http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2078921.ab
Felaktigt. DIF valde bort Danielsson. Något som dessvärre de flesta även härinne tyckte verkade vettigt. DIF skulle ta nästa steg, och där platsade inte Nicklas. Ungefär som några tyckte om Alvarez inför den här säsongen. Tack och lov fick jag åtminstone den gången som jag ville.gaspo skrev:Vi släppte inte Danielsson. Det var han själv som valde bort DIF för pengar!
Alvarez har gjort det bra men är RUSKIGT ojämn.Manijock skrev:Felaktigt. DIF valde bort Danielsson. Något som dessvärre de flesta även härinne tyckte verkade vettigt. DIF skulle ta nästa steg, och där platsade inte Nicklas. Ungefär som några tyckte om Alvarez inför den här säsongen. Tack och lov fick jag åtminstone den gången som jag ville.gaspo skrev:Vi släppte inte Danielsson. Det var han själv som valde bort DIF för pengar!
Danielsson ville inget hellre än att stanna. Han var dessutom precis lagom bra så att vi skulle kunnat knyta upp honom relativt billigt under många år. Om vi velat! Spelare som Krüger, Josefson, Engqvist osv visste man var körda då de höll NHL-klass. Danielsson var en bra SHL-lirare, men inte så jättemycket mer. Precis lagom! Tyvärr är det en spelare vi slarvade bort rätt så grovt.
Tvärtom tycker jag. En av spelarna man vet vad man får av varje match.gaspo skrev:Alvarez har gjort det bra men är RUSKIGT ojämn.Manijock skrev:Felaktigt. DIF valde bort Danielsson. Något som dessvärre de flesta även härinne tyckte verkade vettigt. DIF skulle ta nästa steg, och där platsade inte Nicklas. Ungefär som några tyckte om Alvarez inför den här säsongen. Tack och lov fick jag åtminstone den gången som jag ville.gaspo skrev:Vi släppte inte Danielsson. Det var han själv som valde bort DIF för pengar!
Danielsson ville inget hellre än att stanna. Han var dessutom precis lagom bra så att vi skulle kunnat knyta upp honom relativt billigt under många år. Om vi velat! Spelare som Krüger, Josefson, Engqvist osv visste man var körda då de höll NHL-klass. Danielsson var en bra SHL-lirare, men inte så jättemycket mer. Precis lagom! Tyvärr är det en spelare vi slarvade bort rätt så grovt.
Ja kanske en Finne med Topp egenskaper & NHL meriter kan vara pusselbiten med Salinen & Sören !Bengan08 skrev:Verkar för övrigt som att det är väldigt få spelare ute på marknaden. Gissar att Finska ligan snart kommer att börja dumpa lite dyra spelare snart när lagen som inte kommer att nå slutspel har givit upp!
Ja Sallinen skulle nog uppskatta en finne till i sin kedjaALLTID DIF skrev:Ja kanske en Finne med Topp egenskaper & NHL meriter kan vara pusselbiten med Salinen & Sören !Bengan08 skrev:Verkar för övrigt som att det är väldigt få spelare ute på marknaden. Gissar att Finska ligan snart kommer att börja dumpa lite dyra spelare snart när lagen som inte kommer att nå slutspel har givit upp!
" Sören Köp ett Suomi lexikon
Finnar har en egenskap att få igång varan !
Såg faktiskt också honom men har ingen koll på hur bra han är, samt vilken fysisk status han håller?peter johansson skrev:Kanske detta kan vara något som ersättare för Fällström ?? en rightare som spelat i Sverige förut med mycket rutin och som med rätt folk omkring sig (Sören+Sallinen) borde bli perfekt http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7419
Han står ju inte skriven med någon klubb vad det verkar !
En finne som inte spelat på 6-7 månader och är 36 år... njae. Hade det varit en spelare i Samuelssons kaliber så hade det väl varit en sak dock...Bengan08 skrev:Såg faktiskt också honom men har ingen koll på hur bra han är, samt vilken fysisk status han håller?peter johansson skrev:Kanske detta kan vara något som ersättare för Fällström ?? en rightare som spelat i Sverige förut med mycket rutin och som med rätt folk omkring sig (Sören+Sallinen) borde bli perfekt http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7419
Han står ju inte skriven med någon klubb vad det verkar !
Håller med samtidigt som jag inte kan låta bli att se fram emot perioden då KHL och SM-Liiga släpper en massa spelare som kan vara något.Mattebo skrev:Tycker vi ska hålla i pengarna om det inte dyker upp något som vi verkligen vill ha även nästa säsong.
Sylvegård i Malmö säger att det inte finns något på marknaden. Och de är inte kräsna sett till sina skador, eftersom de plockade in Burish.
Denna säsong är mycket lugnare än den förra. Vi behöver inte plocka in en Fleury innan fönstret stänger. Däremot ett utköp av en hockeyallsvensk spelare om det är någon vi ska satsa på, kan bli bra.
Tycker inte vi ska slänga iväg pengar heller men jag hoppas ändå man tittar på spelare som även kan vara aktuella nästa säsong. Samtidigt borde vi ha ambitioner att försöka nå en topp 6 plats och ska vi göra det behöver vi en spets till våra topp 2 kedjor. Lundberg är INTE lösningen tyvärrStavhoppet skrev:Håller med samtidigt som jag inte kan låta bli att se fram emot perioden då KHL och SM-Liiga släpper en massa spelare som kan vara något.Mattebo skrev:Tycker vi ska hålla i pengarna om det inte dyker upp något som vi verkligen vill ha även nästa säsong.
Sylvegård i Malmö säger att det inte finns något på marknaden. Och de är inte kräsna sett till sina skador, eftersom de plockade in Burish.
Denna säsong är mycket lugnare än den förra. Vi behöver inte plocka in en Fleury innan fönstret stänger. Däremot ett utköp av en hockeyallsvensk spelare om det är någon vi ska satsa på, kan bli bra.
Givet är väl att vi bör försöka se till att få tag i någon som kan vara något för laget även nästa år vilket jag tror begränsar utbudet en hel del.