Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Har länge ifrågasatt kometensen hos de som sitter i sportkommitén och det gör jag än mer nu. Behöver vi en defensiv back som nästan aldrig är med i poängprotokollet? Behöver vi en stor, tung back till när vi redan har ett flertal sådana spelare? Vilka backar skall sköta uppspelen? Vilka backar skall liras i PP? Det finns i dagens DIF trupp INGA backar utom Jiri som är vän med pucken och kan slå passningar. Vi har INGEN back som är van att lira PP och gör det bra. Klarspråk, vi saknar de viktigaste backarna och istället för att ordna fram en som klarar av detta jobb signar man ytterligare en finlandsfärja. Först Frylén och sedan Printz. Vi har sämre backbesättning nu än vad vi hade ibörjan på förra säsongen. Vi kommer få gigantiska problem med uppspelen vilket vi inte var bra på förra säsongen heller och betänk dessutom att Jiri missar de första 15 matcherna.spiik skrev:Jag vet inte heller vad jag tycker om värvningen men det får tiden utvisa men att såga den p g a få ass en säsong är ju larvigt. Så yberkåt på poäng kan man inte vara. Man måste ju se på vad han kan tillföra så helheten blir bra. Jag tror dem har haft med allt det i beräkningen. Det är därför Södergren och company sitter i sportkommitén och inte vi.Adamski skrev:Hallå?! Printz! Skulle inte en klassback värvas? Snälla någon! "Kan bli bra". Jo, han har ju fin statisitk sedan tidigare. 7 ass på en hel allsvensk säsong i AIK *gäsp* Är man 26 år och räknas som klassback ska man gå in och dominera direkt. SÅ jävla dålig ekonomi har väl inte klubben? Våga chansa lite, som med Marusak, han var knappast billig men visade sig bli en lyckovärvning, säkerligen långt bättre än vad ledningen hoppats.
Styrelsen lovar storsatsning och de backar som plockas in är Printz och Frylén. Det är ingen satsning, det är ingen förbättring, det är något så illa som en rejäl försvagning.
Kan förstå varför styrelsen ville att man skulle köpa säsongsplåt snabbt. Deras prat om satsning har hittills enbart varit tomma ord och nu finns det väl som mest emn plats öppen skulle jag gissa....
Finns bara ett ord att beskriva detta med just nu och det är USELT!
- Blåränderna går aldrig ur
Men vi skulle värva 2 klassbackar och Marusak var nog inte en av dom... Så Kronwall tror jag kommer.Adamski skrev:Hallå?! Printz! Skulle inte en klassback värvas? Snälla någon! "Kan bli bra". Jo, han har ju fin statisitk sedan tidigare. 7 ass på en hel allsvensk säsong i AIK *gäsp* Är man 26 år och räknas som klassback ska man gå in och dominera direkt. SÅ jävla dålig ekonomi har väl inte klubben? Våga chansa lite, som med Marusak, han var knappast billig men visade sig bli en lyckovärvning, säkerligen långt bättre än vad ledningen hoppats.
Låt Printz få en chans innan du sågar ner honom
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
-
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Varken Kronis JR eller Printz är klassbackar...Blåränderna går aldrig ur skrev:Men vi skulle värva 2 klassbackar och Marusak var nog inte en av dom... Så Kronwall tror jag kommer.Adamski skrev:Hallå?! Printz! Skulle inte en klassback värvas? Snälla någon! "Kan bli bra". Jo, han har ju fin statisitk sedan tidigare. 7 ass på en hel allsvensk säsong i AIK *gäsp* Är man 26 år och räknas som klassback ska man gå in och dominera direkt. SÅ jävla dålig ekonomi har väl inte klubben? Våga chansa lite, som med Marusak, han var knappast billig men visade sig bli en lyckovärvning, säkerligen långt bättre än vad ledningen hoppats.
Låt Printz få en chans innan du sågar ner honom
De är ok backar att ha i andra - tredje linen, men inga klassbackar.
Termen klassback ska man använda med försiktighet - Lidström, Kronis sr, Tjärna, Tärnström eller Ragnarsson DET skulle vara klassvärvningar.
