Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Nu när Fällström inte kommer att finnas tillgänglig för spel måste vi värva in någon med kvalité till andra femman. Funkar inte att alternera, Hank, Davidsson, Lundberg med fler på den positionen. Jocke JOBBA!! 

Håller helt med om att vi inte kan fortsätta att vingklippa Sörensen med spelare som inte håller måttet på RW. Innan vi värvar finns det en lösning jag skulle vilja se dock, som det finns risk för att jag tjatat om om redan. Istället för att försöka hålla igång tre högkvalitativa producerande linor kan vi nöja oss med två och en riktigt rutinerad och fysisk tredjelina.Bengan08 skrev:Nu när Fällström inte kommer att finnas tillgänglig för spel måste vi värva in någon med kvalité till andra femman. Funkar inte att alternera, Hank, Davidsson, Lundberg med fler på den positionen. Jocke JOBBA!!
Thoresen - Sallinen - Sörensen, det var de matcher när de periodvis spelade tillsammans som Thoresen och Sörensen fick igång poängproduktionen ordentligt.
Alvarez - Ljungh - Vejdemo, (Davidsson under JVM).
Hank - Anderson - Brodin, skulle båda smälla och bli en hel del mål. Hank har sparkapital vi kan få ut, så här dålig poängproduktion ska han helt enkelt inte ha resten av säsongen.
Lundberg - Hage - Ahlén, inte den sexigaste av linor, men hittills har ju Lundberg faktiskt sett ut att ha hittat rätt i checking line.
-
Vill nog hellre lägga energi på att hitta en ersättare till Press, det funkar inte längre att ha kvar honom i truppen. Låna ut honom till Almtuna och värva ersättare. Vi kan inte ha kvar Press och samtidigt förlora två backar till JVM, kommer bli katastrof. Värva en bra ersättare som kan ta Press istid och samtidigt in med Westlund och Bernhardt.
Press kan utvecklas man han kommer inte göra det i SHL idag, han klarar inte av tempot.
Press kan utvecklas man han kommer inte göra det i SHL idag, han klarar inte av tempot.
Jag kan ha missuppfattat ditt inlägg men du vill alltså ta in någon utifrån för att ersätta en spelare som ligger på runt sju minuter per match? Enligt mig ska en sådan spelare ersättas internt. Antingen via Bernhardt eller Westlund. Om den som får chansen gör det bättre än Press så kan man försöka låna ut honom.Benjamin L. Willard skrev:Vill nog hellre lägga energi på att hitta en ersättare till Press, det funkar inte längre att ha kvar honom i truppen. Låna ut honom till Almtuna och värva ersättare. Vi kan inte ha kvar Press och samtidigt förlora två backar till JVM, kommer bli katastrof. Värva en bra ersättare som kan ta Press istid och samtidigt in med Westlund och Bernhardt.
Sedan tror jag visserligen inte att det kommer att bli katastrof men det är en annan fråga. Även om det skulle bli katastrof så är det ingenting som äventyrar säsongen.
Personligen tror jag att DIF behöver kunna utveckla spelare och visa att man kan utveckla spelare för att bli konkurrenskraftiga i framtiden. Jag tror också att Press kan komma att bli rätt hyfsad på den här nivån.
Född till sportchef.
-
7 min är 7 min för mycket, varenda byta han är inne på är en ren skräck och utvecklingen är obefintlig i nuläget. Han har varit isens sämsta spelare nästan varenda match han ställt upp i och nu ser han till och med loj ut när han gör misstagen. Men ja, självklart bör vi leta ersättare till Press inom de egna leden. Dock när Englund och AOM försvinner sätter vi oss i en rätt jobbig sits med Press, Westlund och Bernhardt i truppen de kommande matcherna. Detta kunde man undvika om man låtit Press utvecklas i till exempel Almtuna under hösten istället. Man bör ju kolla extra noga på Westlund och Bernhardt nu under JVM vem som kan att ta Press plats.android skrev:Jag kan ha missuppfattat ditt inlägg men du vill alltså ta in någon utifrån för att ersätta en spelare som ligger på runt sju minuter per match? Enligt mig ska en sådan spelare ersättas internt. Antingen via Bernhardt eller Westlund. Om den som får chansen gör det bättre än Press så kan man försöka låna ut honom.Benjamin L. Willard skrev:Vill nog hellre lägga energi på att hitta en ersättare till Press, det funkar inte längre att ha kvar honom i truppen. Låna ut honom till Almtuna och värva ersättare. Vi kan inte ha kvar Press och samtidigt förlora två backar till JVM, kommer bli katastrof. Värva en bra ersättare som kan ta Press istid och samtidigt in med Westlund och Bernhardt.
Sedan tror jag visserligen inte att det kommer att bli katastrof men det är en annan fråga. Även om det skulle bli katastrof så är det ingenting som äventyrar säsongen.
Personligen tror jag att DIF behöver kunna utveckla spelare och visa att man kan utveckla spelare för att bli konkurrenskraftiga i framtiden. Jag tror också att Press kan komma att bli rätt hyfsad på den här nivån.
