Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Andy skrev:
Remy Lebeau skrev: Herregud, majoriteten här inne var fan glada att han lånades ut till Brynäs. Och när han sedan skrev på för Toronto och åkte till NHL så ansåg många att det inte var någon större förlust.
Inte jag...

Vill dessutom påminna om att jag hävdade att Kronis sr skulle bli nästa Lidas samtidigt som han sågades här inne efter sin debut.

Vill också minnas att jag försvarade Fernholm när han hånades offentligt här inne. Då ville alla bli av med honom, nu gråter alla när han går.

Jag har saget det så många gånger förr - det var bättre på den gamla goda DIF.net tiden...
Men vad bra, då finns det ingen risk att du tar åt dig..

Är trött på fjortonåriga skribenter som runkar till statistik, och aldrig blir nöjda, oavsett nyförvärv.

Dessvärre finns det i princip inga seriösa skribenter kvar här.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

fd skuggan skrev:J..lar vilket gnäll det är på alla just nu!
Printz kommer med sin NHL-rutin vara en av våra toppbackar kommande säsong. Bra för dom yngre också att ha honom med. 1.93 och nästan 100 kg tung. Kommer bli perfekt med en så stor och tung back i vår uppsättning!

Sen undrar jag varför INGEN nämner Thomas Johansson när vi pratar om våra backar?
Han har kapacitet att vara en av Elitseriens absolut bästa backar och vi får hoppas att han får vara hel så han kan visa sin klass kommande säsong.

Visst, vi skulle behöva en till klassback, men Printz är en mycket bra nyförvärv. Bra agerat av DIF.
Öhhh vi har inte stora tunga backar redan eller? Vi har antagligen elitseriens långsamaste backbesättning vilke tinte är direkt lyckat.

Tompa? Börjar bli gammal och man kan inte räkna med stordåd från hans sida längre. Kompetent back ja, men knappast något man kan bygga försvaret kring.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Micke Nylander skrev:Jag tycker det är så otroligt intressant att så många kan spå framtiden och säga att vi kommer spela i Allsvenskan säsongen 08/09. Kan ni berätta om jag kommer bli mångmiljonär i framtiden också?

David Printz? Jag vet inte. Antingen flopp eller topp på honom känns det som, jag låter dock framtiden få visa det. Dock hoppas jag som så många andra av er att det kommer in ytterligare en bra back.

Jag är varken glad eller besviken. Glad blev jag när Jiri skrev på för ytterligare ett år, glad blir jag om Staffan skriver på.

Ha en fortsatt trevlig dag.
Jaru Nyllet om du tittar på truppen som vi kommer starta elitserien med kommande säsong och jämför den med truppen vi startade föregående serie med tycker du då det ser bättre eller sämre ut?

Tycker du David Printz stämmer bra in på bilden av backar som Säcken ville ha in? DVS backar som var bra både "bakåt och framåt"? Ur fan-perspektiv är värvningen dessutom urkorkad med tanke på att Printz är så mycket gnaget man kan bli i hockey.

Det hade varit tusan så mycket smartare att fimpa värvningar av både printz och Frylén och istället sett till att ha Jiri här hela säsongen...
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Det är bara att lyfta på hatten och välkomna David Printz till klubben. Nu väntar jag med spänning på nästa backförstärkning som styrelsen har utlovat. Kronwall jr, månne?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

håller med Kall-El. Printz och Frylén håller säkert i elitserien, men i stället för för att värva två habila backar hade det varit bättre att värva EN toppback. Då hade man också samtidigt kunna ge mer förtroende till någon av Eklund och Persson.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kall-El,

När det gäller Printz som spelare vill jag inte uttala mig. Jag vet inget om honom som spelare, mer än att han har spelat för råttorna och NHL. Så jag kan inte svara på den direkta frågan om jag tycker han stämmer in på den profil Säcken har sagt att han vill ha.

Däremot vet jag inte om jag kan hålla med om att vi har lika bra lag som vi hade när vi startade säsongen. Kanske innan Jiri kommer in i truppen ordentligt. Vårat försvar är orosmolnet i truppen, men jag hoppas tränarna har tillräckligt mycket kunskap (vilket jag är övertygad om att de har) för att kunna använda laget rätt så att våra tunga backar spelas på rätt sätt och våra kedjor kan producera mycket mer än föregående säsong...

Framtiden får visa.

Var det någonting jag missade att svara på?

HA det!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Micke Nylander skrev:Kall-El,

När det gäller Printz som spelare vill jag inte uttala mig. Jag vet inget om honom som spelare, mer än att han har spelat för råttorna och NHL. Så jag kan inte svara på den direkta frågan om jag tycker han stämmer in på den profil Säcken har sagt att han vill ha.

