Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tråkigt att det inte blir nån Kronwall, men det minskar iaf risken för log jam i försvaret. Viktigt att förlänga med Högström och Holm som ni är inne på.
Högström - Holm
Claesson (ny) - Hultström
Falk - Press
Englund - AOM
Westlund - Bernhardt
Norell får ju lämna på ett eller annat sätt.
Högström - Holm
Claesson (ny) - Hultström
Falk - Press
Englund - AOM
Westlund - Bernhardt
Norell får ju lämna på ett eller annat sätt.
Ta hem David "kungen" Printz. Skulle behövas någon som kan grisa lite framför eget mål.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag vet inte ifall jag vill att vi värvar en back faktiskt.
Jag tycker fortfarande vår defensiv är helt okej, skulle vi ha en riktig målskytt som sätter alla lägen de får (typ som Ljungh gör just nu) så skulle vi ha råd med en indianare per match.
Får vi in en defensiv back just nu så skulle det ändå finnas backar som gör indianare, men vi skulle fortfarande ha problem framåt.
Omöjligt att få hit Fleury för resten av säsongen?
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Jag tycker fortfarande vår defensiv är helt okej, skulle vi ha en riktig målskytt som sätter alla lägen de får (typ som Ljungh gör just nu) så skulle vi ha råd med en indianare per match.
Får vi in en defensiv back just nu så skulle det ändå finnas backar som gör indianare, men vi skulle fortfarande ha problem framåt.
diftobbe89 skrev:Säkra upp Högström nu, vore viktigt som fan.

Den som väntar på något ..
Denna säsong är det väl helt onödigt att värva en back till. Nästa säsong beror ju lite på vilka som blir kvar. Men om spelare som Kronwall(det ville han inte nu) och Claesson vill hem ska vi ju ta chansen. Annars behöver vi inte göra så mycket med backbesättningen.Axel_K skrev:Jag vet inte ifall jag vill att vi värvar en back faktiskt.
Vi har redan för många backar under kontrakt. De allra flesta av dem "halvhyggliga".
Ser därför ingen panik med att förlänga med någon back ,möjligtvis Högström undantagen. Man bör här vänta med att förlänga tills dess att vi ser hur många backar som kan tänkas försvinna till NHL/andra ligor/andra lag och därefter se över den lagdelen.
Det råder ingen tvekan om att vi behöver få in spets och ledarskap på backsidan och detta kan knappast plockas in om vi binder upp för många backar för tidigt.
Skulle snarast säga att vi kanske behöver göra oss av med 3-4 backar för att plocka in två andra.
Ser därför ingen panik med att förlänga med någon back ,möjligtvis Högström undantagen. Man bör här vänta med att förlänga tills dess att vi ser hur många backar som kan tänkas försvinna till NHL/andra ligor/andra lag och därefter se över den lagdelen.
Det råder ingen tvekan om att vi behöver få in spets och ledarskap på backsidan och detta kan knappast plockas in om vi binder upp för många backar för tidigt.
Skulle snarast säga att vi kanske behöver göra oss av med 3-4 backar för att plocka in två andra.
Alla backar utom Press och Norell håller på att bli precis så bra som man hoppats. Holm kanske aldrig blir mer än en hygglig back, men han är också en av veteranerna vid det här laget och vi behöver spelare som stannar karriären ut. Ser gärna att vi förlänger med resten och satsar lite extra på forwards istället.Kall-El skrev:Vi har redan för många backar under kontrakt. De allra flesta av dem "halvhyggliga".
Högström , Hultström, Claesson, Holm, Englund, Falk, AOM - Där har vi en sjumannauppsättning med bra balans och jävligt mycket djurgårdshjärta, skulle vi flyttat på någon av dem hade det varit för just Kronwall.
Sen är jag iofs rätt inställd på att NHL-scouterna börjar att hyperventilera om Englund flyttar över den stygghet han visat mot halva SHL till småvuxna juniorer i JVM. Vi får nog hoppas att han får gå på lån till oss nästa säsong.
Morwin skrev:Ta hem David "kungen" Printz. Skulle behövas någon som kan grisa lite framför eget mål.
Han skulle verkligen passa in i vårt spel! Eller inte....
Alltså, det måste ju viskas nånstans om en ny forward till 40 och 66s kedja.
Nr 79 har ju börjat bra idag.superfast skrev:Alltså, det måste ju viskas nånstans om en ny forward till 40 och 66s kedja.
- ALLTID DIF
Malto skrev:Nr 79 har ju börjat bra idag.superfast skrev:Alltså, det måste ju viskas nånstans om en ny forward till 40 och 66s kedja.
Tycker oxå han ökar i värde för varje match !!!
Vad är det ni ser i Printz och Claesson som gör att det ständigt pratas om dessa två?
För några år sen så var det när på hatstorm mot dem pga dåliga prestationer. Jag var alltid livrädd när dom var inne på isen. Puckkladd, sarg ut (som ofta misslyckades), dåliga förstapass mm.
Vad skulle dom två tillföra som vi saknar idag?
För några år sen så var det när på hatstorm mot dem pga dåliga prestationer. Jag var alltid livrädd när dom var inne på isen. Puckkladd, sarg ut (som ofta misslyckades), dåliga förstapass mm.
Vad skulle dom två tillföra som vi saknar idag?

När blir det dags att plocka in Haga i DIF?
Printz kommer så klart inte spela i DIF igen. Det är väl inte många som pratar om honom? Han är typ 35 bast och har knappast blivit bättre med åren. Claesson är däremot 23 år och har gjort cirka 250 matcher i AHL sedan han lämnade för snart fyra säsonger sedan. Jag är övertygad om att han skulle vara ett bra tillskott till nästa säsongs trupp.Greato skrev:Vad är det ni ser i Printz och Claesson som gör att det ständigt pratas om dessa två? För några år sen så var det när på hatstorm mot dem pga dåliga prestationer. Jag var alltid livrädd när dom var inne på isen. Puckkladd, sarg ut (som ofta misslyckades), dåliga förstapass mm. Vad skulle dom två tillföra som vi saknar idag?
Får ändå ge Printz att om någon sa 2011 att han kommer lira med Dany Heatley om fyra år så hade alla skrattat.kaminor skrev:Printz kommer så klart inte spela i DIF igen. Det är väl inte många som pratar om honom? Han är typ 35 bast och har knappast blivit bättre med åren. Claesson är däremot 23 år och har gjort cirka 250 matcher i AHL sedan han lämnade för snart fyra säsonger sedan. Jag är övertygad om att han skulle vara ett bra tillskott till nästa säsongs trupp.Greato skrev:Vad är det ni ser i Printz och Claesson som gör att det ständigt pratas om dessa två? För några år sen så var det när på hatstorm mot dem pga dåliga prestationer. Jag var alltid livrädd när dom var inne på isen. Puckkladd, sarg ut (som ofta misslyckades), dåliga förstapass mm. Vad skulle dom två tillföra som vi saknar idag?
Avgå Jocke.