Svarta tröjor den 14 november

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
dannyfknd
Säsongskort: Ja

Re: Svarta tröjor den 14 november

Inlägg av dannyfknd »

Mattias_87 skrev:
Axel_K skrev:
Mattias_87 skrev:Jobbigt läge vi hamnat i ännu en gång. Nu vet jag inte hur avtalet ser ut med användandet av de svarta tröjorna men det kan kanske bli tal om avtalsbrott isåfall.
Ifall de skrivit på ett avtal där det står att vi ska spela i svarta tröjor MÅSTE styrelsen avgå. Det är bara idiotiskt.
Likaså ifall de skrivit på ett avtal där SHL bestämmer vilken tröja vi spelar i, match till match.
Att de bestämmer att vi måste ha en mörkare tröja hemma och vit tröja borta, sure.
SHL kanske har skrivit på ett sådant avtal där minoriteten får anpassa sig till majoritetens röst. Precis så som demokrati i en styrelse fungerar.
Vi ingår ju i SHL. Så även om vi blir nerröstade i den här frågan borde DIF ha lyft den på hemsidan redan då för att försöka skapa opinion mot det. Och hade dom tvärvägrat redan då samt lagt det som en nyhet på hemsidan hade det inte blivit av. Jag är dock helt övertygad om att ingen hos oss hade något mot det för man helt enkelt inte förstår eller bryr sig om det.
furan85

Inlägg av furan85 »

Kall-El skrev:Vad då skämmer ut oss?
Vi skulle snarast stå upp för oss.
Att bara lägga sig platt för något idiotisk plojgrej det är att skämma ut sig. ( Och då menar jag inte denna kampanj utan att spela i svarta tröjor. )
Dessutom sedan när bryr vi oss om vad andra tycker?
Dessutom vet vi ju redan om att media hatar oss och SHL skiter i oss så varför skulle vi bry oss om vad de tycker?
Användarvisningsbild
JackHeart
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av JackHeart »

dannyfknd skrev: "Riktig supporter", "Alltid oavsett"

Zzz.

Nej, alltid oavsett är en korkad jävla inställning till det. Vadå alltid? Skulle det vara okej om vi bytte till svarta tröjor permanent? ALLTID OAVSETT! Om vi skulle ha svastikor över hela hjälmarna? ALLTID OAVSETT! Om vi skulle slå ihop oss med gnaget? ALLTID OAVSETT! Det är ett riktigt jävla dumt argument. Jag har haft säsongskort i 11 år. I både topp och botten. Det behöver inte betyda att jag låter föreningen förändras till något jag avskyr utan att försöka göra något åt det. Och det mest effektiva, för att få stollarna på kansliet att förstå vad dom gör för något, är en tom och tyst arena.

Det här är mina argument och mina åsikter och att du skulle hålla ditt supporterskap över mitt skrattar jag åt.

Edit: Och vad menar du med valspråk? Vart röstar jag? Eller du kanske menar slogan eller budskap?
Stackare, du väljer att på peka ett felvalt ord, men du klarar inte av att läsa hela texten.

Jag har aldrig sagt att man skall svälja vad som helst. Tvärtom, jag uppmanade till att protestera om man tycker något är fel, men inte att protestera genom att bojkotta en match. För mig är Alltid Oavsett att alltid oavsett stå bakom mitt vårat lag, och stötta det. Oavsett om dom tvingas spela i svarta tröjor eller med svastikor över hjälmarna. Jag skall stötta LAGET oavsett. Att jag sedan skulle stå med en fackla utanför kansliet och vilja ha någons huvud på fat för vad dom ställt till med är en helt annan sak.
Alltid Oavsett innebär för mig att man stöttar laget Alltid Oavsett, och tar ut sitt missnöje på andra kanaler.

Väljer man att bojkotta en match och inte stötta sitt lag så kan man inte vara en riktigt support enligt mig, oavsett hur länge man haft säsongskort och eller medlemskap.
dannyfknd

Inlägg av dannyfknd »

JackHeart skrev:
dannyfknd skrev: "Riktig supporter", "Alltid oavsett"

Zzz.