Däremot vet jag inte om jag kan hålla med om att vi har lika bra lag som vi hade när vi startade säsongen. Kanske innan Jiri kommer in i truppen ordentligt. Vårat försvar är orosmolnet i truppen, men jag hoppas tränarna har tillräckligt mycket kunskap (vilket jag är övertygad om att de har) för att kunna använda laget rätt så att våra tunga backar spelas på rätt sätt och våra kedjor kan producera mycket mer än föregående säsong...

Framtiden får visa.

Var det någonting jag missade att svara på?

HA det!
Kanske formulera mig klumpigt. Jag menade att laget vi har just nu är sämre än det lag som vi avslutade gångna säsong med. Frågan är om det ens är lika bra som laget vi startade förra säsongen med?

Jaru vilket spelsätt skall man använda när i princip alla backar ser ut som de var stöpta i samma form? Över mittlinjen och sedan dumpa ner pucken och tvinga våra forwards att försöka hinna först? Denna taktik är inte att rekomendera då det krävs väldiga fräscha spelare för att den skall lyckas. Tyckte vi spelade på detta vis väldigt mycket redan förra säsongen och mog tappade vi in vädligt många mål i slutet på matcherna....

Jag är ingen större beundrare av länkningar till statistiksidor, men vad man än tycker om statistik så kan den ge en fingervisningen om en spelare är mer offensivt eller defensivt lagd. Printz statistik skriker defensiv back i mina ögon i alla fall.

Sedan skall man inte ta alltför hårt på att han "spelat" 18 NHL matcher. Hade varit mer intressant att se hur många minuter han gjorde i dessa matcher. Räckr det t ex med att sitta ombytt för att det skall räknas som en spelad match i NHL? Har för mig att så är fallet.
JJ
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Inte det namn jag hade velat se - men önskar givetvis Printz välkommen!
Ser honom som ersättare för Liwing som vi verkar klippt med totalt - SKÖNT!

Undrar vad som dyker upp på mötet - Tjärna, Kronis JR... Det måste bli något med klass!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag vet inte vad jag ska tycka. Har aldrig hört namnet Printz förut så jag kan inte uttala mig.

Vad jag däremot hatar är att ni sågar honom redan innan han har lirat för oss.

...Och vad har ni fått det här "undra vem de presenterar på mötet"-grejen ifrån? Printz ÄR vår presenterade back. Förvänta er inga fler spelare...

Är det förresten 100% säkert att Fernholm lämnar?
Säg den glädje som varar
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kall-El,

Hans Särkijärvi håller med dig angående att det är en mycket bra och duktigt defensiv back de har värvat. Men sen tror jag era åsikter skiljer väldigt mycket. Gå in på 08 Hockey och kolla artikeln om vad Säcken säger om just David Printz. Jag skrev klart den artikeln nyligen efter att Säcken varit snäll och ringt tillbaka till mig.

Säcken säger i alla fall att han tycker laget ser ut att vara lika bra som de avslutade förra säsongen med, och då bådar det gott, eftersom DIF låg 2:a om vi hade gjort en enskild tabell av de sista 27 omgångarna.

Vi får se hur detta slutar, så slipper vi spekulera i framtiden. :)

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/dif
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Skärp er säger jag bara. Ge killen en chans. Ni säger att vi kommer att åka ut med detta laget men ni har ju inte ens sett dom spela tillsammans. Printz har garanterat utvecklats efter tiden i gnaget och innan ni sågar honom så ge han en chans, det samma gäller Frylén. Skandalöst att se hur ni tar allt förgivet och sågar en kille bara för att han inte har fantastisk statistik. Man kan vara en jäkel på isen ändå, t.ex. som Ronnie, han gör inte många poäng men är ändå väldigt duktig. Jag tror fullt på den truppen vi har nu. Och jag avslutar med att citera säcken:

"Jag tycker vi är i klass med det laget vi avslutade säsongen med, då vi den andra halvan var näst bäst av alla lagen."
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Så här är det:

- Printz är ingen klassback och kommer aldrig att bli det!

- Men Printz är en bra värvning.

- Ser man dessutom Printz som en ersättare till Liwing så....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Var har ni fått att DIF ska presentera en ny spelare på mötet i från?

Nylander// kunde du inte ha frågat Säcken om fler spelare ska värvas.
Huddinge

Inlägg av Huddinge »

Är övertygad om att DIF kommer värva minst en till back, av klass...
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Tycker vi ska vänta och verkligen ge Printz en chans, om han vore riktigt dåligt skulle han inte ha spelat 13 matcher för Flyers.
Ska bli intressant att se honom nästa säsong, till en början i träningsmatcherna :)

Välkommen David!
Skriv svar