Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
gaspo skrev:För mig en jävla gåta att Davidsson inte får istid. Han har potential och gjorde det bra när han fick förtroende.
Ja, även om han verkade sakna de sista procenten höll han uppe tempot betydligt bättre än Lundberg/Hank/Rundqvist har gjort. Om vi inte tänker plocka in någon RW hoppas jag att man viger juluppehållet åt att spela in Davidsson.
Ja han borde väl få spela när dessutom Vejdemo är borta.
Tycker vi verkligen ska ta det lugnt med värvningar och satsa på Bernhardt och Davidsson. De är inte mycket sämre än Vejdemo om de bara får chansen. Vi kan inte värva så fort vi får nån skadad. Det är inte ekonomiskt försvarbart.
Jag tycker vi satsar på våra junisar så långt det går. Sen kan Fällström kanske komma tillbaka som en joker.
Sen ska man såklart hålla ögonen öppna om det blir någon högerforward av riktigt hög klass ledig. Men ser gärna att vi har is i magen nu och avvaktar.
Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:
Puckey skrev:
gaspo skrev:För mig en jävla gåta att Davidsson inte får istid. Han har potential och gjorde det bra när han fick förtroende.
Ja, även om han verkade sakna de sista procenten höll han uppe tempot betydligt bättre än Lundberg/Hank/Rundqvist har gjort. Om vi inte tänker plocka in någon RW hoppas jag att man viger juluppehållet åt att spela in Davidsson.
Ja han borde väl få spela när dessutom Vejdemo är borta.
Tycker vi verkligen ska ta det lugnt med värvningar och satsa på Bernhardt och Davidsson. De är inte mycket sämre än Vejdemo om de bara får chansen. Vi kan inte värva så fort vi får nån skadad. Det är inte ekonomiskt försvarbart.
Jag tycker vi satsar på våra junisar så långt det går. Sen kan Fällström kanske komma tillbaka som en joker.
Sen ska man såklart hålla ögonen öppna om det blir någon högerforward av riktigt hög klass ledig. Men ser gärna att vi har is i magen nu och avvaktar.
På ämnet riktigt hög klass: Brian O'Neill är satt på Waivers av Devils, undrar hur pass sugen han är på att spela vidare i AHL? Vann fjolårets poängliga på 80p, trea i slutspelets poängliga på 20p (19 matcher, 10 mål) utsedd till ligans MVP och var dessutom i toppen av +/-, men har helt enkelt inte haft storleken för NHL. Kommer säkert att få något monstererbjudande från KHL om han vill till Europa, men kittlande att en sån spelare eventuellt dyker upp på marknaden mitt i december. Just eftersom han redan varit så bra man möjligen kan vara i AHL men dömts ut i NHL på grund av fysiska förutsättningar känns det inte helt osannolikt att det blir Europa.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Som truppen ser ut nu hade jag inte tackat nej till varken Cehlin, Guter eller Jakobs. Det är på högervingen vi har klara problem. Cehlin och Guter håller uppenbarligen bra i SHL, och gör bra med poäng i sina bottenlag. LHC signade just Jakobs för resten av säsongen, och han har ju verkligen inte gjort bort sig sen han kom dit från Malmö.

Jag hoppas att vi kan signa en RW av klass (alltså högre klass än ovan nämnda) i januari.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Guter, Cehlin och Jacobs håller enligt mig en klassisk "mellanmjölksnivå". Har ohyggligt svårt att se någon av dessa gå in och höja lina ett eller två. Alla tre känns som typiska spelare för en lina tre och till den omgivingen, eller en lina 4 har vi gott om folk. Det som snarast behövs är en eller gärna två spelare som verkligen kan göra skillnad.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Kall-El skrev:Guter, Cehlin och Jacobs håller enligt mig en klassisk "mellanmjölksnivå". Har ohyggligt svårt att se någon av dessa gå in och höja lina ett eller två. Alla tre känns som typiska spelare för en lina tre och till den omgivingen, eller en lina 4 har vi gott om folk. Det som snarast behövs är en eller gärna två spelare som verkligen kan göra skillnad.
Ja vi kan ju fortsätta spela Hank tillsammans med Sören och Sallinen istället. Just den konstellationen har ju visat en enastående kemi senaste veckorna.

Att Cehlin skulle göra skillnad är jag övertygad om. Behovet har dessutom uppstått nu när Fällström gått sönder igen.

- Bra ålder
- Har utvecklat sitt spel
- Vill inte spela i Rögle, vill spela hos oss.

Sedan måste man förstå att det ekonomin kanske inte tillåter något nytillskott. Men sportsligt sätt så är det helt försvarbart.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Att man fortfarande sitter och kallar Sillen för "mellanmjölk" :lol:

Vad är då Hank denna säsong? Härsken mjölk?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

kaminor skrev:Som truppen ser ut nu hade jag inte tackat nej till varken Cehlin, Guter eller Jakobs. Det är på högervingen vi har klara problem. Cehlin och Guter håller uppenbarligen bra i SHL, och gör bra med poäng i sina bottenlag. LHC signade just Jakobs för resten av säsongen, och han har ju verkligen inte gjort bort sig sen han kom dit från Malmö.

