SHL Omgång 18: Djurgårdens IF - Frölunda HC 14/11 2015
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL Omgång 18: Djurgårdens IF - Frölunda HC 14/11 2015
Jag tycker att vi byggde vidare från dom första två perioderna i Göteborg och dominerade den här matchen. Antalen långa anfall för Frölunda (som ändå är deras signum i år) kan jag nog räkna på en hand. Vi pressade ner dom gång på gång och spelade resolut i nästan varje situation.
Riktigt kul att se grabbarna när dom lirar så.
Har en liten fundering på varför Holm fick matchstraff. Har ligan ändrat regeln om att det är game när du kastar handskarna? Förr i världen så fick du ju inte game ifall du behöll handskarna på, som var fallet igår hos Holm?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Riktigt kul att se grabbarna när dom lirar så.
Har en liten fundering på varför Holm fick matchstraff. Har ligan ändrat regeln om att det är game när du kastar handskarna? Förr i världen så fick du ju inte game ifall du behöll handskarna på, som var fallet igår hos Holm?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var ruggigt beslutsamma killar som tog is på Hovet igår. Blickarna sa allt. Och det gick igen ute på isen. Vilket enormt slit de la ner hela tiden. Det var en fröjd att se. All denna vacka skridskoåkning. Alla lungor som vändes ut och in på. Vilka Järnkaminer vi fick se i fredags och framför allt igår. Det var full fart i alla moment och för att ta ett lag som Frölunda måste vi nog lira så.
Det trista är att det är svårt att spela så mot lag som är väldigt mycket sämre än Frölunda och andra. Det blir så sjukt osynkat när vi trampar på då motståndet inte svarar upp. Frölunda klarar ju samma tempo som vi har och då blir det ju en uthållighets-tävling till slut. Sjukt kul att se!
Det trista är att det är svårt att spela så mot lag som är väldigt mycket sämre än Frölunda och andra. Det blir så sjukt osynkat när vi trampar på då motståndet inte svarar upp. Frölunda klarar ju samma tempo som vi har och då blir det ju en uthållighets-tävling till slut. Sjukt kul att se!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Snarare så att vi har en förmåga att själva sluta trampa när motståndet är sämre. Exempelvis mot Karlskrona eller mot Luleå. Hade vi trampat på i full kareta i dessa matcher hade vi krossat dem. Funkar liksom inte att en gång i månaden tömma sig på sättet man gjorde igår. Det gäller att sätta det i system att göra det dag in och dag ut. Det tror jag dessvärre inte vi har material till. Extremt rädd för bottenstiden den här säsongen. Känns som att vi ligger betydligt närmre den i år jämfört med förra konstigt nog.Magnutz skrev:Det var ruggigt beslutsamma killar som tog is på Hovet igår. Blickarna sa allt. Och det gick igen ute på isen. Vilket enormt slit de la ner hela tiden. Det var en fröjd att se. All denna vacka skridskoåkning. Alla lungor som vändes ut och in på. Vilka Järnkaminer vi fick se i fredags och framför allt igår. Det var full fart i alla moment och för att ta ett lag som Frölunda måste vi nog lira så.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag vägrar sitta och oroa mig för att titta nedåt i tabellen som många gör, då mår man ju dåligt. Jag tänker titta uppåt och har ändå en optimism när det kommer till det här lagbygget. Får vi ha full trupp så har vi tre st riktigt bra kedjor som kan producera och jag har tippat att vi ska sluta 6-7 i tabellen och står fast vid det nu också.
Däremot måste grabbarna prestera bättre mot bottenlagen som ni säger och även bortamatcher. Men det är väldigt många "jämnbra" lag denna säsong. Tycker inget lag sticker ut riktigt i år och det är ju kul.
Däremot måste grabbarna prestera bättre mot bottenlagen som ni säger och även bortamatcher. Men det är väldigt många "jämnbra" lag denna säsong. Tycker inget lag sticker ut riktigt i år och det är ju kul.
Avskaffa tre mot tre.
Även jag är nyfiken på Holms straff. Vad gäller?
Var på plats igår. Första matchen på Hovet för min del. Otrolig känsla att kliva in och se isen!
Väldigt skönt att första matchen även blev en vinst. Mot Frölunda dessutom, utan någon vidare panik. En bra match från våran sida. Bra BP, även fast Frölunda fick målet sent i första. PP och Hultströms mottagningar var väl sådär dock. Thore kunde ha lagt en lite lurigare straff
Väldigt skönt att första matchen även blev en vinst. Mot Frölunda dessutom, utan någon vidare panik. En bra match från våran sida. Bra BP, även fast Frölunda fick målet sent i första. PP och Hultströms mottagningar var väl sådär dock. Thore kunde ha lagt en lite lurigare straff

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Holm fick 5+20 game misconduct.Ohddan skrev:Även jag är nyfiken på Holms straff. Vad gäller?
Rosseli Olsen fick 5+20 match penalty.
Holm spelar på måndag medan Rosseli Olsen är avstängd minst en match.
Jag förstår dock fortfarande inte domarnas bedömning av situationen. Att de kvittar 5+20 på båda är inget annat än horribelt. Hade deras egen regelbok följts så hade följande straff delats ut:
Rosseli Olsen: 2 minuter, roughing + 5 minuter, roughing + 20 minuter, match penalty + 20 minuter, misconduct
Holm: 2+2 minuter, roughing
- I. En spelare som startar ett slagsmål ska ådömas match penalty. - Rosseli
II. En spelare som slår tillbaka efter att ha blivit slagen ska ådömas minst mindre straffet. - Holm
III. En spelare som tar av sig minst en handske eller sin hjälm under en konfrontation med en
motståndare, ska ådömas misconduct penalty som tillägg till andra straff. - Rosseli
IV. Om det finns en klar pådrivare i ett slagsmål, ska den spelaren ådömas ett extra mindre straff
som tillägg till andra straff. - Rosseli
-
jinxdiftobbe89 skrev: Hoppas på en episk gala och att Ronda blir knockad även om alla vet att hon inte kommer bli de.
Jag är förvånad hur lite det pratas om att Frölunda tog två time-out i samma match.
Skönt med 3 poäng däremot var stämningen dålig och det kändes som en klassisk lördag där halva klacken är bakis.
Sent from a secret device from my hideout.
Skönt med 3 poäng däremot var stämningen dålig och det kändes som en klassisk lördag där halva klacken är bakis.
Sent from a secret device from my hideout.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sjukt viktig jinx. Va fina odds på Holm.Kalliasson skrev:jinxdiftobbe89 skrev: Hoppas på en episk gala och att Ronda blir knockad även om alla vet att hon inte kommer bli de.
Spela fult