en flopp. Det är värre. Familjeproblem? Uppenbarligen extremt dåligt tränad och oförberedd.android skrev:Kan Jakub Petruzalek vara något? Visst han rosade inte marknaden i Örebro men har ju rätt bra meriter och kan spela RW. Fått gå från Dynamo Moskva också där han gjorde fyra matcher och ett mål. Vet inte varför han fick lämna där. Något skumt är det, men kan ju vara värt att undersöka.
SirDIFalot skrev:Derek Ryans ersättare? Ska komma ihåg att du sa minst 50p!pulverapa skrev:Petruzalek klar för Örebro. Herregud vilken värvning. Kommer göra minst 50p.
Enbart EP-scouting och enbart spekulationer men med tanke på vilken succé Derek Ryan gjorde i SHL efter spel i Österrike, kanske John Hughes (EC Salzburg) kunde vara något till nästa säsong...? Snittar 1.25 poäng per match och har gjort så i ett antal säsonger, bra ålder, kan spela C och RW.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11254
Förutsatt att inte Engqvist har lust att vända hemåt och ekonomin tillåter.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- ALLTID DIF
Henke95 skrev:Enbart EP-scouting och enbart spekulationer men med tanke på vilken succé Derek Ryan gjorde i SHL efter spel i Österrike, kanske John Hughes (EC Salzburg) kunde vara något till nästa säsong...? Snittar 1.25 poäng per match och har gjort så i ett antal säsonger, bra ålder, kan spela C och RW.
Ja kanske killen har ju grym produktion framåt !
- ALLTID DIF
En BRA Finne !
Som inte haft samma GRYMMA flyt i KHL som i Liga och är i ett Botten lag i KHL !
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10364
Som inte haft samma GRYMMA flyt i KHL som i Liga och är i ett Botten lag i KHL !
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10364
2013 var Leksand intresserade av John Hughes bland många andra:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... sserad-av/Henke95 skrev:Enbart EP-scouting och enbart spekulationer men med tanke på vilken succé Derek Ryan gjorde i SHL efter spel i Österrike, kanske John Hughes (EC Salzburg) kunde vara något till nästa säsong...? Snittar 1.25 poäng per match och har gjort så i ett antal säsonger, bra ålder, kan spela C och RW.
Väldigt intressant lirare! Konstigt att han inte hamnade i Leksand då. Vi behöver all spets vi kan få så Hughes är välkommen hit! Och snacket som går här nu att vi ska värva en till finne till i laget, så Sallinen steppar upp och blommar ut håller jag helt med om! Olli Palola, kiitos!
Olli Palola Goal: https://www.youtube.com/watch?v=8SAv2pnttx4