Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Det hade vart klockrent med Lance Ward!

Tänk två tunga backar i Printz & Ward. De hade för grym respekt med sig och vad jag såg av Ward förra året tyckte ja han höll hög klass, den tiden han fanns på banan.

Han verkar lite desperat av att hitta klubb, självklart skall DIF lägga fram ett förslag :P
rikkard

Inlägg av rikkard »

Adam Blomster skrev:Det hade vart klockrent med Lance Ward!

Tänk två tunga backar i Printz & Ward. De hade för grym respekt med sig och vad jag såg av Ward förra året tyckte ja han höll hög klass, den tiden han fanns på banan.

Han verkar lite desperat av att hitta klubb, självklart skall DIF lägga fram ett förslag :P
Ironi på hög nivå!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Adam Blomster skrev:Det hade vart klockrent med Lance Ward!

Han verkar lite desperat av att hittaklubb, självklart skall DIF lägga fram ett förslag :P
Jag håller med. Lance Ward är en duktig back när han inte drar på sig onödiga utvisningar. Det jag såg av honom i slutspelet så var han grym i defensiv zon.

Att topplaget HV ville förlänga med honom är ju bara ytterligare en bekräftelse på att det är en bra spelare.

Sen kan man fråga sig om det är den spelartypen vi behöver i dagsläget, men duktig är han.
Senast redigerad av isolerad den 2007-06-05 13:16:45, redigerad totalt 1 gånger.
i
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Joas skrev:Ronnie hängde med förra året så tror jag varken Frylén eller Printz har några som helst svårigheter att hänga med.

Lindman och Liwing är ej några spelare jag kommer sakna.

En center och en back som borde det vara klart för i år.

Garpenlöv beskriver Printz som en skridskoskicklig back.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Nej nej för gudsskull inte Lance Ward

Vi behöver en poängproducerade back inte en som dra på sig massa onödiga utvisningar. Minns mycket väl Mårts miner från tv under slutspelet när Ward gång på gång drog på sig skitutvisningar.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Jag tror Ward hamnar i Södertäjle tillslut..
karl-jarl
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av karl-jarl »

Jag hoppas iaf mest på att få se Nils Ekman i dif :!:
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Tycker att det skulle vara alldeles utmärkt med en spelare som visar hjärta utöver det vanliga och drar med sig resten av laget.

Tänk att t.ex. få se Linkan spela fysiskt!!!

Värva Lance.
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Jag tycker med att vi behöver en tuff lirare men Ward drar på sig alldeles för många utvisningar. Sjögren hade varit bra när det gäller tuffheten, dock är han ingen vidare spelare i övrigt.
Användarvisningsbild
Crashmash

Re: ...

Inlägg av Crashmash »

blocco skrev:Jag tycker med att vi behöver en tuff lirare men Ward drar på sig alldeles för många utvisningar. Sjögren hade varit bra när det gäller tuffheten, dock är han ingen vidare spelare i övrigt.
Håller med om Sjögren, en spelare med hjärta och fysisk spel men tyvärr, som du nämde, inte en poänggörare som vi behöver just nu.
En riktigt powerforward är vad vi behöver, som kan smälla på som Ölvestad/Sjögren och göra poäng som Bremberg. (Kanske inte lika effektivt som dom på båda, men något liknande.)

Vad finns det i övriga Europa och på den kontraktslösa marknaden just nu?
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

vissa här inne tror att vi åker ur i år, men tänk på säsongen 05/06. Vi hade helt klar en mycket sämre backuppsättning då.

André Mattson
Erik Ryman
Jesper Björck
Antti Pekka Lamberg osv

Jag tror att vi kommer hamna på plats 8 i år före SSK på nionde plats.
Bobson

Inlägg av Bobson »

[/quote]Jag håller med. Lance Ward är en duktig back när han inte drar på sig onödiga utvisningar. Det jag såg av honom i slutspelet så var han grym i defensiv zon.

Att topplaget HV ville förlänga med honom är ju bara ytterligare en bekräftelse på att det är en bra spelare.

Sen kan man fråga sig om det är den spelartypen vi behöver i dagsläget, men duktig är han.[/quote]

Såg han under flertalet grundserie matcher förra året live, han är inte en back som riktigt håller måttet. Visst är han stor och stark men han förstörde mer för Hv under säsongen än han bidrog med, att han blev bättre i slutspelet berodde på att domarnivån höjdes och han kunde utnyttja sin storlek och spelstil på ett bättre sätt.

Jag vill inte se Ward i Djurgårdströja nästa säsong, tror att han kommer göra mer skada än nytt för oss under serien.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det truppen saknar är inte tuffhet utan spelskicklighet. Skulle vara väldigt skönt främst med en back med dessa egenskaper, men även en poängplockande anfallare hade varit av godo.

Ward är av denna anledningen inte intressanta i mitt tycke.

Egentligen tycker jag inte Kronwall är det heller med tanke på att vi redan har så många stora och tunga backar. Vi behöver ha en spelare av Magnus Johansson sorten. Lite mindre i storlek, snabb och bra på att skjuta i PP.

Jag tvivlar dock rätt starkt på att det kommer in några fler spelare alls. Skulle tro att truppen vi har nu är den vi kommer stara serien med. Om den sedan håller eller inte återstår att se. Skall det in fler backar t ex måste någon bort och inte skulle man gråta om Ericsson byttes ut mot något mer intressant.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Kall-El skrev:Det truppen saknar är inte tuffhet utan spelskicklighet.
NÄR FÅR VI SE LINKAN OCH OTTO MANGLA???
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi har andra spelare som kan tackla i truppen redan. det som saknas är spelskicklighet.
Skriv svar