Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Kall-El:
Normalt sett är dina inlägg mycket intressanta och i mitt tycke verkar du mycket kunnig men då du skrivit åtskilliga gånger att du vill ha in Hagos ( råtta) som offensiv center kan man undra hur mycket hocket du kan...
Hagos är en utpräglat defenvis center med ytterst begränsad offensiv förmåga. Vad skulle Hagos tillföra i dagsläget?
Jag vill även jag ha in en center men en offensivt begåvad center typ Tony Mårtensson, Johan Davidsson eller Lubos Bartecko.
Hagos? Nej tack!
Normalt sett är dina inlägg mycket intressanta och i mitt tycke verkar du mycket kunnig men då du skrivit åtskilliga gånger att du vill ha in Hagos ( råtta) som offensiv center kan man undra hur mycket hocket du kan...
Hagos är en utpräglat defenvis center med ytterst begränsad offensiv förmåga. Vad skulle Hagos tillföra i dagsläget?
Jag vill även jag ha in en center men en offensivt begåvad center typ Tony Mårtensson, Johan Davidsson eller Lubos Bartecko.
Hagos? Nej tack!
-
Vi snackar kanske realistiska värvningar också. Vi har inte råd med spelare som Bartecko eller Davidsson. Då får vi titta på mindre spektakulära namn som ändå gör ett jävligt bra jobb. Till denna skara hör Hagos och han kan med fördel beskrivas som en tvåvägscenter som funkar lika bra bakåt som framåt. Han plockar även in en hel del pinnar och klarar av att leda en femma. Stor och tung att möta dessutom. Han må ha börjat sin karriär som råtta, men han slog ju igenom i Timrå så han har knappast så mycket "råttblod" kvar i sig. Dessutom är han ju från stan vilket alltid är en fördel. Är helt övertygad om att Hagos skulle gå rakt in som förstacenter i DIF. Tyvärr tror jag inte vi har en chans att få honom dock om han skulle flytta hem då fler lag säkerligen är sugna på hans namnteckning.Erik Kloth skrev:Kall-El:
Hagos? Nej tack!
-
Vad får er att tro att det kommer en back till. En till back skulle värvas och det har man ju också nu gjort i och med Printz.
Kronwall var en bonus då man inte ville missa en riktigt bra back som dessutom är i bra ålder och ur-djurgårdare. Så tror i alla fall jag det ligger till. Men jag hoppas jag har fel.
Drömmer om Tjärnqvist eller någon annan spelskicklig back.
Kronwall var en bonus då man inte ville missa en riktigt bra back som dessutom är i bra ålder och ur-djurgårdare. Så tror i alla fall jag det ligger till. Men jag hoppas jag har fel.
Tjärnqvist har det väl aldrig varit tal? Du måste mena Tärnström?jensa öhling skrev:Vad får er att tro att det kommer en back till. En till back skulle värvas och det har man ju också nu gjort i och med Printz.
Jag hoppas fortfarande att David Schneider ska skriva på för oss. En av SM-Liigas bästa offensiva backar...
Djurgår'n tills jag dör!
- Remy Lebeau
Helt fel. DIF har hört sig för om Tjärnqvists situation. Dock så vill han inte flytta hem riktigt ännu. Villket jag kan förstå, då han inte riktigt kunnat gjort sig själv rättvisa på grund av skador.Bladman skrev:Tjärnqvist har det väl aldrig varit tal? Du måste mena Tärnström?jensa öhling skrev:Vad får er att tro att det kommer en back till. En till back skulle värvas och det har man ju också nu gjort i och med Printz.
Jag hoppas fortfarande att David Schneider ska skriva på för oss. En av SM-Liigas bästa offensiva backar...
Håller med dig!Bladman skrev:Tjärnqvist har det väl aldrig varit tal? Du måste mena Tärnström?jensa öhling skrev:Vad får er att tro att det kommer en back till. En till back skulle värvas och det har man ju också nu gjort i och med Printz.
