Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Caveman »

Jag vet folk som avstår att gå på Globen eftersom det är en evenemangsarena och inte en arena för hockey, vilket Hovet är.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Caveman skrev:Jag vet folk som avstår att gå på Globen eftersom det är en evenemangsarena och inte en arena för hockey, vilket Hovet är.
Jag vet att det finns en del som avskyr Hovet och en annan del som avskyr Globen. Därför vi behöver en arena som alla är nöjda med.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Caveman skrev:Jag vet folk som avstår att gå på Globen eftersom det är en evenemangsarena och inte en arena för hockey, vilket Hovet är.
Det brukar oftast vara klackfolk som ratar Globen, folk som vill SE hockey brukar föredra den.
DIF RÄVEN

Inlägg av DIF RÄVEN »

Don66-2 skrev:
Det brukar oftast vara klackfolk som ratar Globen, folk som vill SE hockey brukar föredra den.
Oavsett är det dags att färga hela globen blå så att det inte blir en pinsam orange historia.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Haha... Hovet som hockeyarenan är ett skämt. Enda positiva med arenan är bra akustik och möjligtvis den geografiska placeringen. Sen är väl Globen inte bättre som hockeyarenan. Men att hävda att hovet är väl anpassat för hockey håller jag verkligen inte med om. Trots att det finns is, rink och annat nödvändigt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Hockeyklacken – missbruka inte sånger!

Vi har en till antal stor klack på hockeyn varje match. Det är en bra grund och ger potential till bra stämning men det är en sak hockeyklacken, och de som drar igång på Hovet måste tänka på:

Missbruka inte vissa sånger!

Sluta dra igång ”sittplats ställer er upp”, eller ”stå upp om du älskar DIF” flera ggr per match! Det ska endast ske då och då, vid specifika tillfällen, och vissa matcher inte överhuvudtaget! Sittplats skall känna sig taggade att ställa sig upp, inte påtvingade när stämningen är kass!

Sluta missbruka populära sånger! Nu dras ”i över 100 år” igång tre-fyra gånger per match vilket snart dödar den annars fantastiska sången. Max två ggr per match, och då vid heta matcher. Vissa matcher behövs den inte sjungas alls.

Det här är viktiga saker att tänka på så att vissa sånger inte blir utvattnade. Låt oss sjunga en bred repertoar på hockeyn! Det är ju perfekt på lunken matcher i hockey att lära hela publiken vår sångbok. Det gör ingenting om det inte är värsta draget hela tiden. Prova gärna nya sånger, utveckla! Lyft gärna äldre sånger igen och försök att väcka liv i sånger som tex ”Hör ni på go vänner, ”det är lång väg till SM-guldet”, försök återskapa draget på ”Alla vet” som vi hade i början, etc. Traggla inte i samma tjatiga spår med samma sånger på rundgång.

Ha fantasi, va kreativa och framförallt missbruka inte de populäraste sångerna!

http://difenders.se/
Charles F

Inlägg av Charles F »

Jag vet folk som älskar DIF och skiter i vilket...
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Börjar bli lite orolig angående våra publiksiffror och var tvungen att kolla upp hur det låg till exakt. Inga roliga siffror så här långt.

Publik/publiksnitt utan matcherna i globen 9 matcher

14/15
65,662
7295

15/16
59,685
6631 -664

Publik/publiksnitt med matcherna i globen 10 matcher

14/15
78,779
7878

15/16
71,468
7147 -731
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Tror nog Rögle och KHK har förstört en hel del när det kommer till publiksiffror. Sedan hade vi väl ett "första år" som gjorde att extra folk kom för att vi verkligen var tvungna att hålla sig kvar. Men visst är det oroväckande, vi ska inte ha under 6000 en seriematch, det är katastrof.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev:Tror nog Rögle och KHK har förstört en hel del när det kommer till publiksiffror. Sedan hade vi väl ett "första år" som gjorde att extra folk kom för att vi verkligen var tvungna att hålla sig kvar. Men visst är det oroväckande, vi ska inte ha under 6000 en seriematch, det är katastrof.
Håller med dig i allt.

Sedan har SHL lyckats minska dramatiken runt slutspelsstrecket.
Numera har vi egentligen bara ett riktigt nervmoment i SHL och det är att undvika kval. Gör du det går du med all sannolikhet till slutspel eller så är du nöjd över att ha sluppit kvala och säsongen är över.

Helt ärligt, hur mycket bryr man sig ifall vi slutar 5:a eller 10:a?
I varje fall om man jämför känslan mot att missa slutspel helt eller inte.

Som det är nu är ju oftast de som krigar om sista slutspelsplatsen (plats 10) redan indragen i streckstriden till kvalserien. Det är där kampen finns.

Jag känner mig just nu rätt trygg och inte lika nervös om poängen då vi för stunden har en bra bit ned till plats 11:a.
Kul att vi vinner, tråkigt att vi förlorar, typ. Och att spela playinn är bara spännande, bra mycket mer positivt pulshöjande än att vara direkt i kvartsfinal.

Nej, inför snarast de åtta bästa till slutspel så att även supportrar till lagen ovanför kvalkampen får något att oroa sig över. Lite för mysigt i SHL just nu, alla får vara med och ha kul liksom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Håller med om att åttondelsfinalen ska väck, avskyr den. Däremot förstår jag ju att SHL inte vill att vissa lag ska vara avhängda för långt innan sista omgången, kanske en extra kvalplats?

1-8 Slutspel
9-11 Spelat klart
12-13 Kvalar med hemmafördel
14 Kvalar med hemmanackdel mot bästa HA laget
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ja, det finns alltid en risk med "avhängda lag". Men jag tror att de flesta säsongerna skulle det vara ytterst få lag som skulle vara utan chans på slutspel och ingen risk för bottenstrid.
(självklart fler desto närmare sista omgången man kommer, men så är det ju alltid).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Ekonomiskt sätt så är väl plats 11-12 mardrömmen?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Andspe skrev:Ekonomiskt sätt så är väl plats 11-12 mardrömmen?
Ja så är det ju. Det är ju därför SHL infört åttondelsfinal så att bara två lag ska ha en ekonomisk mardröm istället för fyra lag och eventuellt sista omgångarna i serien då vissa lag kanske är tidigt avhängda. Tycker verkligen det är orättvist att ett lag som kommer sjua inte får gå till kvartsfinal för att lag 10 toppar formen på slutet och får gå dit istället. Kommer man på tiondeplats har man inget i ett slutspel att göra.
Avskaffa tre mot tre.
Rix

Inlägg av Rix »

Mattias_87 skrev:
Andspe skrev:Ekonomiskt sätt så är väl plats 11-12 mardrömmen?
Ja så är det ju. Det är ju därför SHL infört åttondelsfinal så att bara två lag ska ha en ekonomisk mardröm istället för fyra lag och eventuellt sista omgångarna i serien då vissa lag kanske är tidigt avhängda. Tycker verkligen det är orättvist att ett lag som kommer sjua inte får gå till kvartsfinal för att lag 10 toppar formen på slutet och får gå dit istället. Kommer man på tiondeplats har man inget i ett slutspel att göra.
Förstår ditt resonemang och håller med, men man kan också hävda att om man är sjua och inte kan slå tian har man inte heller något i ett slutspel att göra. Med tanke på att om du slutar sjua är majoriteten av lagen du möter i slutspel över dig, och hur ska du slå dem om du inte kan slå tian.
Skriv svar