Skickat från min E6853 via Tapatalk
Okej.ALLTID DIF skrev:Joooo Vi vinner visst !!!!!SirDIFalot skrev:Djurgården kommer varken vinna SM-guld eller åka ur. Spara pengarna.
Fortfarande fast i ECHL. Han ska nog vara glad om han får ett vettigt allsvenskt kontrakt till nästa säsong.robin_dif skrev:Undra hur Ludde Blomstrand har utvecklats på andra sidan pölen ! Kanske kan komma in med lite fart och fläckt på forwards sidan !
Förmodligen rätt dyr, minst 200k/månad.DIFtomppa skrev:Per Arlbrandt påväg hem, något att rycka i?
Om vi nu tar in en RW till Sörensens kedja bettar jag på Niclas Bergfors. Hans lag får väl sägas vara avsågat från slutspelsstriden i KHL nu, och med ett utgående kontrakt kan hans klubb mycket väl tänkas vilja dumpa den löneposten. Risken att han helt enkelt går till ett slutspelslag i KHL är stor, men han är ett av de minst osannolika namnen om man ska försöka gissa. Han har ju trots allt ett gemensamt förflutet i SSK med Jocke och skulle säkert kunna tänka sig att spendera våren i sin hemstad, för att fortsätta hösten i KHL om han får fortsatt lukrativa kontrakt. Samma sak gäller Tom Wandell, men frågan är om han verkligen är den producerande spelare vi behöver.Bengan08 skrev:Jag vill minnas att det är den 15 feb? Sirdifalot? Vad finns det för tänkbara spelare? Tänker som ersättare till Fällström?
Det stämmer, framflyttat denna säsong till 15 februari. Riktigt uselt egentligen, om det nu blir en bottenstrid med nykomlingar som börjar panikvärva.Bengan08 skrev:Jag vill minnas att det är den 15 feb? Sirdifalot? Vad finns det för tänkbara spelare? Tänker som ersättare till Fällström?
Vet inte riktigt hur mkt lagen i NLA brukar dumpa spelare när slutspelschanserna är borta men lagen i SM-Liiga brukar ju göra det kanske finns något som kan vara intressant där.Puckey skrev:Om vi nu tar in en RW till Sörensens kedja bettar jag på Niclas Bergfors. Hans lag får väl sägas vara avsågat från slutspelsstriden i KHL nu, och med ett utgående kontrakt kan hans klubb mycket väl tänkas vilja dumpa den löneposten. Risken att han helt enkelt går till ett slutspelslag i KHL är stor, men han är ett av de minst osannolika namnen om man ska försöka gissa. Han har ju trots allt ett gemensamt förflutet i SSK med Jocke och skulle säkert kunna tänka sig att spendera våren i sin hemstad, för att fortsätta hösten i KHL om han får fortsatt lukrativa kontrakt. Samma sak gäller Tom Wandell, men frågan är om han verkligen är den producerande spelare vi behöver.Bengan08 skrev:Jag vill minnas att det är den 15 feb? Sirdifalot? Vad finns det för tänkbara spelare? Tänker som ersättare till Fällström?
Tim Sestito i avsågade Dinamo Riga känns som ett spännande random namn. Ligger på 15:e plats i KHL:s skytteliga, utgående kontrakt och beskrivs som något av en Fällström-typ. Kikade lite på youtube-klipp och han verkar göra merparten av sina mål genom att helt enkelt driva in på kassen och trycka dit den direkt på passen.
Hur pass mycket brukar lagen i NLA våga droppa när slutspel är utom sikte? Där finns ju lite spännande spelare också (har för mig att deras system är supertrögt med bara ett lag som tvingas till negativt kval, men kan minnas fel).