Alltid, Oavsett
Nej, jag förstår inte varför det förutsetts att det ska in en back till i truppen? Ledningen sa för en tid sedan att det skulle in två backar och eventuellt en forward. Nu är Frylén och Printz kontrakterade så det är i sådana fall en forward som är aktuell. För övrigt tycker jag backsidan ser starkare ut än förra året. Frylén i stället för Lindman eller Liwing - Printz i stället för Fernholm (som iaf jag tycker var usel stundtals) - Marusak in lite tidigare. Framförallt är det skönt att slippa orosmoment som Liwing, Ribbenstrand och Lindman.jensa öhling skrev:Vad får er att tro att det kommer en back till. En till back skulle värvas och det har man ju också nu gjort i och med Printz.
Dom sa att det skulle värvas 2 backar till efter att Frylén hade kommit in i truppen, vi har fått in en ny så det saknas 1.Rocker skrev:Nej, jag förstår inte varför det förutsetts att det ska in en back till i truppen? Ledningen sa för en tid sedan att det skulle in två backar och eventuellt en forward. Nu är Frylén och Printz kontrakterade så det är i sådana fall en forward som är aktuell. För övrigt tycker jag backsidan ser starkare ut än förra året. Frylén i stället för Lindman eller Liwing - Printz i stället för Fernholm (som iaf jag tycker var usel stundtals) - Marusak in lite tidigare. Framförallt är det skönt att slippa orosmoment som Liwing, Ribbenstrand och Lindman.jensa öhling skrev:Vad får er att tro att det kommer en back till. En till back skulle värvas och det har man ju också nu gjort i och med Printz.
Åh, fan. Mitt misstag... Men det låter ju i såna fall skitbra med tanke på att backsidan redan ser starkare ut än förra året.Pepp91 skrev:Dom sa att det skulle värvas 2 backar till efter att Frylén hade kommit in i truppen, vi har fått in en ny så det saknas 1.Rocker skrev:Nej, jag förstår inte varför det förutsetts att det ska in en back till i truppen? Ledningen sa för en tid sedan att det skulle in två backar och eventuellt en forward. Nu är Frylén och Printz kontrakterade så det är i sådana fall en forward som är aktuell. För övrigt tycker jag backsidan ser starkare ut än förra året. Frylén i stället för Lindman eller Liwing - Printz i stället för Fernholm (som iaf jag tycker var usel stundtals) - Marusak in lite tidigare. Framförallt är det skönt att slippa orosmoment som Liwing, Ribbenstrand och Lindman.jensa öhling skrev:Vad får er att tro att det kommer en back till. En till back skulle värvas och det har man ju också nu gjort i och med Printz.
Jag tror tyvärr att vi kan utgå från att Jiri var en två backar som "skulle värvas". Dessutom sades det väl att man skulle förstärka med två backar och då stod väl inte Jiri under kontrakt heller för den delen. Är tämligen övertygad om att det inte kommer att komma in några fler backar till dagens trupp. Bara hoppas att vi kan göras oss av med Ericsson dessutom.
Jag undrar om det kommer in några fler spelare alls till truppen. Personligen tror jag inte det, men jag hoppas att man kan krydda den rätt bleka anrättning med lite tryffel. Om det sedan rör sig om en drömback eller poänggörande forward spelar mindre roll. Om man finge välja skulle jag dock gå på backalternativet.
Tänk om man hade lyckats locka hem Nyllet till Stan och fått han att strunta i Ryssland (?) Där hade man verkligen kunnat snacka om en drömvärvning på alla sätt.
Jag undrar om det kommer in några fler spelare alls till truppen. Personligen tror jag inte det, men jag hoppas att man kan krydda den rätt bleka anrättning med lite tryffel. Om det sedan rör sig om en drömback eller poänggörande forward spelar mindre roll. Om man finge välja skulle jag dock gå på backalternativet.
Tänk om man hade lyckats locka hem Nyllet till Stan och fått han att strunta i Ryssland (?) Där hade man verkligen kunnat snacka om en drömvärvning på alla sätt.
-
Kall-El skrev:Jag tror tyvärr att vi kan utgå från att Jiri var en två backar som "skulle värvas". Dessutom sades det väl att man skulle förstärka med två backar och då stod väl inte Jiri under kontrakt heller för den delen. Är tämligen övertygad om att det inte kommer att komma in några fler backar till dagens trupp. Bara hoppas att vi kan göras oss av med Ericsson dessutom.
Sa dom inte att dom arbetade hårt för att få Jiri och 2 backar? har för mej det... :S