Jag hoppas att vi kan signa en RW av klass (alltså högre klass än ovan nämnda) i januari.
Cehlin är den enda där jag skulle kunna se göra nytta och platsa i Djurgården, Guter och Jakobs är jag inte intresserade av. Cehlin lär vara bra mycket dyrare nu då han spelat så pass bra i Rögle och är nog fler klubbar som kollar lite extra på honom som vi inte kan mäta oss ekonomiskt med. Tror inte vi kommer se Sillen i Djurgården igen.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Vi valde ta in Brodin istället för Cehlin. Var inte direkt supermånga lediga platser i truppen om man dessutom ska slussa in juniorer. Nu har Cehlin 1,5 år kvar på kontraktet i Rögle så känns dumt att diskutera det nu.

Men jag är rätt säker på Sillen nån gång kommer spela hos oss igen!
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Benjamin L. Willard skrev:
kaminor skrev:Som truppen ser ut nu hade jag inte tackat nej till varken Cehlin, Guter eller Jakobs. Det är på högervingen vi har klara problem. Cehlin och Guter håller uppenbarligen bra i SHL, och gör bra med poäng i sina bottenlag. LHC signade just Jakobs för resten av säsongen, och han har ju verkligen inte gjort bort sig sen han kom dit från Malmö.

Cehlin är den enda där jag skulle kunna se göra nytta och platsa i Djurgården, Guter och Jakobs är jag inte intresserade av. Cehlin lär vara bra mycket dyrare nu då han spelat så pass bra i Rögle och är nog fler klubbar som kollar lite extra på honom som vi inte kan mäta oss ekonomiskt med. Tror inte vi kommer se Sillen i Djurgården igen.
Om Djurgården skulle visa ett konkret intresse i Cehlin skulle han tacka nej till att spela i Blackhawks förstafemma för att få återvända till Stockholm. Hans Djurgårdshjärta är enormt.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Benjamin L. Willard

Henke95 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:

Om Djurgården skulle visa ett konkret intresse i Cehlin skulle han tacka nej till att spela i Blackhawks förstafemma för att få återvända till Stockholm. Hans Djurgårdshjärta är enormt.
Jag hoppas du har rätt där, hade gärna sätt honom i Djurgården nästa säsong.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Harold Camping skrev:
Kall-El skrev:Guter, Cehlin och Jacobs håller enligt mig en klassisk "mellanmjölksnivå". Har ohyggligt svårt att se någon av dessa gå in och höja lina ett eller två. Alla tre känns som typiska spelare för en lina tre och till den omgivingen, eller en lina 4 har vi gott om folk. Det som snarast behövs är en eller gärna två spelare som verkligen kan göra skillnad.
Ja vi kan ju fortsätta spela Hank tillsammans med Sören och Sallinen istället. Just den konstellationen har ju visat en enastående kemi senaste veckorna.

Att Cehlin skulle göra skillnad är jag övertygad om. Behovet har dessutom uppstått nu när Fällström gått sönder igen.

- Bra ålder

Sedan måste man förstå att det ekonomin kanske inte tillåter något nytillskott. Men sportsligt sätt så är det helt försvarbart.
Problemet är återigen att vi har får många halvdassiga forwards under kontrakt redan nu. Visst kan man byta en spelare som t ex Lundberg mot Cehlin så varför inte. Skall någon spelare på den nivån in måste någon också lämna.
Benjamin L. Willard

Kall-El skrev:
Harold Camping skrev:

- Bra ålder

Problemet är återigen att vi har får många halvdassiga forwards under kontrakt redan nu. Visst kan man byta en spelare som t ex Lundberg mot Cehlin så varför inte. Skall någon spelare på den nivån in måste någon också lämna.
Fast nu är Cehlin inte på samma nivå som Lundberg, utan mycket bättre. Tror många tänker Cehlin som en potential ersättare för Fällström om det nu är så att killen är borta resten av säsongen.
Vill hellre se att vi lägger energi på att lösa problemet Press just nu, alldeles för stora problem i SHL tempot för att få spela runt 10-12 minuter per match.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Jim Morrison skrev:Att man fortfarande sitter och kallar Sillen för "mellanmjölk" :lol:

Att jämföra Hank med Cehlin är som att jämföra en syl med en hammare och sen ha synpunkter på att det inte går att slå i spik med sylen.

Båda behövs i verktygslådan. Men inte till samma saker.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DRC skrev:
Jim Morrison skrev:Att man fortfarande sitter och kallar Sillen för "mellanmjölk" :lol:

Att jämföra Hank med Cehlin är som att jämföra en syl med en hammare och sen ha synpunkter på att det inte går att slå i spik med sylen.

Haha

Jag är inte övertygad om att just Cehlin behövs i vår verktygslåda, i övrigt håller jag med i din analogi.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DRC skrev:

Tja, jag vet ju vem jag helst hade velat ha som RW i en producerande kedja åtminstone.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst