Djurgårdens ekonomi

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
robotics6

Djurgårdens ekonomi

Inlägg av robotics6 »

Läs här:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 75,00.html

Det här är ju f-n trist om de åker ut. tycker politikerna bör låta djurgården ta över hovet där de kan överleva genom att få all intäkter så kommer djurgården tillbaka och blir en av sveriges bästa lag.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jag citerar mig själv från en annan tråd.
Bautabröl skrev:Hade det varit en hockeyklubb i någon sketen j*vla landsortkommun som vi stockholmare pröjsar pengar till hade det legat högst på dagordningen att gör allt för att få klubben på rätt köl igen.

I Stockholm, nada...
Åker vi ur så får bönderna som dom vill och hockeyn blir en marginaliserad idrott för bystan.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Bautabröl skrev: Åker vi ur så får bönderna som dom vill och hockeyn blir en marginaliserad idrott för bystan.
Men trots allt är det ju inte "böndernas" fel att DIF inte kan visa upp ett tillfredställande resultat?
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Boråsaren skrev:
Bautabröl skrev: Åker vi ur så får bönderna som dom vill och hockeyn blir en marginaliserad idrott för bystan.
Men trots allt är det ju inte "böndernas" fel att DIF inte kan visa upp ett tillfredställande resultat?
Nej, förlåt. Det har du rätt i! Det jag retar upp mig på är att vi, genom det kommunala utjämningssystemet pröjsar till landsortskommuner så att de kan hålla diverse idrottsföreningar över vatten ytan, medan Stockholms kommun inte kan (eller vill) detta.

Som sagt, du har rätt. Det är inte "böndernas" fel att DIF har det tufft ekonomiskt.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Jag är cockad över årets resultat.

Det är en fullständig katastrof för klubben.

Hur skall detta vändas?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

omarbeta marknadsbolaget och lyft ur det utanför djurgården så det inte är med i räkenskaperna för elitlicensen..men låt dem fortf ha liknande funktion..

hej vild spåning ingen aning om man i praktiken kan göra nått sånt!?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Det vi fans kan göra är väl att gå på så många matcher som möjligt, så att vi stödjer på det sättet. Kommer nog komma upp mer info ikväll, efter årsmötet.
Någon som ska gå på det som kan skriva en resumé efteråt?
robotics6

Inlägg av robotics6 »

Jag blev lite fundersam när Daniel Fernholm sade att han var lite less på några saker hos Djurgården när han var klar för Linköping. Undrar vad menar han med det??

Tycker det är dags att styrelsen måste agera och kräver att politikerna ska göra något åt det annars är det dött med hockey för stockholm. Om man ser på AIK så har de svårt att komma upp tillbaka. Jag saknar ju derbyn. Så risken finns att djurgården åker ut och spelar i allsvenskan om inget händer. Börjar bli trött på det här nu att varje år ser det mörkare och mörkare för djurgården med ekonomi. Hur ska det sluta då om laget inte lyckas nå slutspel denna året??
Erik I

Inlägg av Erik I »

För det första, glöm inte att det var AB som skrev detta, och när det gäller domedagsprofetior är de ju en av de färmsta prfoeterna. Vad jag vet och minns har Dif redan tidigare haft liknande hot över sig.

Jag känner också en viss säkerhet tack vare "Djurgårdens hockeyintressenter AB", vilka jag svårligen kan föreställa mig skulle låta Dif konka / tappa elitlicens, då går de nog in med egna pengar först. Samtidigt, om man nu vill vara lite girig och spekulativ, kunde man ju ställa sig frågan om dessa herrar inte också likt Percy Nilsson kunde sponsra något nyförvärv (om de inte redan gör så)? Jag är medveten om att den riskkapitalism som gav Dif tåv raka fotbollsguld med namnkunniga spelarköp (Källström, Elmander, Isaksson) inte låter sig kopieras inom hockeyn, och att Difs väl och ve i slutändan vilar på en egen arena, men jag ville ändå ställa frågan. Skönt att dessa herrar står på vår sida iaf.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Alltså hmmm, du kan inte jämföra det bolad fotbollen har som köper in spelare då fotbollens situation kontra hockeyns är enormt stor. I fotboll kan riskkapitaliser göra sig en hacka om man satsar rätt, se t ex på KFFs köp av Ari, där sitter det en grupp som investerat i spelaren och nu gnuggar händerna. Hade man haft samma möjlighet att sälja spelare i hockey hade vi redan haft ett riskkapitalbolag också var så säker. Haken är bara den att korkade NHL-avtal samt en vana att inte köpa spelare från varandras elitlag, utan endast tafsa på spelare som står utan kontrakt har gjort att hockeyn helt enkelt väljer att inte köpa spelare som står under kontrakt. Istället för att lägga pengar på att köpa spelare från olika klubbar väljer man stället att lägga de pengar man har på högre spelarlöner.

Nåväl slutsatsen är att vill ma få in pengar från risktagare måste man först och främst få till ett nytt avtal med NHL: Jag menar en lovande spelare som Ari fick KFF enligt uppgift över 30 miljoner för. Hur mycket fick vi för Kronwall när han gick till detroit t ex? Dessa båda killar borde gått för ungefär samma summa om man ser till deras kvalité. Vi fick väl typ 1.5 miljoner, KFF fick 30 miljoner.

Finns två frågor som är viktigare än några andra just nu:

* Egen arena
* Nytt NHL-avtal. ( Kontrakterade spelare med kontrakt gäller även för NHL-klubbar. )
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Detta var ju väntat Djurgårdens ekonomi har inte blivit bättre från säsongen efter lock out säsongen utan bara sämre. DIFs ledning är en katastrof, klubben måste byta ut ledningen och få in en nytänkande lening som är kreativ och ung, som vågar satsa och ser positivt och farmåt. börja sköta DIF ordentligt!

Ta in några konsulter som ser över problemet och analyserar det, skaffa därefter en ordenlig administration.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

oswä0216 skrev:Detta var ju väntat Djurgårdens ekonomi har inte blivit bättre från säsongen efter lock out säsongen utan bara sämre. DIFs ledning är en katastrof, klubben måste byta ut ledningen och få in en nytänkande lening som är kreativ och ung, som vågar satsa och ser positivt och farmåt. börja sköta DIF ordentligt!

Ta in några konsulter som ser över problemet och analyserar det, skaffa därefter en ordenlig administration.
Min lille vän, hur har du tänkt dig att en "nytänkande lening som är kreativ och ung, som vågar satsa och ser positivt och farmåt" ska bära sig åt utan pengar.

I den riktiga världen går det inte riktigt till som i Harry Potters värld :wink:
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Crashmash skrev:Det vi fans kan göra är väl att gå på så många matcher som möjligt, så att vi stödjer på det sättet. Kommer nog komma upp mer info ikväll, efter årsmötet.
Någon som ska gå på det som kan skriva en resumé efteråt?
Ja gå på så många matcher som möjligt,men sen uppmanar jag alla att bli medlemmar i Dif hockey oxå. Jag tycker att alla vi djurgårdare ska försöka hjälpa Dif så gott det går.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Jag har två förslag som vi kan förbättra: 1. Det viktigaste vi kan göra är väl att gå på alla matcher. Vi ska fan få över 5500 i varje match på hela säsongen tycker jag. Det andra vi kan göra är väl att vi kan starta en donation. Då hjälper vi klubben lite. Jag kan ta tag i biten och maila hon som har ansvar för DIFs ekonomi. Vad skulle ni tycka om det?

Inlägg av Goalie »

Perfekt!
Men jag kan inte gå på matcher fär jag bor långt ifrå stockholm
Skriv svar