Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Re: ...

Inlägg av Kall-El »

Remy Lebeau skrev:
blocco skrev:Chansen fanns ju att Sudden skulle lira hos oss, men som jag sa så var det ganska väntat att han väljer Toronto.
Nja, det var mer ett trick för att få mer utrymme i media. Villket lyckades, då alla småbarnen blev överlyckliga i tron om att han skulle spela i DIF igen.
MMM samtidgt som de antagligen hoppades få bort fokuset från det faktum att man återigen inte lyckats signa vare sig en kanonback eller en förstacenter av klass.

Det trista är att hade man lyckats knyta till sig dessa båda spelare hade vi stabilt tagit oss till slutspel. Nu ligger vi istället snarast och kämpar om att undvika nedflyttning.

Vi hade behövt ha spelar typ Ragnarsson och Knutsen, vi fick Printz och Anger....
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kall-El skrev:
Remy Lebeau skrev:
blocco skrev:Chansen fanns ju att Sudden skulle lira hos oss, men som jag sa så var det ganska väntat att han väljer Toronto.
Nja, det var mer ett trick för att få mer utrymme i media. Villket lyckades, då alla småbarnen blev överlyckliga i tron om att han skulle spela i DIF igen.
MMM samtidgt som de antagligen hoppades få bort fokuset från det faktum att man återigen inte lyckats signa vare sig en kanonback eller en förstacenter av klass.

Det trista är att hade man lyckats knyta till sig dessa båda spelare hade vi stabilt tagit oss till slutspel. Nu ligger vi istället snarast och kämpar om att undvika nedflyttning.

Vi hade behövt ha spelar typ Ragnarsson och Knutsen, vi fick Printz och Anger....

Anger kanske inte var så misslyckad när det gäller dne punkten. Han kanske kan få fart på Otto?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi får ju inte glömma att vi faktiskt ledde Elitserien i ett par omgångar i början av säsongen. Sedan hände nåt. Som vanligt. Vad jag menar är att den truppen vi hade kunde lira väldigt bra. Så man ska inte ge upp i förväg. Kanske öppnar vi säsong 07/08 lika fint och håller uppe spelet.
Säg den glädje som varar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

DIF_Soldier skrev:Vi får ju inte glömma att vi faktiskt ledde Elitserien i ett par omgångar i början av säsongen. Sedan hände nåt. Som vanligt. Vad jag menar är att den truppen vi hade kunde lira väldigt bra. Så man ska inte ge upp i förväg. Kanske öppnar vi säsong 07/08 lika fint och håller uppe spelet.
Grundserie vinnare, ja visst varför inte ;)
Leif

Inlägg av Leif »

Bykov och Tiskhonov tror på Dragan i en första lina!!
Men Säcken tror inte på honom i laget ens.. say no more!

Pinsamt att vi tappar en sån spelare pga en coach som med stor säkerhet blir den förste att bli entledigad i vinter!

Vi har fan ett sämre lag i år än föregående!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Leif skrev:Bykov och Tiskhonov tror på Dragan i en första lina!!

Pinsamt att vi tappar en sån spelare pga en coach som med stor säkerhet blir den förste att bli entledigad i vinter!

Tycker faktiskt också att det är snyd. Men inte Pinsamt? Kanske med åren kanske han lär sig viljan. Då blir han riktigt bra, om han hade haft det denna gångna säsongen hade jag också tyckt det vart pinsamt.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Många hade större förväntningar på Dragan när han kom hit. Och precis som jag väntade mig så misslyckades han totalt.

Dragan förstör mer för ett lag än han tillför. Han gnällde som fan om sin speltid, var sen till träningar, visade upp en dåligt attityd och inställning med mera.

När de inser hur oerhört medioker han är så kommer han få spendera tid i tredje och fjärdefemman.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Remy Lebeau skrev:

Många hade större förväntningar på Dragan när han kom hit. Och precis som jag väntade mig så misslyckades han totalt.

Dragan förstör mer för ett lag än han tillför. Han gnällde som fan om sin speltid, var sen till träningar, visade upp en dåligt attityd och inställning med mera.

När de inser hur oerhört medioker han är så kommer han få spendera tid i tredje och fjärdefemman.
Har hört talas om videojuggar i fotboll. Nu tror jag vi har det första fallet av hockeyjugge dessutom.... Lite mer seriöst antingemn får de hårda ryssarna ordning på Dragan eller så blir det pankaka. Om det är några som skall få ordning på honom är det väl just stenhårda ryssar, men här tror jag att de går bet. Hade Dragan visat lite mer i alla matcher, dvs krigat på även när det annars gått trögt, tror jag att vi hade erbjudit honom kontrakt...
Leif

Inlägg av Leif »

dragan är inte medioker!
Han är en Joker:)
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kall-El skrev:
Remy Lebeau skrev:

Har hört talas om videojuggar i fotboll. Nu tror jag vi har det första fallet av hockeyjugge dessutom.... Lite mer seriöst antingemn får de hårda ryssarna ordning på Dragan eller så blir det pankaka. Om det är några som skall få ordning på honom är det väl just stenhårda ryssar, men här tror jag att de går bet. Hade Dragan visat lite mer i alla matcher, dvs krigat på även när det annars gått trögt, tror jag att vi hade erbjudit honom kontrakt...
Dom gav väll han kontrakt? Men han gick inte med på villkoren? eller? :?:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

stolpskott skrev:
Kall-El skrev:
Remy Lebeau skrev:

Dom gav väll han kontrakt? Men han gick inte med på villkoren? eller? :?:
Nej, båda parter bestämde sig för att bryta. Dragan sa att han var trött på att "alltid" förlora, och ville vinna något.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Remy Lebeau skrev:
Mats hade inget kontrakt. Således erbjöd Djurgården honom ett kontrakt eftersom de eftersökte hans kompetens. Budet var vad jag förstår finansierat också.

Vet inte vad det är för slags PR-kupp med detta? Handlar väl främst om att få hem en väldigt bra spelare =).
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Jahapp, då var ytterligare en Djurgårdare klar för LHC...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 05,00.html
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Var o kollade på HPK's Hemsida, förstod inte så mycket själv. Men min kompis är lite halvfinne och kunde tyda lite, verkade som det stod att David Schneider är förlorad till DIF??

Hacka inte på mej om jag har fel... Vi kan ha läst helt fel...
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

kan du kopiera de som stod?
jag har en finsk polar som kan översätta allt !
Skriv svar