Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är klart att han säger så. Det är delvis deras jobb att le åt kameran och säga att allt är bra. Hur skulle det se ut om han sa att laget sög?KapZ skrev:”Säcken” tycker också att laget som helhet ser bra ut.
– Jag tycker vi är i klass med det laget vi avslutade säsongen med, då vi den andra halvan var näst bäst av alla lagen.
lite oroväckande att han är nöjd med laget nu? vill se iaf en offensiv back.. helst en forward som gör mål med.
Säg den glädje som varar
Tycker det känns som att det är slagssida på bygget. Många namn känns intressanta, men fakutm är att det fortfarande saknas samma spelartyper som vi saknade förra säsongen; Målskyttar och offensiva backar. Dessutom känns våra centrar rätt svaga om man jämför med andra lags, i alla fall offensivt, defensivt känns de däremot stabilt och bra med Otto, Falk, Bäcker och Ask. Om det finns minsta pengar kvar hoppas jag innerligt att dessa kulor läggs på en skjutglad offensiv back.KapZ skrev:”Säcken” tycker också att laget som helhet ser bra ut.
– Jag tycker vi är i klass med det laget vi avslutade säsongen med, då vi den andra halvan var näst bäst av alla lagen.
lite oroväckande att han är nöjd med laget nu? vill se iaf en offensiv back.. helst en forward som gör mål med.
Eftersom det var jag som snackade med Säcken då han sa de ord ni citerar till, så måste jag få säga att ni har tolkat det hela fel.
Säcken tycker att laget ser lika bra ut som laget gjorde när vi avslutade säsongen, men vad säger att han är nöjd? Han är dock nöjd med värvningen av David Printz.
Det är svårt att med skrift så här beskriva hur tonläget var och vilket humör Säcken var på, men jag kan väl ändå säga det lät i alla fall positivt. Säcken lät glad och verkade må riktigt bra och var på bra humör.
Sen är det upp till er att tro på detta. Hopps ni gör det.
Säcken tycker att laget ser lika bra ut som laget gjorde när vi avslutade säsongen, men vad säger att han är nöjd? Han är dock nöjd med värvningen av David Printz.
Det är svårt att med skrift så här beskriva hur tonläget var och vilket humör Säcken var på, men jag kan väl ändå säga det lät i alla fall positivt. Säcken lät glad och verkade må riktigt bra och var på bra humör.
Sen är det upp till er att tro på detta. Hopps ni gör det.
Bra då är jag nöjd! Fernholm är skrämmande tam i närkamperna.Rocker skrev:Han använder kroppen i sitt spel... Ingen Ferna här inte. Seriöst, Fernholm är 190 väger 100 kg och tacklar som Bremberg... dvs inte alls.Stocky skrev:Bara den där Printz tacklar så är jag nöjd, för ovavsett hur stora backar vi har så tacklar INGEN. Och Kronwall ska vi inte höja allt för mycket till skyarna när han var här sist spottade dom flesta på han. Skulle det vara Niklas förstår jag om blir lyrisk!
Vi har ju mer än 4 backpar nu tror ni verkligen det kommer in någon mer? Känns tveksamt.
-
http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=232057 <-- Kan vara skitsnack, men vem vet. Hoppet om staffan lever än!
Jag tycker denna trupp mäter sig väl med Brynäs och Timrå. Vi måste se till de spelare vi faktiskt redan har. Linkan var en av de klart bästa förra säsongen och vi har en riktigt bra spelare i Hörnqvist (utan tvekan ett toppnamn i elitserien). Vi har sedan Jimmie Ölvestad, glöm inte vilken nyttig spelare det är. Jag har bara hört gott om Dick Axelsson (krigande målskytt) och Anger verkar vara en spelskicklig froward. Känns som en klar förbättring av forwardssidan.
Fernholm ut - Printz in:
Kanske en viss förlust men de känns likvärdiga.
Kom ihåg att Djurgården var ett topplag efter att Fernholm och Marusak kom.
Brynäs förlorar BÄCKSTRÖM! och får Brendl. Brendl och Boork, hehe...
Mora? Vad har de för lag? Kan de göra en ny supervärvning såsom Brendl?
Timrå känns också som att de försvagas i och med deras tunga backförlust i Strålman. De får iofs Hynning. Men en back som Strålman väger tungt.
Vi tappar mot toppklubbarna men vinner mot mitten och botten.. Slutspel och en ljus framtid?
Fernholm ut - Printz in:
Kanske en viss förlust men de känns likvärdiga.
Kom ihåg att Djurgården var ett topplag efter att Fernholm och Marusak kom.
Brynäs förlorar BÄCKSTRÖM! och får Brendl. Brendl och Boork, hehe...
Mora? Vad har de för lag? Kan de göra en ny supervärvning såsom Brendl?
Timrå känns också som att de försvagas i och med deras tunga backförlust i Strålman. De får iofs Hynning. Men en back som Strålman väger tungt.
Vi tappar mot toppklubbarna men vinner mot mitten och botten.. Slutspel och en ljus framtid?
Senast redigerad av Highwind den 2007-06-05 12:13:57, redigerad totalt 1 gånger.
Värva honom
Jag tror det kommer att sluta med en 5-6:e plats i år tack vare den sisu vi hade under 2007. Det spelet kan ta oss långt, speciellt om vi kan ge grabbarna ett schysst hemmastöd.
Är det något mer vi behöver så vore det en grym center, men såna växer ju inte på träd.
Jag tror att det är farligt att gå och vänta på nyförvärv istället för att fokusera på det grabbarna presterar, men tråden har iofs ett syfte...
Är det något mer vi behöver så vore det en grym center, men såna växer ju inte på träd.
Jag tror att det är farligt att gå och vänta på nyförvärv istället för att fokusera på det grabbarna presterar, men tråden har iofs ett syfte...