Nej, alltid oavsett är en korkad jävla inställning till det. Vadå alltid? Skulle det vara okej om vi bytte till svarta tröjor permanent? ALLTID OAVSETT! Om vi skulle ha svastikor över hela hjälmarna? ALLTID OAVSETT! Om vi skulle slå ihop oss med gnaget? ALLTID OAVSETT! Det är ett riktigt jävla dumt argument. Jag har haft säsongskort i 11 år. I både topp och botten. Det behöver inte betyda att jag låter föreningen förändras till något jag avskyr utan att försöka göra något åt det. Och det mest effektiva, för att få stollarna på kansliet att förstå vad dom gör för något, är en tom och tyst arena.

Det här är mina argument och mina åsikter och att du skulle hålla ditt supporterskap över mitt skrattar jag åt.

Edit: Och vad menar du med valspråk? Vart röstar jag? Eller du kanske menar slogan eller budskap?
Stackare, du väljer att på peka ett felvalt ord, men du klarar inte av att läsa hela texten.

Jag har aldrig sagt att man skall svälja vad som helst. Tvärtom, jag uppmanade till att protestera om man tycker något är fel, men inte att protestera genom att bojkotta en match. För mig är Alltid Oavsett att alltid oavsett stå bakom mitt vårat lag, och stötta det. Oavsett om dom tvingas spela i svarta tröjor eller med svastikor över hjälmarna. Jag skall stötta LAGET oavsett. Att jag sedan skulle stå med en fackla utanför kansliet och vilja ha någons huvud på fat för vad dom ställt till med är en helt annan sak.
Alltid Oavsett innebär för mig att man stöttar laget Alltid Oavsett, och tar ut sitt missnöje på andra kanaler.

Väljer man att bojkotta en match och inte stötta sitt lag så kan man inte vara en riktigt support enligt mig, oavsett hur länge man haft säsongskort och eller medlemskap.
Jag ser det här som något som är större och viktigare än att stötta laget på lördag. Vad en riktig supporter är för dig skiter jag högaktningsfullt i. Jag säger inte att mitt supporterskap är bättre eller mer rätt än ditt, skulle uppskatta om du inte gör det heller. Det här är min åsikt om situationen och jag propagerar för den i dom kanalerna jag kan. Jag tror min syn på saken är den bästa för DIF både sportsligt och för supportrar.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Folk är alltså upprörda och arga både på styrelse och varandra över färgen på en enmatchströja?
Inte benskydd, hjälmar, skölden eller något annat utan en enda tröjmodell som dessutom skall säljas för en god sak?

Någon som kommer ihåg Div1 och "nej till droger" tröjorna på 90-talet, inte fan blev det sådan uppståndelse?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Det mest frapperande är väl vår styrelses totala likgiltighet inför fansens åsikter. De har redan lyckats döda allt vad stämning heter på matcherna. Är de inte nöjda förrän arenan ekar tom eller är de så korkade att de inte fattar bättre?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Inte många dagar kvar till match nu, jag har inte hört något mer om tröjorna, så jag antar att dom kommer användas som planerat?

Uppenbarligen kommer tröjorna att skada DIF på sikt, så att kritisera de ansvariga för att de inte gör något för få stopp på galenskaparna tycker jag knappast är orimligt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Praetori skrev:Folk är alltså upprörda och arga både på styrelse och varandra över färgen på en enmatchströja?
Inte benskydd, hjälmar, skölden eller något annat utan en enda tröjmodell som dessutom skall säljas för en god sak?

Någon som kommer ihåg Div1 och "nej till droger" tröjorna på 90-talet, inte fan blev det sådan uppståndelse?
Viss skillnad där dock. OM jag kommer ihåg rätt ändrade de på reklamen vi de tillfällena. Här vill SHL gå in och pilla på våra klubbfärger och det är en avsevärd skillnad enligt mig.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Undra hur det gick till när idéen kring tröjorna kom fram i SHLs organisation. Ställde sig DIF kritiska till valet av tröjfärg eller såg det detta som en kul idé? Skulle det vara det senare alternativet tänker jag att den som representerade DIF i detta sammanhang bör bytas ut. Vi behöver en person som känner DIF men har talang för organisationsutveckling. Kanske går det att hitta en sådan person i Järnkaminernas organisation?

Skulle det vara så att DIF protesterade men köpte majoritetens beslut så måste vi på allvar markera att våra tröjor är ingenting någon rör. Det är ett område där SHL inte ska in och fingra, oavsett vad en majoritet tycker.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Highwind skrev:Undra hur det gick till när idéen kring tröjorna kom fram i SHLs organisation. Ställde sig DIF kritiska till valet av tröjfärg eller såg det detta som en kul idé? Skulle det vara det senare alternativet tänker jag att den som representerade DIF i detta sammanhang bör bytas ut. Vi behöver en person som känner DIF men har talang för organisationsutveckling. Kanske går det att hitta en sådan person i Järnkaminernas organisation?

