Ungefär det jag menar ja. Känns som att vi "köper på oss ett namn och ett rykte" i detta fall 16 matcher i NHL, men behöver vi verkligen den typen av spelare? Min uppfattning i denna fråga är i alla fall helt klar och om inte någon av ungtupparna visar sig vara väldigt bra i PP kommer vi återigen spela en serie utan fungerande PP-back. vad är minsta gemensamma nämnare för lagen med bra PP? Jo de har alla haft minst en bra back på blå.DIF_Soldier skrev:Ni har nog missuppfattat det hela. Kall-El menar inte att Printz är en dålig back, utan bara fel spelartyp, d.v.s stor tung och defensivt lagd, något som vi har mer än nog av.
Vad DIF borde söka efter är en tvåvägsback som är snabb på rören och producerar poäng. Det är därför Kall-El tycker mindre om värvningen, eftersom backsidan i stort sett är fylld nu, och att chansen för en ny offensiv back nästan är obefintlig. (Hoppas att jag inte sa för mycket nu)
Om man ser Printz som en ren ersättare för Liwing är det rätt uppenbart att vi snackar om att vi bytt upp oss rejält. Tyvärr tror jag dock att vi knappast får se något mer namn till DIF av klass inför nästa säsong och då kan jag omöjligen se ljust på framtiden. Den mest spelskickliga backen vi har kommer inte heller att lira de 15 första matcherna av serien...
Antagligen kommer vi tvingas spela ytterligare en sösong i elitserien utan en första center av hög klass och utan en naturlig PP-back... Just nu känns det inte som att många lag är sämre än vad vi är. Skulle väl möjligen vara SSK och Luleå då.
På tal om Philly så kan man ju lugnt säga att detta lag är på helt fel väg i NHL: Man har trots de nya reglerna valt att satsa vidare på tunga, långsamma backar vilket fört med sig att man blivit mer eller mindre frånsprungna av de flesta andra lagen. Att Printz fått speltid där är med andra ord kanske inte så konstigt då detta lag alltid föredragit kilon framför fart.