Nej tack, jag tyckte jag kände igen namnet och nu vet jag varför, har sett honom spela på grund av överintresserade bekanta (varför man vill gå på VIKs matcher är egentligen ett mysterium men är man hockeytorsk så är man) och det är en backtyp som vi inte behöver i min mening. Skall man ha in en back så skall det vara en 20+ minutare som kan agera ankare vid aktiv coachning tex i växlingen mellan tredje och fjärdelinan eller fjärde/första och som tar de säkra alternativen istället för kreativa indianare eller offensiva alternativ. I min mening då.
Inget ont om spelaren i sig, men det är en E.Karlsson stylad back och sånt tycker jag inte att vi behöver just nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jim Morrison skrev:Värva Michael Haga omedelbart! Vi har ju ett samarbete med Almtuna så skulle förvåna mig om man inte har koll på honom.
Jag föreställer mig att det talar emot en värvning av Michael Haga - sitter han på en SHL-klausul lär vi tänka oss för två gånger innan vi knycker deras stjärna.
Jim Morrison skrev:Värva Michael Haga omedelbart! Vi har ju ett samarbete med Almtuna så skulle förvåna mig om man inte har koll på honom.
Jag föreställer mig att det talar emot en värvning av Michael Haga - sitter han på en SHL-klausul lär vi tänka oss för två gånger innan vi knycker deras stjärna.
Klart att han vill till och lär hamna i SHL nästa år och jag ser honom gärna i Djurgården då (Schampo och Thoresen har ju slutat bra), men att värva honom "omedelbart" måste rimligen kräva att vi kör över Almtuna och utnyttjar en eventuell SHL-klausul. Hade det varit Björklöven eller Trottoar är det klart att vi ska göra det, men att samarbeta med Almtuna efter en sån manöver lär bli svårt, de släpper inte en spelare av den kalibern frivilligt (om inte ekonomin går helt åt skogen igen).
Tim Kennedy är tillbaks på marknaden efter 20 matcher i KHL. Playmaker som skulle kunna sätta fart på Sörensen! Har skiftat mycket mellan ahl/nhl, men kontinuerligt hållt sig kring 1p per match i ahl och acceptabel utdelnig i nhl.
Made my day. Trevlig julkalender.
Hans stats är trevlig läsning så här långt. Femma i ligan med 91,71% och där är toppen riktigt tight dessutom. Sexa i ligan i insläppta/match och samma i antal hållna nollor. Kan bli hur bra som helst med Tellan som bollplank.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Underbart att Mantas förlänger, hoppas också att man kan förlänga med alvarez, då jag anser att han är den spelaren som tagit störst kliv i år och som jag ser det jätteviktig för ett långsiktigt lagbygge för att nå toppen. Vore otroligt surt att se han i Malmö.
Otroligt skönt! De lägger dock en jävla press på sig själva när man förlänger med Armalis som lucka 3. Nu jäklar vill jag ha en riktig frälsare på julafton.