Skulle det vara så att DIF protesterade men köpte majoritetens beslut så måste vi på allvar markera att våra tröjor är ingenting någon rör. Det är ett område där SHL inte ska in och fingra, oavsett vad en majoritet tycker.
Ja, detta är väl egentligen det enda som spelar någon roll. Tror inte SHL viker sig nu för att en klubb helt plötsligt inte vill spela i svart. Detta är något som organisationen skulle reagerat på direkt när iden om svarta tröjor togs upp, gjorde de det? De måste självfallet förstå den här klubben tillräckligt för att förstå konsekvensen av svart tröja redan då. Om inte, bör det kanske inte sitta på den positionen.

Ne, är nog ganska säker på att spel med svart tröja på lördag kommer vara ett faktum om nu inte organisationen går emot SHL och spelar med våra färger ändå och tar det eventuella straffet. I vilket fall som helst så är det inte spelarnas fel och jag hoppas att inte missnöjda burop kommer riktas mot dem.
DIFENDERS STOCKHOLM

Inlägg av DIFENDERS STOCKHOLM »

Det finns en anledning till varför vår publik, klack och supporterkultur är helt överlägsen alla andras i SHL. Det är för att vi motsätter oss och INTE accepterar jippon, trams och saker som inte stämmer överens med DIF:s integritet och identitet. Vi värnar om vår identitet! Ingenting är viktigare än det, sen skiter vi högaktningsfullt hur andra lags fans resonerar, för vi är DIF. Egentligen lär många i Jönköping, Karlstad och andra städer beundra oss, att vi tar fighten.

Vi ska vara stolta över att vi säger nej och inte accepterar svarta tröjor. Oaktat hur fin saken än må vara. Andra dikterar inte våra villkor, och vad vi tycker är bäst - det gör vi. Tidigare misstag i historien ska inte göras om igen. Nu har vi en stolt och enormt stark supporterkultur till skillnad från 80-talet och lila tröjorna. Sådana helgerån skall aldrig accepteras igen, inte en enda match!

Det är just därför vi är Sveriges bästa fans och är Sveriges framgångsrikaste, stoltaste och mest traditionsfyllda förening.

DJURGÅRDENS IDROTTSFÖRENING.

www.DIFENDERS.se
Användarvisningsbild
Paerka

Inlägg av Paerka »

Mailade Jenny och skrev av mig angående det svarta tröjorna.

Här har ni svaret
Att stötta Movember och insamlingen är ett beslut som alla klubbar har tagit gemensamt och är inget som vi blivit påtvingade.
När vi gick in i detta så var ändamålet och syftet det viktigaste. Tröjfärgerna kom till då insamlingens färger är svart och vit. Jag förstår betydelsen samtidigt är det många som reagerar som drabbats själva eller har någon nära som drabbats som i den här situationen anser att det är oviktigt. Jag respekterar och förstår.

Gällande tröjorna så var det primära för oss att säkerställa att skölden var rätt, i färg, inte integrerad med Movember med mera. Det är dock lätt att vara efterklok, vi borde dock se detta komma och det är trist att ändamålet för insamlingen tenderar att försvinna.

Så jag förstår och hade hoppats på att jag kunde svara på idag hur det kommer se ut när vi spelar vår Movembermatch den 14 november, men kan dessvärre inte ge ett svar på detta idag.

Mvh
Jenny
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Man undrar hur det hela ska sluta?

Ska DIF Hockey spela i svart eller inte, det enda som är säkert just nu är att det budas friskt på tröjorna i alla fall..
Bild
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Rocky3000 skrev:Bild

Man undrar hur det hela ska sluta?

Ska DIF Hockey spela i svart eller inte, det enda som är säkert just nu är att det budas friskt på tröjorna i alla fall..
Frågan är ju vem som ens lägger bud på en sådan tröja? Visst att man vill stötta Movember, men det kan man göra med en donation istället. Vem vill ens ha en svart Djurgårdströja?
Användarvisningsbild
TheRegime

Inlägg av TheRegime »

Viktor skrev just på twitter grått blir blått

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Skriv svar