Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Rocky3000 skrev:Bild

När blir det dags att plocka in Haga i DIF?
Fan vad du tjatar om honom, haha, har du överhuvudtaget sett honom spela?
Spela fult
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Två mål av Haga i kväll, men det är fortfarande HA och Almtuna...
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

diftobbe89 skrev:
Rocky3000 skrev:Bild

När blir det dags att plocka in Haga i DIF?
Fan vad du tjatar om honom, haha, har du överhuvudtaget sett honom spela?
Har sett han på: http://www.hockeyallsvenskan.se/play det räcker för mig! haha :wink:
Bild
Puckey

Inlägg av Puckey »

Tycker gott att Rögle kan cementera sig i ingenmansland lagom till transferfönstrets stängning, så kan de lämpa över Cehlin till oss för att spara lite pengar. En av de mest inbitna djurgårdarna i dagens hockey går mot en målmässig 15+ säsong i seriens absolut målsnålaste lag (4mål färre än khk). Vi borde verkligen ha fått sillen presenterad till midsommarbordet ihop med Sallinen & co :(.
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

Vi måste in med Kvalité nu i kedjan med 40 och 66. Vi behöver absolut inga fler medelmåttor utan då kan det vara. Tror att 40 och 66 behöver en bra sniper för att lyfta deras spel. Man ser att dom blir lidande när vi slänger in en av alla våra medelmåttor.

ÖKA JOCKE!!
Puckey

Inlägg av Puckey »

Modo dumpar alltså Kyle Wilson. Värd att plocka in i Fällströms frånvaro? Ingen supersäsong, men ändå 13p så långt.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Nej tack.
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Greato skrev:Vad är det ni ser i Printz och Claesson som gör att det ständigt pratas om dessa två?
För några år sen så var det när på hatstorm mot dem pga dåliga prestationer. Jag var alltid livrädd när dom var inne på isen. Puckkladd, sarg ut (som ofta misslyckades), dåliga förstapass mm.
Vad skulle dom två tillföra som vi saknar idag?
Håller med om Printz. Printz fattar jag inte ens varför han nämns. Även om man gillar den typen av back eller just honom, hur kan man inte ens ha den lilla analytiska förmågan att se att Printz skulle vara katastrofernas katastrof i det spelet vi har nu? Han var helkass med pucken till och med i de perioder vi spelade mycket sarg-ut från egen zon.

Om man inte gillar spelet vi spelar och vill ha backar som Printz är det en annan sak. Men att vilja slänga in Printz i det nuvarande spelsystemet ... de som vill det kan ju inte ens försöka tänka på hur vi spelar utan bara kastar ur sig något.

Fredrik Claesson får en del hyllning där borta. Supportern och bloggaren Jeff Ulmer skrev detta i juni: http://www.silversevensens.com/2015/6/1 ... s-blueline.

Om du vill ha lite läsning. 13 december tweetade han "Freddy Claesson needs to see NHL ice. He's maxed out in Bingo. When Ottawa, when?"

Ja, det är bara en person och så vidare. Sättet han skriver och tycker på ger mig en känsla av credibility. Men ta det för vad det är :).
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Vore bra om vi får in någon i alla fall
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Bara att vänja sig vid snacket kring Printz. Det kommer att fortgå under lång tid framöver. Tomtarna på det här forumet vet inte bättre.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Kan vi värva in en bra ersättare till Fällström nyss!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jocke har fortfarande sagt detta;

stärka laget nu?
– En del av Djurgårdens väg in i framtiden är utveckling och då handlar det att ta hand om de spelare vi har och måste ge de unga spelarna chansen och förtroende. Vi får ha lite tålamod och se hur bra de gör det innan vi analyserar om vi behöver förstärka i det korta eller det långa perspektivet. Just nu hoppas vi att de yngre spelarna ska ta ansvar vilket de har gjort också, säger Joakim Eriksson.

Något jag håller med om.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Jim Morrison skrev:Jocke har fortfarande sagt detta;

stärka laget nu?
– En del av Djurgårdens väg in i framtiden är utveckling och då handlar det att ta hand om de spelare vi har och måste ge de unga spelarna chansen och förtroende. Vi får ha lite tålamod och se hur bra de gör det innan vi analyserar om vi behöver förstärka i det korta eller det långa perspektivet. Just nu hoppas vi att de yngre spelarna ska ta ansvar vilket de har gjort också, säger Joakim Eriksson.

Något jag håller med om.
Det har iofs gått en del tid sen det uttalandet. Jag skulle gärna se att Davidsson få ett par matcher till bredvid Sörensen och Sallinen eftersom han hittills varit mest lovande i den formationen, men om han inte klarar rollen fullt ut tycker jag att det är motiverat att ta in någon för resten av säsongen till den kedjan. Tabellmässigt ligger vi där vi siktat och vi skulle kunna sitta lugnt i båten om vi vill, men lyckas vi aktivera Sörensen och Sallinen igen finns det väldigt mycket att vinna (sen finns det ingen garanti att ett nyförvärv får igång Sörensen, men det såg precis likadant ut ifjol när Fleury inte kunde hålla Sörensens tempo och han i frustration mest körde hopplösa tjurrusningar). Det är sånt slöseri med Sörensen och Sallinens potential att sätta dem med Hank eller Lundberg.
gaspo

Inlägg av gaspo »

För mig en jävla gåta att Davidsson inte får istid. Han har potential och gjorde det bra när han fick förtroende.
Puckey

Inlägg av Puckey »

gaspo skrev:För mig en jävla gåta att Davidsson inte får istid. Han har potential och gjorde det bra när han fick förtroende.
Ja, även om han verkade sakna de sista procenten höll han uppe tempot betydligt bättre än Lundberg/Hank/Rundqvist har gjort. Om vi inte tänker plocka in någon RW hoppas jag att man viger juluppehållet åt att spela in Davidsson.
Låst