Jag tycker att alla de tre spelare som du nämner har rätt stor potential. Både Wille Wessla och Bernhardt loggar ju rätt många minuter där dom lirar nu. Det kan ju bli tufft om vi får en eller två ordinarie backar skadade under den här tiden också.Benjamin L. Willard skrev:7 min är 7 min för mycket, varenda byta han är inne på är en ren skräck och utvecklingen är obefintlig i nuläget. Han har varit isens sämsta spelare nästan varenda match han ställt upp i och nu ser han till och med loj ut när han gör misstagen. Men ja, självklart bör vi leta ersättare till Press inom de egna leden. Dock när Englund och AOM försvinner sätter vi oss i en rätt jobbig sits med Press, Westlund och Bernhardt i truppen de kommande matcherna. Detta kunde man undvika om man låtit Press utvecklas i till exempel Almtuna under hösten istället. Man bör ju kolla extra noga på Westlund och Bernhardt nu under JVM vem som kan att ta Press plats.android skrev:Jag kan ha missuppfattat ditt inlägg men du vill alltså ta in någon utifrån för att ersätta en spelare som ligger på runt sju minuter per match? Enligt mig ska en sådan spelare ersättas internt. Antingen via Bernhardt eller Westlund. Om den som får chansen gör det bättre än Press så kan man försöka låna ut honom.Benjamin L. Willard skrev:Vill nog hellre lägga energi på att hitta en ersättare till Press, det funkar inte längre att ha kvar honom i truppen. Låna ut honom till Almtuna och värva ersättare. Vi kan inte ha kvar Press och samtidigt förlora två backar till JVM, kommer bli katastrof. Värva en bra ersättare som kan ta Press istid och samtidigt in med Westlund och Bernhardt.
Snäppar bara Falk upp sig till förra säsongens nivå så är det lugnt. Dock tacklar han ju mer i år vilket gör folk glada.
Född till sportchef.
-
Press har förmodligen tre backar just nu som förtjänar mer istid än honom, AOM, wille och Bernhartd. Varför förstöra Press potential med att ge honom 12 min mot fbk som ger inget istället för att låna ut honom till Almtuna så han kan börja göra något av sin speltid?android skrev:Jag tycker att alla de tre spelare som du nämner har rätt stor potential. Både Wille Wessla och Bernhardt loggar ju rätt många minuter där dom lirar nu. Det kan ju bli tufft om vi får en eller två ordinarie backar skadade under den här tiden också.Benjamin L. Willard skrev:7 min är 7 min för mycket, varenda byta han är inne på är en ren skräck och utvecklingen är obefintlig i nuläget. Han har varit isens sämsta spelare nästan varenda match han ställt upp i och nu ser han till och med loj ut när han gör misstagen. Men ja, självklart bör vi leta ersättare till Press inom de egna leden. Dock när Englund och AOM försvinner sätter vi oss i en rätt jobbig sits med Press, Westlund och Bernhardt i truppen de kommande matcherna. Detta kunde man undvika om man låtit Press utvecklas i till exempel Almtuna under hösten istället. Man bör ju kolla extra noga på Westlund och Bernhardt nu under JVM vem som kan att ta Press plats.android skrev:Jag kan ha missuppfattat ditt inlägg men du vill alltså ta in någon utifrån för att ersätta en spelare som ligger på runt sju minuter per match? Enligt mig ska en sådan spelare ersättas internt. Antingen via Bernhardt eller Westlund. Om den som får chansen gör det bättre än Press så kan man försöka låna ut honom.Benjamin L. Willard skrev:Vill nog hellre lägga energi på att hitta en ersättare till Press, det funkar inte längre att ha kvar honom i truppen. Låna ut honom till Almtuna och värva ersättare. Vi kan inte ha kvar Press och samtidigt förlora två backar till JVM, kommer bli katastrof. Värva en bra ersättare som kan ta Press istid och samtidigt in med Westlund och Bernhardt.
Snäppar bara Falk upp sig till förra säsongens nivå så är det lugnt. Dock tacklar han ju mer i år vilket gör folk glada.
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det var ju tråkigt. Han fick förmodligen ett så bra kontrakt att han inte kunde säga nej, jag förstår honom.
Avskaffa tre mot tre.
-
Kommer han ens komma till Sverige 17/18 då? Efter hans ett års kontrakt gått ut? Skatter osv.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
1891
- Jim Morrison
Har väl säkert använt DIF i lönediskussionen och fått ett väldigt bra erbjudande.Mattias_87 skrev:Det var ju tråkigt. Han fick förmodligen ett så bra kontrakt att han inte kunde säga nej, jag förstår honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Då är det med andra ord dags att förlänga med Högström.
Ja vad väntar vi på? Han blir inte direkt billigare ju längre tid det går. Misstänker dock att han försöker pressa upp lönen också så kanske bollen inte är hos DIF just nu. Högström, Alvarez och Holm är de med utgående det känns viktigast att förlänga med.Puckey skrev:Då är det med andra ord dags att förlänga med Högström.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säkra upp Högström nu, vore viktigt som fan.
Sen kör jag gärna ett byte rakt av där vi får in Claesson och blir av med Norell, det händer inte mycket med Norells utveckling här alltså.
Sen kör jag gärna ett byte rakt av där vi får in Claesson och blir av med Norell, det händer inte mycket med Norells utveckling här alltså.
Spela fult
++mb81 skrev:Ja vad väntar vi på? Han blir inte direkt billigare ju längre tid det går. Misstänker dock att han försöker pressa upp lönen också så kanske bollen inte är hos DIF just nu. Högström, Alvarez och Holm är de med utgående det känns viktigast att förlänga med.Puckey skrev:Då är det med andra ord dags att förlänga med Högström.