Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
spara känns rätt OM man inte kan få in rätt spelare över mer än säsongen då kanske skall tilläggas.
DIF anno 2015/16 känns lite svåra att få grepp på. Man har vunnit mot de bästa lagen på övertygande sätt och mer än en gång mot flera av dem dessutom samtidigt som man förlorat mot bottenlag samt fbk och lhf där man inte haft en chans även om man haft det mesta av spelet.SirDIFalot skrev:Djurgården kommer varken vinna SM-guld eller åka ur. Spara pengarna.
Min känsla är att detta lag mycket väl kan lyckas i ett ev. slutspel (om vi slipper lhf och fbk) likväl som man kan hamna i ingenmansland och helt missa slutspelet.
En kille som Lundberg kan mycket väl helt plötsligt börja blomma ut, den senaste succén kan vara den utlösande faktorn.
Det en ev. värvning kan tillföra är väl att vi får en större bredd vid ev.skador. Jag tycker dessutom Davidsson visat upp bra hockey de få gånger han fått chansen så där kan det finnas ett bra reservkapital.
Hm okej, verkar som att vissa är rätt nöjda med andra ord, själv hoppas jag att vi får in någon som kan höja Sallinen/Sörensen kedjan. Då jag tycker att det behövs för att vi ska kunna vara med och slåss om topp 6
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Samtidigt måste man våga satsa också; om en spelare kan komma in och höja laget så har vi potential att få till några extra hemmamatcher i ett slutspel = mer klirr i kassan och på en gång intjänat investerat kapital.SirDIFalot skrev:Djurgården kommer varken vinna SM-guld eller åka ur. Spara pengarna.
Sen menar inte jag att man skall plocka in vad som helst, men dyker något upp så gör man helt rätt i att våga chansa.
Hur är vårt avtal med jänkarna beträffande slutspel? Har ett svagt minne av att styrelsen nämnde att vi inte drog in så mycket flis under finalerna mot HIV för att hyran dö skjutit i höjden.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det avtal vi hade för säsongen 2010 var ju så att efter kvartsfinal så sjudubblades hyran ifrån 100.000 kr per match till 700.000 kr per match. Hur det är nu vet jag inte.Kall-El skrev:Hur är vårt avtal med jänkarna beträffande slutspel? Har ett svagt minne av att styrelsen nämnde att vi inte drog in så mycket flis under finalerna mot HIV för att hyran dö skjutit i höjden.
Avskaffa tre mot tre.
Nu måste vi börja värva, innan vi åker ut! 

Tycker vi gör det onödigt spännande i 3:e ikväll. Tycker vi är alltför ängsliga vid ledning. Men men underbart med vinst igen. Skönt o se att i dom första två perioderna spelar vi underbar hockey. Sedan Englund världsklass. Skönt att Sören nu äntligen har hittat formen. Även Sallinen verkar ha hittat tillbaka ordentligt.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Håller inte med. Vi har nästan onödigt bra försvarsspelare.bastis7 skrev:Nu måste vi börja värva, innan vi åker ut!

Senast redigerad av minalman den 2016-01-08 06:18:42, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Que?bastis7 skrev:Nu måste vi börja värva, innan vi åker ut!
Tror ni Jocke presenterar något på medlemsmötet den 23e?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det är inte troligt. Men jag hoppas att det blir någon bra nyhet iallafall ifrån någon i ledningen.DanD skrev:Tror ni Jocke presenterar något på medlemsmötet den 23e?
Avskaffa tre mot tre.
Hörde av anonym källa att Klasen skulle vara på tapeten.DanD skrev:Tror ni Jocke presenterar något på medlemsmötet den 23e?
Jag är inte arg, och inte besviken.
- ALLTID DIF
Joooo Vi vinner visst !!!!!SirDIFalot skrev:Djurgården kommer varken vinna SM-guld eller åka ur. Spara pengarna.
Nu snackar vi! Är det dags för denna klassiker igen.Stulle skrev:Hörde av anonym källa att Klasen skulle vara på tapeten.DanD skrev:Tror ni Jocke presenterar något på medlemsmötet den 23e?
https://www.youtube.com/watch?v=mS5lhcYk5MU