Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

Manijock

Inlägg av Manijock »

gaspo skrev:Vi släppte inte Danielsson. Det var han själv som valde bort DIF för pengar!
Felaktigt. DIF valde bort Danielsson. Något som dessvärre de flesta även härinne tyckte verkade vettigt. DIF skulle ta nästa steg, och där platsade inte Nicklas. Ungefär som några tyckte om Alvarez inför den här säsongen. Tack och lov fick jag åtminstone den gången som jag ville.

Danielsson ville inget hellre än att stanna. Han var dessutom precis lagom bra så att vi skulle kunnat knyta upp honom relativt billigt under många år. Om vi velat! Spelare som Krüger, Josefson, Engqvist osv visste man var körda då de höll NHL-klass. Danielsson var en bra SHL-lirare, men inte så jättemycket mer. Precis lagom! Tyvärr är det en spelare vi slarvade bort rätt så grovt.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Som android skrev verkar det helt klart som att Åberg ska bli pappa. Vad det innebär för oss i framtiden har jag för dåliga kunskaper för att sia om, men vad gäller rent generellt? Kan Åberg helt sonika bryta kontraktet som han sitter på nu? Om inte annat kan han väl begära utlåning? Tänker då främst vad gäller nästa säsong.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Manijock skrev:
gaspo skrev:Vi släppte inte Danielsson. Det var han själv som valde bort DIF för pengar!
Felaktigt. DIF valde bort Danielsson. Något som dessvärre de flesta även härinne tyckte verkade vettigt. DIF skulle ta nästa steg, och där platsade inte Nicklas. Ungefär som några tyckte om Alvarez inför den här säsongen. Tack och lov fick jag åtminstone den gången som jag ville.

Danielsson ville inget hellre än att stanna. Han var dessutom precis lagom bra så att vi skulle kunnat knyta upp honom relativt billigt under många år. Om vi velat! Spelare som Krüger, Josefson, Engqvist osv visste man var körda då de höll NHL-klass. Danielsson var en bra SHL-lirare, men inte så jättemycket mer. Precis lagom! Tyvärr är det en spelare vi slarvade bort rätt så grovt.
Alvarez har gjort det bra men är RUSKIGT ojämn.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

gaspo skrev:
Manijock skrev:

Alvarez har gjort det bra men är RUSKIGT ojämn.
Tvärtom tycker jag. En av spelarna man vet vad man får av varje match.
Expert.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Verkar för övrigt som att det är väldigt få spelare ute på marknaden. Gissar att Finska ligan snart kommer att börja dumpa lite dyra spelare snart när lagen som inte kommer att nå slutspel har givit upp!
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Bengan08 skrev:Verkar för övrigt som att det är väldigt få spelare ute på marknaden. Gissar att Finska ligan snart kommer att börja dumpa lite dyra spelare snart när lagen som inte kommer att nå slutspel har givit upp!
Ja kanske en Finne med Topp egenskaper & NHL meriter kan vara pusselbiten med Salinen & Sören !
" Sören Köp ett Suomi lexikon :D

Finnar har en egenskap att få igång varan !
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

ALLTID DIF skrev:
Bengan08 skrev:Verkar för övrigt som att det är väldigt få spelare ute på marknaden. Gissar att Finska ligan snart kommer att börja dumpa lite dyra spelare snart när lagen som inte kommer att nå slutspel har givit upp!
Ja kanske en Finne med Topp egenskaper & NHL meriter kan vara pusselbiten med Salinen & Sören !
" Sören Köp ett Suomi lexikon :D

Finnar har en egenskap att få igång varan !
Ja Sallinen skulle nog uppskatta en finne till i sin kedja :)
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Kanske detta kan vara något som ersättare för Fällström ?? en rightare som spelat i Sverige förut med mycket rutin och som med rätt folk omkring sig (Sören+Sallinen) borde bli perfekt http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7419

Han står ju inte skriven med någon klubb vad det verkar !
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

peter johansson skrev:Kanske detta kan vara något som ersättare för Fällström ?? en rightare som spelat i Sverige förut med mycket rutin och som med rätt folk omkring sig (Sören+Sallinen) borde bli perfekt http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7419

Såg faktiskt också honom men har ingen koll på hur bra han är, samt vilken fysisk status han håller?
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Hoppsan, Adam Burish från Växjö till Malmö
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Bengan08 skrev:
peter johansson skrev:Kanske detta kan vara något som ersättare för Fällström ?? en rightare som spelat i Sverige förut med mycket rutin och som med rätt folk omkring sig (Sören+Sallinen) borde bli perfekt http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7419

Såg faktiskt också honom men har ingen koll på hur bra han är, samt vilken fysisk status han håller?
En finne som inte spelat på 6-7 månader och är 36 år... njae. Hade det varit en spelare i Samuelssons kaliber så hade det väl varit en sak dock...
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Tycker vi ska hålla i pengarna om det inte dyker upp något som vi verkligen vill ha även nästa säsong.

Sylvegård i Malmö säger att det inte finns något på marknaden. Och de är inte kräsna sett till sina skador, eftersom de plockade in Burish.

Denna säsong är mycket lugnare än den förra. Vi behöver inte plocka in en Fleury innan fönstret stänger. Däremot ett utköp av en hockeyallsvensk spelare om det är någon vi ska satsa på, kan bli bra.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Mattebo skrev:Tycker vi ska hålla i pengarna om det inte dyker upp något som vi verkligen vill ha även nästa säsong.

Sylvegård i Malmö säger att det inte finns något på marknaden. Och de är inte kräsna sett till sina skador, eftersom de plockade in Burish.

Denna säsong är mycket lugnare än den förra. Vi behöver inte plocka in en Fleury innan fönstret stänger. Däremot ett utköp av en hockeyallsvensk spelare om det är någon vi ska satsa på, kan bli bra.
Håller med samtidigt som jag inte kan låta bli att se fram emot perioden då KHL och SM-Liiga släpper en massa spelare som kan vara något.

Givet är väl att vi bör försöka se till att få tag i någon som kan vara något för laget även nästa år vilket jag tror begränsar utbudet en hel del.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Stavhoppet skrev:
Mattebo skrev:Tycker vi ska hålla i pengarna om det inte dyker upp något som vi verkligen vill ha även nästa säsong.

Håller med samtidigt som jag inte kan låta bli att se fram emot perioden då KHL och SM-Liiga släpper en massa spelare som kan vara något.

Givet är väl att vi bör försöka se till att få tag i någon som kan vara något för laget även nästa år vilket jag tror begränsar utbudet en hel del.
Tycker inte vi ska slänga iväg pengar heller men jag hoppas ändå man tittar på spelare som även kan vara aktuella nästa säsong. Samtidigt borde vi ha ambitioner att försöka nå en topp 6 plats och ska vi göra det behöver vi en spets till våra topp 2 kedjor. Lundberg är INTE lösningen tyvärr
Låst