Printz är dock en välkommen ersättare för Liwing...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
Nej, Staffan Kronwall är ingen klassback, men han är ändå en riktigt bra elitserieback. Printz ser jag som ren utfyllnad. Även om han möjligen kan ha utvecklats i Nordamerika.
Eftersom det sas att man bara skulle värva en back så förmodar jag att DIF hockey ser Printz som en klassback. Vilket han också möjligen kan vara i förhållande till den serie vi spelar i nästa år - allsvenskan.
Eftersom det sas att man bara skulle värva en back så förmodar jag att DIF hockey ser Printz som en klassback. Vilket han också möjligen kan vara i förhållande till den serie vi spelar i nästa år - allsvenskan.
- Remy Lebeau
Hur många här inne har ens sett Printz spelat? Och då menar jag tiden borta i NHL. Han spelade 12 matcher i NHL, oavsett speltid i de matcherna så kan han omöjligt vara så dåligt som visa här inne vill få det till.jensa öhling skrev:Nej, Staffan Kronwall är ingen klassback, men han är ändå en riktigt bra elitserieback. Printz ser jag som ren utfyllnad. Även om han möjligen kan ha utvecklats i Nordamerika.
Tycker personligen att det känns som en helt ok värvning. Och nu börjar folk skrika efter Staffan Kronwall?
Herregud, majoriteten här inne var fan glada att han lånades ut till Brynäs. Och när han sedan skrev på för Toronto och åkte till NHL så ansåg många att det inte var någon större förlust.
Snacka om att vända kappan efter vinden..
Fernholm har inte ens någon NHL-match enligt statistiken..
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2007-06-04 13:10:48, redigerad totalt 1 gånger.
-
Välkommen till Djurgården, Printz!
Har för dålig kunskap om killen och kommer varken såga eller hylla honom utan ge honom en chans och visa vad han kan innan jag sågar eller hyllar.
Har för dålig kunskap om killen och kommer varken såga eller hylla honom utan ge honom en chans och visa vad han kan innan jag sågar eller hyllar.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Jag tycker det är så otroligt intressant att så många kan spå framtiden och säga att vi kommer spela i Allsvenskan säsongen 08/09. Kan ni berätta om jag kommer bli mångmiljonär i framtiden också?
David Printz? Jag vet inte. Antingen flopp eller topp på honom känns det som, jag låter dock framtiden få visa det. Dock hoppas jag som så många andra av er att det kommer in ytterligare en bra back.
Jag är varken glad eller besviken. Glad blev jag när Jiri skrev på för ytterligare ett år, glad blir jag om Staffan skriver på.
Ha en fortsatt trevlig dag.
David Printz? Jag vet inte. Antingen flopp eller topp på honom känns det som, jag låter dock framtiden få visa det. Dock hoppas jag som så många andra av er att det kommer in ytterligare en bra back.
Jag är varken glad eller besviken. Glad blev jag när Jiri skrev på för ytterligare ett år, glad blir jag om Staffan skriver på.
Ha en fortsatt trevlig dag.
- Emil Svelander
- Andy
- Säsongskort: Ja
Inte jag...Remy Lebeau skrev: Herregud, majoriteten här inne var fan glada att han lånades ut till Brynäs. Och när han sedan skrev på för Toronto och åkte till NHL så ansåg många att det inte var någon större förlust.
Vill dessutom påminna om att jag hävdade att Kronis sr skulle bli nästa Lidas samtidigt som han sågades här inne efter sin debut.
Vill också minnas att jag försvarade Fernholm när han hånades offentligt här inne. Då ville alla bli av med honom, nu gråter alla när han går.
Jag har saget det så många gånger förr - det var bättre på den gamla goda DIF.net tiden...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
J..lar vilket gnäll det är på alla just nu!
Printz kommer med sin NHL-rutin vara en av våra toppbackar kommande säsong. Bra för dom yngre också att ha honom med. 1.93 och nästan 100 kg tung. Kommer bli perfekt med en så stor och tung back i vår uppsättning!
Sen undrar jag varför INGEN nämner Thomas Johansson när vi pratar om våra backar?
Han har kapacitet att vara en av Elitseriens absolut bästa backar och vi får hoppas att han får vara hel så han kan visa sin klass kommande säsong.
Visst, vi skulle behöva en till klassback, men Printz är en mycket bra nyförvärv. Bra agerat av DIF.
