I måndags var vi bra i tre perioder. Idag.. två kanske. På sin höjd.mb81 skrev:Vad en vinst kan göra för tongångarna här inne. Tyckte nog att vi spelade lika bra i måndags.
Tycker vi gjort 4 bra matcher på raken nu.
SHL Omgång 19: Djurgårdens IF - Rögle 18/11 2015
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: SHL Omgång 19: Djurgårdens IF - Rögle 18/11 2015
Expert.
Det var betydligt mindre kludd denna match även om vi var jämnare i måndags. Det visade de första 10 minutrarna med 11 skott. Sen kluddade vi återigen en del men inte alls i samma nivå som senast.mb81 skrev:Vad en vinst kan göra för tongångarna här inne. Tyckte nog att vi spelade lika bra i måndags.
Rögle är precis som ett sämre Örebro så jag tror det kan bli bra på lördag för nu har vi lirkat upp det spelsystemet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Någon som såg Hultström och Högström i sista perioden? Kändes som att Falk spelade hela tiden
Poängen var iaf att vi gör två rätt snarlika matcher och för två dagar sen skulle tränartrojkan i princip deporteras till Gulag.SirDIFalot skrev:I måndags var vi bra i tre perioder. Idag.. två kanske. På sin höjd.mb81 skrev:Vad en vinst kan göra för tongångarna här inne. Tyckte nog att vi spelade lika bra i måndags.
- SirDIFalot
Resultat är allt, tyvärr.mb81 skrev:Poängen var iaf att vi gör två rätt snarlika matcher och för två dagar sen skulle tränartrojkan i princip deporteras till Gulag.SirDIFalot skrev:I måndags var vi bra i tre perioder. Idag.. två kanske. På sin höjd.mb81 skrev:Vad en vinst kan göra för tongångarna här inne. Tyckte nog att vi spelade lika bra i måndags.
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det gör inget om bruden är iskall, bara hon är snygg, eller?mb81 skrev:Vad en vinst kan göra för tongångarna här inne. Tyckte nog att vi spelade lika bra i måndags.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Som jag förutspådde blev det 0 + 0 på Cehlin och den nyanlända horungen var precis så tunn som man kunde förvänta sig - dessutom så är Bibic en första klassens psykopat
Hemkommen och nöjd... detta var en riktigt laidback match, var nog aldrig orolig under hela matchen utan kunde avslappnat se oss köra över Rövle. Enkelt, soft och exakt som borde hänt i måndags också (men då var det ett filmande äckel i målet som räddade dem).
Hade nån på förhand sagt att vi kunde få 6p med oss efter dessa tre hemmamatcher så hade jag lätt tagit det, så även om Örebro svider så får man nog vara nöjd.
Kul med 10 mål på 3 matcher också och shit var Alvarez har spelat upp sig från förra säsongen.
Hade nån på förhand sagt att vi kunde få 6p med oss efter dessa tre hemmamatcher så hade jag lätt tagit det, så även om Örebro svider så får man nog vara nöjd.
Kul med 10 mål på 3 matcher också och shit var Alvarez har spelat upp sig från förra säsongen.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Apropå att det kändes ganska tryggt ändå. Är det någon som kommit på sig själv med att känna sig tryggare när Mantas står än Tellan? Personligen känns det som att formkurvorna pekat lite åt olika håll där Mantas oftare känns stabil medan Tellan blandar och ger? Även om vi har två grymt bra målvakter vilket inte har hänt på sådär 15 år så känns motståndaranfallen inte lika farliga och deras mål mer som försvarsmissar med Mantas medan Tellans lite halvhistoriska stil känns lite mer slumpartad?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- -daniel-
Två ganska jämförbara matcher, den här och den mot Örebro. Tyckte dock vi var snäppet bättre mot Örebro, men mötte såklart ett väldigt mycket mer defensivt skickligt lag den matchen.
Rögle kommer till Hovet och tror de kan spela ut, fungerar inte på den här nivån.
Blir väldigt, väldigt intressant med matchen på bortaplan mot Örebro på lördag. Synd jag inte kan se den.
Rögle kommer till Hovet och tror de kan spela ut, fungerar inte på den här nivån.
Blir väldigt, väldigt intressant med matchen på bortaplan mot Örebro på lördag. Synd jag inte kan se den.

- minalman
SHL Omgång 19: Djurgårdens IF - Rögle 18/11 2015
Ett riktigt bra tillfälle att tvätta bort novemberspöket för lång tid framöver!-daniel- skrev: Blir väldigt, väldigt intressant med matchen på bortaplan mot Örebro på lördag.
Sören såg ju måttligt road ut på läktaren
Synd att han inte kunde spela, vore ju en perfekt match för honom att få igång maskineriet igen.

Synd att han inte kunde spela, vore ju en perfekt match för honom att få igång maskineriet igen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Thore och Salle är givet radarpar.
2 skickliga spelare som dessutom tänker hockey på likadant sätt.
Tycker inte vi gör en särskilt bra match men det är nog svårt mot ett lag som Rögle.
Sedan kan väl ingen tycka att domaren var emot oss denna match precis?
Nåja, vore underkänt att behöva ha Rögle före sig i tabellen. Årets lag presterar så här långt enligt mina förväntningar. Men man hoppas alltid på att de ska överprestera likt förra säsongen.
Så, en oväntad seger borta mot Örebro skulle vara ett steg mot det.
2 skickliga spelare som dessutom tänker hockey på likadant sätt.
Tycker inte vi gör en särskilt bra match men det är nog svårt mot ett lag som Rögle.
Sedan kan väl ingen tycka att domaren var emot oss denna match precis?
Nåja, vore underkänt att behöva ha Rögle före sig i tabellen. Årets lag presterar så här långt enligt mina förväntningar. Men man hoppas alltid på att de ska överprestera likt förra säsongen.
Så, en oväntad seger borta mot Örebro skulle vara ett steg mot det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kommentarerna här alltså. Skrattretande.
Trots att Rögle tog ledningen såg man ju att det är en match vi vänder.
Vi var hetare än Rögle sen minut 1. Vi tilläts skölja över dem totalt.
Var bara en tidsfråga innan målen skulle börja trilla in.
- minalman
Att sitta med facit i hand och kommentera matchen en dag senare och påstå att det var en självklar seger. Litet förmätet i mitt tycke.PATRIK. skrev:Kommentarerna här alltså. Skrattretande.
Vi som sitter på läktaren och samtidigt skriver på forumet under matchen och vet hur djävla lätt det sker matchavgörande misstag under matchen av våra lirare, samt också vet hur moralen kan sjunka till minusgrader när motståndarna blir för tuffa, vi är inte lika styva i korken.
Men visst gjorde vi en bra match om man tittar på reprisen!