Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av gaspo »

Va FAN e vårat problem i PP vi skapar nada,inget,nothing. Det är ju så jävla dåligt så man kan inte annat än o skratta. Alla andra lag skapar avslut o samspel i PP. Men DIF inget. Man e mer rädd att det ska bli baklänges mål i PP. Nädu Säcken va fan fixa!!!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Jonathan Davidsson gör en helt godkänd premiär. Ska bli kul o se om han får mer förtroende.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

gaspo skrev:Jonathan Davidsson gör en helt godkänd premiär. Ska bli kul o se om han får mer förtroende.
Håller med helt. Väldigt spännande och även lovande. Han ska helt klart spela nästa match. Kanonbra med kedjor som presterar nu. Jättehärligt att man kunde ha så fel gällande målproduktionen med bara fortsätta så här nu!!
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Det är verkligen under all kritik att vi har en sjätte plats efter 23 omg.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Jag har ju tippat en sjundeplats men en sjätteplats när serien är slut tar jag. Får vi igång PP så tror jag vi kan nå en bit. Däremot så börjar ju HV och Luleå bakom oss att växla igång så det måste vi också göra.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Think if... skrev:Det är verkligen under all kritik att vi har en sjätte plats efter 23 omg.
Ja hade vi inte skänkt bort 5 poäng mot KHK så hade det sett mycket bättre ut
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Skönt med 3 jävligt viktiga poäng mot Malmö. Bra 1 & 2 för att vara på bortplan. Riktigt i alla ute första 10 i 3:e. VARFÖR får Ahlén spela PP?? Och om han spelar pp så kan dom andra 4 inte passa pucken till karln. Det blir bara pannkaka av det. Det enda han ska göra är att skymma målvakten.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Puckey

Inlägg av Puckey »

Äntligen över strecket!
Skjukt viktigt att vi tar 3p mot Brynäs på torsdag, så har vi chansen att dra in dem i streckkriget. Gissar på att Skellefteå lyckas förlänga sin svit med ytterligare en match i en monsterdrabbning mot Frölunda på torsdag, sen är de fysiskt möra men fyllda av hybris och redo att plockas ned på jorden vid lördagens match på Hovet! Linköping möter Örebro och HV härnäst, antingen torskar de och vi trampar upp i tabellen, eller också köper de oss åtminstone andrum nedåt. Spännande matcher på ingång.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Sena söndagsmatcher på bortaplan med vinst är det bästa som finns för arbetsveckan! Jag beundrar er som följer med på bortamatcherna. Men att gå från TV-soffan till bingen direkt och sova gott gör denna måndagsmorgon fullt uthärdlig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det känns fortfarande bra!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tycker det märks tydligt på alla plan att intresset har gått ned senaste säsongen. Inte alls samma hype som de senaste säsongerna, inklusive Allsvenskan. Börjar vi bli fat & happy för en mittenplacering i SHL???
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Sena söndagsmatcher på bortaplan med vinst är det bästa som finns för arbetsveckan! Jag beundrar er som följer med på bortamatcherna. Men att gå från TV-soffan till bingen direkt och sova gott gör denna måndagsmorgon fullt uthärdlig.
Du har komplett missat charmen med bortamatcherna. Öl och hotellnatt utan skrikiga ungar eller jobb. Du är mer utvilad dagen efter än om du kryper till kojs nykter hemmavid direkt efter matchslut.
Problemet är "disciplinnämndens" straff vid upprepade bortaresor. :roll:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Praetori skrev:
minalman skrev:Sena söndagsmatcher på bortaplan med vinst är det bästa som finns för arbetsveckan! Jag beundrar er som följer med på bortamatcherna. Men att gå från TV-soffan till bingen direkt och sova gott gör denna måndagsmorgon fullt uthärdlig.
Du har komplett missat charmen med bortamatcherna. Öl och hotellnatt utan skrikiga ungar eller jobb. Du är mer utvilad dagen efter än om du kryper till kojs nykter hemmavid direkt efter matchslut.
Problemet är "disciplinnämndens" straff vid upprepade bortaresor. :roll:

Haha underbar tolkning 8)
Donkels

Inlägg av Donkels »

Har precis bevittnat inavelsmötet mellan Groko och Alfredshemskingarna och kan inte förstå att vi skänkte bort sex poäng mot dom där talanglösa lagen - tror MoDo får det tufft i kvalserien där jag tror dom hamnar
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Donkels skrev:Har precis bevittnat inavelsmötet mellan Groko och Alfredshemskingarna och kan inte förstå att vi skänkte bort sex poäng mot dom där talanglösa lagen - tror MoDo får det tufft i kvalserien där jag tror dom hamnar
Kvalserien finns inte.
Avgå Jocke.
Skriv svar