SHL Omgång 31: Rögle - Djurgårdens IF 7/1 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 31: Rögle - Djurgårdens IF 7/1 2016

Inlägg av Mattias_87 »

Riktigt skönt med vinst. Nu möter vi ett sargat Örebro på lördag. Snälla Djurgårdslogiken håll dig borta på lördag.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Donkels skrev:Kan vi inte få möta Mögle jämt?
Vore väl ändå rätt trist. Om inte annat för att man måste skåda världens genom tiderna fulaste tröjor....
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Englund! Englund! Vilken förlust det har varit med honom borta. ÄNTLIGEN en hederlig stabil back i laget. Snuskigt stark runt kassen och tappar ALDRIG sin gubbe. Kul med lite utdelning också. En gigant!

I övrigt så är Hultström riktigt bra idag. Norell är brutalt dålig och tog lite Press gamla roll med noll rätt. Framåt är det Sörenkedjan framförallt som imponerar. Just Sörensen bär den och Sallinen glider med lite. Känns som att finnen har sjukt mycket mer att kräma ut, och då blir den kedjan en våt dröm. Brodin fortsätter att vara en nyckelspelare. Riktigt kul!

Cehlin var sådär riktigt dålig den här matchen. En skugga av hans December. Hans backcheck gjorde sig förtjänt av en bänkning.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Malto skrev:
Vore väl ändå rätt trist. Om inte annat för att man måste skåda världens genom tiderna fulaste tröjor....
Ja och fyfaan för att behöva åka ner till Skåne stup i kvarten... då tar jag hellre en torsk mot fisklunda.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Donkels

Inlägg av Donkels »

captcash skrev:
Malto skrev:
Ja och fyfaan för att behöva åka ner till Skåne stup i kvarten... då tar jag hellre en torsk mot fisklunda.
Äh det är väl alltid bra med lite gratispoäng
Donkels

Inlägg av Donkels »

För övrigt så är Alen Bibic ett psykfall
Praetori

Inlägg av Praetori »

Man måste även berömma fjärdeformationen som såg ut att vara riktigt jobbiga att möta ikväll.

Sörensen var spelsugen och Sallinen var ju fan precis överallt ikväll. Thoresen verkar börja komma igång med skridskotempot nu på senaste och passningarna går det inte att klaga på. Bara för medspelarna att vara på tårna och förvalta dem bättre så det bara är motståndarna som ser förvånade ut när de slås.

Sen Englund som sagt. Jag har skrivit det så många gånger tidigare att grabben har potential. Han var grymt kritiserad i två säsonger fram till denna och nu börjar han verkligen blomma ut. Kan bli hur bra som helst som defensiv back men har på senare även börjat bidraga i det offensiva spelet på ett föredömligt sätt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

I gårdagens match visade Cehlin med all önskvärd tydlighet att han är just mellanmjölk.

Och då tänker jag inte på hans avsaknad av offensiv i första hand utan hans urusla arbete defensivt. Han gled ju mest omkring på ena skridskoskenan under hela matchen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kall-El skrev:I gårdagens match visade Cehlin med all önskvärd tydlighet att han är just mellanmjölk.

Och då tänker jag inte på hans avsaknad av offensiv i första hand utan hans urusla arbete defensivt. Han gled ju mest omkring på ena skridskoskenan under hela matchen.
Om man då lägger till den motivation som det skulle innebära för honom att spela för Djurgården blir mellanmjölken i stället dunderhonung.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

[Dr.Alban]
Stabilt.
[/Dr.Alban]
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kall-El skrev:I gårdagens match visade Cehlin med all önskvärd tydlighet att han är just mellanmjölk.

Jag tänkte samma sak när jag såg matchen. Påverkades kanske av Wikegårds rit också. Man ju att Cehlin ligger skäret bakom våra spelare vid två av målen. Dock är han ju först hem av forwards vid båda dessa mål. Detta i en kedja där jag är övertygad om att Liljewall ska ha det primära defensiva ansvaret. Även Rensfeldt lär ha ett större defensivt ansvar. Men ja, rätt risigt försvarsarbete av Sillen.
Född till sportchef.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ganska övertygad om att Eldebrinks kritik mot "vissa spelare" till stor del rör Sillen. En spelare som är riktigt bra om han vaknar på rätt sida, men andra dagar är rent ut sagt bedrövlig. Något jag tycker mig känna igen hos honom. Sillen har liksom inte tekniken är skillsen för att kunna glida runt och halvlobba, han måste se förbannad ut för att han ska få något uträttat. En jävla duracellkanin. Något som kräver en jävla skalle om man ska klara av att leverera dag in och dag ut.
janneffs

Inlägg av janneffs »

Men nu var ju fina Djurgården på besök så klart sillen hjälper oss lite med dålig backchecking :D

Norell tok sämst igen, kul att Ljugh kedjan fick göra poäng igen.
Skriv svar