Aaa, men då var de andra lagen sämre än nästa års upplaga.Örebroarn skrev:vissa här inne tror att vi åker ur i år, men tänk på säsongen 05/06. Vi hade helt klar en mycket sämre backuppsättning då.
André Mattson
Erik Ryman
Jesper Björck
Antti Pekka Lamberg osv
Jag tror att vi kommer hamna på plats 8 i år före SSK på nionde plats.
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säg den glädje som varar
Hörnqvist tvekar inte att gå in och tacklas, likaså "Fimpen" vidare så har vi Ask som kanske inte gjorde så mycket väsen av sig förra säsongen men han kan tacklas.Bautabröl skrev:Förutom Ölvestad, vem då?Kall-El skrev:Vi har andra spelare som kan tackla i truppen redan. det som saknas är spelskicklighet.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Tycker mest att de backar in i moståndaren med häcken före och inte delar ut tacklingar a´la Scott Stevens.pekka21 skrev:Hörnqvist tvekar inte att gå in och tacklas, likaså "Fimpen" vidare så har vi Ask som kanske inte gjorde så mycket väsen av sig förra säsongen men han kan tacklas.Bautabröl skrev:Förutom Ölvestad, vem då?Kall-El skrev:Vi har andra spelare som kan tackla i truppen redan. det som saknas är spelskicklighet.
-
Hallå mina Djurgårdsvänner.
Hej på er igen, tycker att det är dax att komma med ett inlägg igen.
För jag tycker att ni pratar lite skit om styrelsen å dess medarbetare, tror inte ni att dom jobbar med alla dom medel dom har för att vi ska komma till slutspelsplats denna säsong, för min del är slutspel ett + och att vi håller oss kvar ännu ett år och kan bygga nåe bättre för kommande år.
hellre 9,10 plats än att spela mot Hammarby eller gnaget.
Men jag hoppas av hela mitt hjärta att vi kommer till slutspel denna säsong.
Tusen kramar till alla Djurgårdare i världen.
För jag tycker att ni pratar lite skit om styrelsen å dess medarbetare, tror inte ni att dom jobbar med alla dom medel dom har för att vi ska komma till slutspelsplats denna säsong, för min del är slutspel ett + och att vi håller oss kvar ännu ett år och kan bygga nåe bättre för kommande år.
hellre 9,10 plats än att spela mot Hammarby eller gnaget.
Men jag hoppas av hela mitt hjärta att vi kommer till slutspel denna säsong.
Tusen kramar till alla Djurgårdare i världen.
För att veta hur bra laget är måste vi se dom spela och jag tycker att dif har värvat rätt så fräscha spelareCaveman skrev:Ward är även en bra spelande back.... Bättre än dom flesta som DIF har i sin trupp....
Djurgården har inte mycket hårdingar nu, inte heller har dom spelskickliga spelare, DIF är helt enkelt inte bra nog som läget ser ut nu....
Kämpa DIF
Han ville att sin familj skulle få det bra och hans barn skulle börja skolan i höst (?). Engelska skolor fanns väl i Jönköping, Stockholm & Malmö. Om han nu vill att hans barn ska gå i engelska skolor, så är väl dom städerna (eller runt dom) ett bra alternativ för honom.Rocker skrev:Tror nog att Ward går till LHC eller möjligen Färjestad...
Senaste nytt om Staffan Kronwall...http://www.city.se/sport/ishockey/1.711204
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Exakt samma sak som jag reagerade på!kungK2 skrev:Skulle han komma tillbaka så kan det nog bli riktigt bra
"I Marlies har han fått stort förtroende, spelat första boxplay och powerplay, fått styra spelet och ha en fri roll som spelande back."
Den läsningen tycker jag låter intressant och det borde utvecklat honom en hel del.
Det här ger ju lite förhoppningar på att han faktiskt har utvecklats.
Djurgår'n tills jag dör!