Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Jag har sett David Printz i NHL. Han är en riktigt tuff back, mästare i närkamper, han ger allt där, han har en riktigt fin inställning. Sen Kall-El : Ang. Thomas Johansson, att han är en back som man inte kan bygga upp sitt försvar med? Killen har ju varit Kapten o Assisterande i alla sina år nästan. HAN om någon är ju den bästa i DIF när det gäller den saken, han har rutin som är Ovärdelig. Men allt annat har du rätt om, i mitt tycke då alltså.
- Remy Lebeau
Föga troliga rykten placerar Jarret Stoll från Edmonton i Djurgården. Tror dock inte på det, men man vet aldrig. Läste på Djurgårdens Svenskafans forum.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8895
39 poäng på 51 matcher för Edmonton.
Skulle dock vara den typen av spelare som vi behöver. En riktigt bra Center.
-
Är det många som skrivit det eller? Är det bara en enda som babblar?Remy Lebeau skrev:Föga troliga rykten placerar Jarret Stoll från Edmonton i Djurgården. Tror dock inte på det, men man vet aldrig. Läste på Djurgårdens Svenskafans forum.
Det jag enda jag menade med Tompa är att han börjar bli till åren och därmed kan man inte räkna med stordåd från honom i varje match. Backar man skall bygga laget kring bör vara i åldern 26-30 ungefär dvs de har rutinen samtidigt som de inte börjar fundera på att snöra av sig skridskorna för gott. Sett rent åldersmässigt är Printz en bra värvning dock med sina 26 år och en hel del rutin, dock vidhåller jag att det inte är spelaren vi hade behövt.stolpskott skrev:Jag har sett David Printz i NHL. Han är en riktigt tuff back, mästare i närkamper, han ger allt där, han har en riktigt fin inställning. Sen Kall-El : Ang. Thomas Johansson, att han är en back som man inte kan bygga upp sitt försvar med? Killen har ju varit Kapten o Assisterande i alla sina år nästan. HAN om någon är ju den bästa i DIF när det gäller den saken, han har rutin som är Ovärdelig. Men allt annat har du rätt om, i mitt tycke då alltså.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ni har nog missuppfattat det hela. Kall-El menar inte att Printz är en dålig back, utan bara fel spelartyp, d.v.s stor tung och defensivt lagd, något som vi har mer än nog av.
Vad DIF borde söka efter är en tvåvägsback som är snabb på rören och producerar poäng. Det är därför Kall-El tycker mindre om värvningen, eftersom backsidan i stort sett är fylld nu, och att chansen för en ny offensiv back nästan är obefintlig. (Hoppas att jag inte sa för mycket nu)
Vad DIF borde söka efter är en tvåvägsback som är snabb på rören och producerar poäng. Det är därför Kall-El tycker mindre om värvningen, eftersom backsidan i stort sett är fylld nu, och att chansen för en ny offensiv back nästan är obefintlig. (Hoppas att jag inte sa för mycket nu)
Säg den glädje som varar
Jarret Stoll
Dette hadde jo vært en helt fantastisk utvikling. En toppsenter, til og med etter NHL-mål. Det var da han ble skadet at Oilers falt sammen.Remy Lebeau skrev:Skulle dock vara den typen av spelare som vi behöver. En riktigt bra Center.
Men jeg tror aldri i verden at dette kommer til å skje.
Men drømme kan vi jo alltid.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Bergen til Hovet
För er som vill veta lite om Printz speltid i Philadelphia i år, kolla in
http://sports.espn.go.com/nhl/players/g ... yerId=3046
Han har snittat 6:33 per match.
http://sports.espn.go.com/nhl/players/g ... yerId=3046
Han har snittat 6:33 per match.
- Christopher J
Det är många här som tror att vi ska åka ut, men varför skulle vi göra det, Vår trupp är bättre en lagens i allsvenskan och skulle vi hamna i kvalserien så kommer vi garanterat att klara oss kvar.
Säsongen börjar om 3 1/2 månad och det är mycket som kan hända tills dess, dessutom så blir det ett möte med ledningen den 13 Juni där vi säkert kan få svar på våra frågor. Vi behöver inte få panik än och kritisera allt.
Djurgården för evigt!!!
Säsongen börjar om 3 1/2 månad och det är mycket som kan hända tills dess, dessutom så blir det ett möte med ledningen den 13 Juni där vi säkert kan få svar på våra frågor. Vi behöver inte få panik än och kritisera allt.
Djurgården för evigt!!!
-
Sant... Men DIF Hockey satsar iofs på Slutspel!Christopher J skrev:Det är många här som tror att vi ska åka ut, men varför skulle vi göra det, Vår trupp är bättre en lagens i allsvenskan och skulle vi hamna i kvalserien så kommer vi garanterat att klara oss kvar.
Djurgården för evigt!!!
- Lee Harvey Oswald
Jaa, för Flyers gick ju som tåget denna säsong.....eller?Crashmash skrev:Tycker vi ska vänta och verkligen ge Printz en chans, om han vore riktigt dåligt skulle han inte ha spelat 13 matcher för Flyers.
Ska bli intressant att se honom nästa säsong, till en början i träningsmatcherna
Välkommen David!

HahahaLee Harvey Oswald skrev:Jaa, för Flyers gick ju som tåget denna säsong.....eller?Crashmash skrev:Tycker vi ska vänta och verkligen ge Printz en chans, om han vore riktigt dåligt skulle han inte ha spelat 13 matcher för Flyers.
Ska bli intressant att se honom nästa säsong, till en början i träningsmatcherna
Välkommen David!
Alltid, Oavsett
- Ritterwand
Håller med Kall-El. Helt fel spelartyp, och dessutom med ett unket förflutet i gnaget. Nu blir det inget av den klassförstärkning på backsidan som många (jag själv inkluderad) hoppades på.DIF_Soldier skrev:Ni har nog missuppfattat det hela. Kall-El menar inte att Printz är en dålig back, utan bara fel spelartyp, d.v.s stor tung och defensivt lagd, något som vi har mer än nog av.