Han har spelat en hel del, väldigt bra i två perioder, tredje har precis som övriga laget varit sådär.mb81 skrev:Vejdemo bara extraspelare i kvällens träningsmatch med småkronorna. Kan han vara på gränsen att missa? Trodde han var självskriven. Sen ska ju Lill-Nyllet in också. Är Englund fortfarande skadad?
Säsongen 15/16
Re: Säsongen 15/16
Victory is sweetest when you've known defeat.
Såg inte matchen men rankar honom högre än många andra i truppen så därför kändes det så konstigt att ha honom som extra.Henke95 skrev:Han har spelat en hel del, väldigt bra i två perioder, tredje har precis som övriga laget varit sådär.mb81 skrev:Vejdemo bara extraspelare i kvällens träningsmatch med småkronorna. Kan han vara på gränsen att missa? Trodde han var självskriven. Sen ska ju Lill-Nyllet in också. Är Englund fortfarande skadad?
Håller med. Vet inte vad Grönborg hade för tanke bakom det valet.mb81 skrev:Såg inte matchen men rankar honom högre än många andra i truppen så därför kändes det så konstigt att ha honom som extra.Henke95 skrev:Han har spelat en hel del, väldigt bra i två perioder, tredje har precis som övriga laget varit sådär.mb81 skrev:Vejdemo bara extraspelare i kvällens träningsmatch med småkronorna. Kan han vara på gränsen att missa? Trodde han var självskriven. Sen ska ju Lill-Nyllet in också. Är Englund fortfarande skadad?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Vore nog bra för oss om Vejedmo inte kom med till Junis-Vm.
Tråkigt för honom dock och enligt mig borde han vara gjuten.
Tråkigt för honom dock och enligt mig borde han vara gjuten.
Just saying: http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... datranare/Puckey skrev:Jag tror inte att tränaren vi ville ha var tillgänglig i år, det verkade ju som om man försökte byta eftersom de inte ville ge ett tydligt svar på om Säcken skulle sitta kvar eller inte. Ett spår är Robert Olsson som varit radarpartner till Rönnberg både i JVM och Frölunda, och sägs stå för mycket mer av spelidén än han får cred för. Djurgårdare i hjärtat och har god kontakt med föreningen sen sin tid som coach för J18 & J20.136_Djurgårdare skrev:Precis, man får känslan av att säcken inte riktigt är med på tåget längre. Tror inte att han skiter i det helt och hållet, det är han för mycket DIF och man för att göra, men jag får känslan av att han inte riktigt brinner för det här. Jag är också av åsikten att en ny sportchef alltid måste få chansen att tillsätta en tränare av eget val, den kostnaden måste tas, annars kan det straffa sig i längden.B.I.B.A skrev:Har hävdat detta hela tiden. Det kommer in nya sportchefer och lägger upp ett spelsystem där vi ska ha mycket puck och vara spelförande, samtidigt står vi kvar med en coach som är erkänt defensiv och duktig på att slå ur underläge. Det enda offensiva tillskottet till ledarstaben är Micke Håkansson, som inte har några tränarerfarenheter alls och som förmodligen anställs för att han är kompis med sportcheferna. Upplagt för fiasko.BigJ skrev:Frågan är hur tränarrollerna ser ut, man blir lite konfunderad över Säckens kommentar i AB: – Vi underpresterar. Om det är det här spelet vi vill utveckla klubben med är vi illa ute.
För mig låter det som att Säcken inte har något att säga till om och även har synpunkter på det spelsätt vi har men det kan ju vara feltolkat också förstås.
Den stora frågan som man skulle vilja ha svar på efter den artikeln i Expressen är ju vad Musse Håkansson gör / har för kompetens att erbjudas ytterligare förlängning?
Tror att många med mig är väldigt intresserade av att höra vilka dennes arbetsuppgifter är samt få reda på vilken kompetens han besitter.