Printz kommer med sin NHL-rutin vara en av våra toppbackar kommande säsong. Bra för dom yngre också att ha honom med. 1.93 och nästan 100 kg tung. Kommer bli perfekt med en så stor och tung back i vår uppsättning!
Sen undrar jag varför INGEN nämner Thomas Johansson när vi pratar om våra backar?
Han har kapacitet att vara en av Elitseriens absolut bästa backar och vi får hoppas att han får vara hel så han kan visa sin klass kommande säsong.
Visst, vi skulle behöva en till klassback, men Printz är en mycket bra nyförvärv. Bra agerat av DIF.
Det köps in fel typ av back det är det som är det stora problemet. Printz är inte den typ som behövs i truppen. Visst han är bättre än Liwing, men kan han lyfta laget, jag är ytterst tveksam till detta. Vi behöver en spelare som kan lira PP och slå en passning från eget försvar till rätt adress. Inte direkt Printz styrkor. Att vi sedan köper in ytterligare en tung back då vi redan har många inom den kategorin är ren och skär dumhet. Det vi hade behövt hade varit en back som är snabb på rören, bra på att passa samt van att spela PP. Det vi fick var en tung back som inte är van att spela PP. Ungefär raka motsatsen till det som behövs.
Dessutom ger man killen ett kontrakt på 2 år. Kontrakter borde kanske skrivits på 1+3 år istället.
Nu har man med största säkerhet fyllt upp backkvoten och vi saknar spelskickliga och skridskosnabba backar helt egentligen. Vi har en mängd "finlandsfärjor". Är det någon som tror att PP respektive uppspelen kommer bli bättre till kommande med säsong med rådande trupp?
Truppen vi har nu jämfört med truppen vi avslutade med förra säsongen är det tyvärr så att den vi hade förra året är klart bättre. Ärligt talat har vi en trupp just nu som är ungefär lika stark som den vi startade förra säsongen med. Alltså den trupp vi tvingades panikvärva in två backar till under julen.
Tycker faktiskt inte att de ansvariga skött sitt jobb ordentligt och inte gjort det på länge. Man missade Robin och Ragge och verkade inte ha minsta back-up för dessa spelare. Istället för dessa båda spelare plockade man in Frylén och Printz. Sedan hör man ständiga prat om satsningar och man hade visst folk som snackade med Sudden. Välkomna till verkligheten säger jag bara. Var det någon som verkligen trodde att Sudden skulle kunna komma hem? Styreslefolk snackar om ett omöjligt projekt istället för att jobba med att få fram bra namn som man faktiskt kan få hem. Känns som alibijobb utan like från de ansvariga.
Det där mötet kommer bli väldigt intressant om man inte lyckas presentera något mer namn innan dess.
Dessutom ger man killen ett kontrakt på 2 år. Kontrakter borde kanske skrivits på 1+3 år istället.
Nu har man med största säkerhet fyllt upp backkvoten och vi saknar spelskickliga och skridskosnabba backar helt egentligen. Vi har en mängd "finlandsfärjor". Är det någon som tror att PP respektive uppspelen kommer bli bättre till kommande med säsong med rådande trupp?
Truppen vi har nu jämfört med truppen vi avslutade med förra säsongen är det tyvärr så att den vi hade förra året är klart bättre. Ärligt talat har vi en trupp just nu som är ungefär lika stark som den vi startade förra säsongen med. Alltså den trupp vi tvingades panikvärva in två backar till under julen.
Tycker faktiskt inte att de ansvariga skött sitt jobb ordentligt och inte gjort det på länge. Man missade Robin och Ragge och verkade inte ha minsta back-up för dessa spelare. Istället för dessa båda spelare plockade man in Frylén och Printz. Sedan hör man ständiga prat om satsningar och man hade visst folk som snackade med Sudden. Välkomna till verkligheten säger jag bara. Var det någon som verkligen trodde att Sudden skulle kunna komma hem? Styreslefolk snackar om ett omöjligt projekt istället för att jobba med att få fram bra namn som man faktiskt kan få hem. Känns som alibijobb utan like från de ansvariga.
Det där mötet kommer bli väldigt intressant om man inte lyckas presentera något mer namn innan dess.