SHL Omgång 30: Brynäs - Djurgårdens IF 30/12 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: SHL Omgång 30: Brynäs - Djurgårdens IF 30/12 2015

Inlägg av Kall-El »

I övrigt känns det påtagligt att i saknar AOM och Englund, detta märktes inte minst mot FBK och SAIK som tilläts komma in för nära målet gång på gång på gång.

Och återigen det är inget fel att ha spelskickliga backar, men de måste ta mig helvete klara av att sköta ett grundläggande försvarsspel i förstahand.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Ska vi någonsin få fullklassbackar måste de vi har få utvecklas och det gör de bara i riktiga matchsituationer. Det går inte längre att köpa färdiga backar för den sorts budget vi förfogar över. Låt våra killar utvecklas, men tro inte de blir det vi önskar genom att låna ut dem till lägre ligor.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

minalman skrev:Ska vi någonsin få fullklassbackar måste de vi har få utvecklas och det gör de bara i riktiga matchsituationer. Det går inte längre att köpa färdiga backar för den sorts budget vi förfogar över. Låt våra killar utvecklas, men tro inte de blir det vi önskar genom att låna ut dem till lägre ligor.
Visst några sådana skall vi ha. Just nu har vi dock lite för många sådana i mitt tycke.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Nått vi ALDRIG mer ska ha är odugliga backar som David Printz
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hultström och Högström. Där har vi två spelare som är riktigt skickliga med pucken. De ska med rätta spela med vissa marginaler helt klart. Den sistnämnda har dessutom utvecklat sin timing vilket gör honom hyfsat pålitlig. Men där räcker det. Det är inte Press år. Han borde göra minst en säsong till i HA med tung istid. Hävdar fortfarande att Westlund är betydligt mera färdig SHL-back. Han har tidigt utvecklat ett säkerhetstänkande och en stabilitet som gör det betydligt tryggare att ha honom med. När Englund och Ollas kommer tillbaka så hoppas jag att man agerar och skickar ner Press för resterande del av säsongen. Till nästa försäsong kan han få vara med och tävla om en plats igen.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Press ska inte ner till Allsvenskan och Westlund är enligt mig en svagare back så när Ollas och Englund återvänder från Finland så blir det exit Westlund
Manijock

Inlägg av Manijock »

Donkels skrev:Press ska inte ner till Allsvenskan och Westlund är enligt mig en svagare back så när Ollas och Englund återvänder från Finland så blir det exit Westlund
Shit vilken rörig mening :wink: Men budskapet når fram, och det är felaktigt. I min mening! Men säker på att tränarna delar ditt resonemang. Stora förändringar är knappast Säckens melodi, så du behöver inte oroa dig.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Förra året gnällde många på Englund som ändå fick spela och se vilken otrolig utveckling han har tagit. I mina ögon tack vare att han fick mycket istid i SHL förra året. Även Högström har många haft synpunkter på men i år är han vår kanske bäste back.
Jag tycker Press sett bättre ut nu när han fått mer istid och det är väl toppen att ha fler backar att tillgå vid ev.skador.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Press har sett bra ut fler gånger än inte den här säsongen. Håller med att han har lyft sig än mer när han fått mer istid. En försmak på nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jim Morrison skrev:Press har sett bra ut fler gånger än inte den här säsongen. Håller med att han har lyft sig än mer när han fått mer istid. En försmak på nästa säsong.
Precis, han har de senaste matcherna verkligen kommit in i vårat sätt att spela. Dock måste man kanske försöka se det hur hans synvinkel också. Han var SSK:s Erik Karlsson förra året, allt framåt skedde via honom samtidigt som fansen gjorde som fans oftast gör. De såg bara felen och misstagen som ibland skedde, så till slut blev han väldigt illa omtyckt (trots att utan hans produktion hade de åkt ur tidigare).

Helt plötsligt ska han in i ett lag med högre ambitioner, i en högre serie med fans med större krav vilket ger en större press. Han har skött det godkänt med plus i kanten. Han har väldigt mycket hockey i sig av det jag såg från förra året och han skulle faktiskt kunna blomma ut offensivt redan i år bara han får hänga en balja eller att någon gör något vettigt utav hans fina passningar.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om AOM:s knä gick sönder i JVM:s kvartsfinal lär vi få se mer av Press närmaste tiden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar