SHL Omgång 25: Djurgårdens IF - Skellefteå 5/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Puckey

Re: SHL Omgång 25: Djurgårdens IF - Skellefteå 5/12

Inlägg av Puckey »

Älskar hur folk som Tellqvist och Brodin drev på laget att fira segern. Såg så jävla fint ut när Tellqvist blockerade Mantas och skickade honom att ta emot hyllningarna. Brodin som hoppade igång alla.
Senast redigerad av Puckey den 2015-12-05 22:38:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TheRegime
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av TheRegime »

Puckey skrev:Älskar hur folk som Tellqvist och Brodkn drev på laget att fira segern. Såg så jävla fint ut när Tellqvist blockar Mantas och skickar honom att ta emot hyllningarna. Brodin som hoppade igång alla.
Älskar hur mantas och Tellan mer beter sig som ett målvaktspar i handboll, min tur och så då tar du och spanar och kommer med taktiska tips etc. Många andra agerar ju liksom bara båsöpnare

Skickat från min E6653 via Tapatalk
mb81

Inlägg av mb81 »

Skön seger.

Btw är Hage skadad eller petad?
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

mb81 skrev:Skön seger.

Btw är Hage skadad eller petad?
Sjuk
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Manijock

Inlägg av Manijock »

För en gångs skull har jag fan inget att gnälla på. Tycker alla krigade som ett lag, och därefter känns det trots det jämna resultatet som en ganska komfortabel seger. Skellefteå var långt ifrån dåliga, men vi klev helt enkelt fram och ville lite mera. Starkt jobbat, hela vägen från Mantas till sista forward.

Sören såg bättre ut än på länge. Kul!
Mash

Inlägg av Mash »

Jaaaaaaaaaaaaaaaag kängade en gnagare !!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

En väl utförd match och vi hade väl även lite flyt med oss, men bra lag har flyt med sig. Som jag skrivit även efter skitmatcher: Jag har fullt förtroende för att detta lag kan gå långt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Tycker vi fortfarande känns väldigt krångliga i många lägen, men ingen tvekan om att vi är tillbaka i en bättre form. Satan vad störande det är när två forwards ska stå blickstilla vid sargerna i uppspelsfasen. Väldigt enkelt att styra ut oss.

Thoresen. Ser så jävla loj ut ibland. Ahlén är fantastisk på många sätt, men det är ju inte klockrent att han ensam anföll i sista PP:t.
Du är med oss överallt, Stefan.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Nu ville 500 st till gå p nästa match, perfekt ,

Hyll till laget och klacken, nu är vi på rätt spår igen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Suveränt genomförd match i slutändan, det man tappar i dumma misstag tar grabbarna mer än väl igen genom stenhårt arbete.

Måste säga att jag starkt gillar Englunds tacklingar och särskikt överkörningen framför kassen av Ericsson tror jag det var. Förvisso blev det en farlig utvisning på grund av att domarn köper Ericssons fulspel men det var inget snack, SAIK spelarna skulle bara väck, viktig viktig signal att sända med en storspelande målvakt, "rör du dör du".

Synd att vi blir så otroligt virriga i första efter vårt PP, hela matchen är på väg att gå åt skogen där men man reder ut det hela. Mantas var riktigt grym rakt igenom hela matchen men även Svensson i SAIK kassen storspelade ju och vi kunde nog ha haft ett par baljor till åt båda håll.

Med ett fungerande PP kan det här bära långt så det är något som verkligen måste lösas.

Tänk om vi kunde göra samma insatser även mot sämre lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mash

Inlägg av Mash »

Nu när 12 lag spelat och vi är på 6e plats. Trots en innehavd 4e plats vid 18:30 så är jag riktigt jävla stolt efter idag. Vilken insats grabbarna gör, och inte tala om Mantas! Årets räddning idag?!

När väl PPet sitter så är vi riktigt farliga. Grymt kul att se laget mäkta med en 6e plats, och verkligen stå upp mot Saik och framförallt vinna 2 hemmamatcher på fulltid! Varför spelas det inte såhär mot Karlskrona?!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Älskar situationen när Skellefteåspelare ska på Sörensen efter avblåsning men Falk är där och agerar vakt! Skön sekvens när Sörensen bara glider därifrån utan att röra en min.
Falk jävla pitbull!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Haha blir det kvalserien nu som vissa snurrbollar förutspådde för ett tag sedan fan vi är ju så mycket bättre än dom där rövgängen som ligger där nere så det finns ju inte ens på kartan
Senast redigerad av Donkels den 2015-12-05 22:47:23, redigerad totalt 1 gånger.
Untouchable

Inlägg av Untouchable »

ciirree skrev:Älskar situationen när Skellefteåspelare ska på Sörensen efter avblåsning men Falk är där och agerar vakt! Skön sekvens när Sörensen bara glider därifrån utan att röra en min.
Falk jävla pitbull!
Helt underbart! Falk har haft en härlig utveckling och är galet tuff i sitt spel. Han är ingen storväxt kille men backar inte för någon! Snacka om järnkamin!!
Puckey

Inlägg av Puckey »

ciirree skrev:Älskar situationen när Skellefteåspelare ska på Sörensen efter avblåsning men Falk är där och agerar vakt! Skön sekvens när Sörensen bara glider därifrån utan att röra en min.
Falk jävla pitbull!
Gillade också situationen när det blev lite smågruff framför Mantas och oidentiferad Skellefteåspelare hamnade öga mot öga med Englund, man kunde verkligen läsa ett "not touching that with a ten foot pole" när han backade undan från Englund. Sån otroligt mycket tuffare spelare än förra säsongen!
Skriv svar