Tror att många med mig är väldigt intresserade av att höra vilka dennes arbetsuppgifter är samt få reda på vilken kompetens han besitter.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
1+Kall-El skrev:Den stora frågan som man skulle vilja ha svar på efter den artikeln i Expressen är ju vad Musse Håkansson gör / har för kompetens att erbjudas ytterligare förlängning?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Trist om inte Vejdemo kommer med dock helt rätt av Grönborg att stryka divan och horungen Kovacs - för mycket gnagetstil över honom för att han ska fungera i en grupp och han var helt VÄRDELÖS när han var uppe och vände i SHL typisk allsvensk spelare
När tas den slutgiltiga truppen ut? de spelar ju fan match i jvm om några dagar. Är Englund skadad?Donkels skrev:Trist om inte Vejdemo kommer med dock helt rätt av Grönborg att stryka divan och horungen Kovacs - för mycket gnagetstil över honom för att han ska fungera i en grupp och han var helt VÄRDELÖS när han var uppe och vände i SHL typisk allsvensk spelare
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Baserar ni det på något särskilt? Förutom typ "PP ser dåligt ut för ofta"?MarcusDaze skrev:1+Kall-El skrev:Den stora frågan som man skulle vilja ha svar på efter den artikeln i Expressen är ju vad Musse Håkansson gör / har för kompetens att erbjudas ytterligare förlängning?
(PP är för övrigt sjunde placerat i ligan på 20.88%)
Expert.
- -daniel-
"Andreas Englund har fått klartecken att gå 100 procent. Han spelade inte mot Slovakien men om inget oförutsätt händer finns han på isen mot Kanada."mb81 skrev:När tas den slutgiltiga truppen ut? de spelar ju fan match i jvm om några dagar. Är Englund skadad?Donkels skrev:Trist om inte Vejdemo kommer med dock helt rätt av Grönborg att stryka divan och horungen Kovacs - för mycket gnagetstil över honom för att han ska fungera i en grupp och han var helt VÄRDELÖS när han var uppe och vände i SHL typisk allsvensk spelare
http://www.expressen.se/sport/kronikore ... ingsmatch/
Det är väl något av en oundviklig fråga med tanke på att hans relation till sportcheferna uppenbarligen varit den avgörande faktorn när han anställdes. Han kanske gör det superbra, han kanske är omtyckt av spelartruppen eller har ett bra samarbete med Säcken som vill trumma på kontraktet ut efter att ha provat spelidén under hösten, men det vore intressant med lite mer detaljer.SirDIFalot skrev:Baserar ni det på något särskilt? Förutom typ "PP ser dåligt ut för ofta"?MarcusDaze skrev:1+Kall-El skrev:Den stora frågan som man skulle vilja ha svar på efter den artikeln i Expressen är ju vad Musse Håkansson gör / har för kompetens att erbjudas ytterligare förlängning?
-
Jag såg just på SHL.se att Tobias Hage har bäst tekningsstatistik av alla rookies i ligan. Ingen jättegrej kanske, men ändå lite kul.
Jag vill bara veta helt seriöst på vilka grunder han fick jobbet samt vilken kompetens Jocke och tjommen tycker håkansson besitter. Lägg där också till hans uppgifter både under match och under träning.SirDIFalot skrev:Baserar ni det på något särskilt? Förutom typ "PP ser dåligt ut för ofta"?MarcusDaze skrev:1+Kall-El skrev:Den stora frågan som man skulle vilja ha svar på efter den artikeln i Expressen är ju vad Musse Håkansson gör / har för kompetens att erbjudas ytterligare förlängning?
- MarcusDaze
Är också nyfiken på detsamma. Skulle även vilja veta mer detaljerat vad Säcken och Nyman gör. Inga hard feelings mot någon utav våra tränare, jag är mest nyfiken på hur dom kompleterar varandra och vem som sköter vad på ett djupare plan än det som framkommit.Kall-El skrev:Jag vill bara veta helt seriöst på vilka grunder han fick jobbet samt vilken kompetens Jocke och tjommen tycker håkansson besitter. Lägg där också till hans uppgifter både under match och under träning.SirDIFalot skrev:Baserar ni det på något särskilt? Förutom typ "PP ser dåligt ut för ofta"?MarcusDaze skrev:1+Kall-El skrev:Den stora frågan som man skulle vilja ha svar på efter den artikeln i Expressen är ju vad Musse Håkansson gör / har för kompetens att erbjudas ytterligare förlängning?