Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

stolpskott skrev:
robin_dif skrev:http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=230014

Dem pratar defentivt om David Printz!
Blir väll Staffan Kronwall då.
Inte mig emot. De är ganska likvärdiga som spelare. Skillnaden är att Staffan är Djurgårdare och David gnagare.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

stolpskott skrev:

Blir väll Staffan Kronwall då.
Japp sen tar väll LHC han året efter.. *suck*
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

spiik skrev:
kungK2 skrev:Enligt artikel på svenskafans ska Liwing lånas ut till Frankrike

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=173834
Det bekräftas på http://eliteprospects.com/ också.
På eliteprospects och på deras hemsida verkar det som det inte är ett köpt, utan kontraktering? :)
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Ja du brutus. Peca vann Selke Trophy 2002 men det säger ingenting om hur det är nu. Han är inte nominerad till den i år och var inte det förra året heller. Det är 2007 och om du inte visste det så är många spelare inte det dom en gång var.

Raycroft hade ett målsnitt på 2,99 mål per match och en räddningsprocent på drygt 89% i ett lag som missade slutspelet med minsta möjliga marginal. Han presterade bättre för två år sedan i ett lag som var sämre, hur förklarar du det?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Hur ser Backsidan ut, utifall vi får Staffan? Jämörelse.. Om vi skulle få någon mer Offensiv back?
rated_x

Re: ...

Inlägg av rated_x »

blocco skrev:Ja du brutus. Peca vann Selke Trophy 2002 men det säger ingenting om hur det är nu. Han är inte nominerad till den i år och var inte det förra året heller. Det är 2007 och om du inte visste det så är många spelare inte det dom en gång var.

Raycroft hade ett målsnitt på 2,99 mål per match och en räddningsprocent på drygt 89% i ett lag som missade slutspelet med minsta möjliga marginal. Han presterade bättre för två år sedan i ett lag som var sämre, hur förklarar du det?
kan jag förklara.. dom hade bättre backar som höll rent framför mål.. men vad tusan har peca å grabbarna med vårt lagbygge att göra?????
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

stolpskott skrev:Hur ser Backsidan ut, utifall vi får Staffan? Jämörelse.. Om vi skulle få någon mer Offensiv back?
Får vi hem Kronwall ser backsidan bättre ut, kanske inte så konstigt då den han ersätter blir Ericson. Om man bortser från den jämförelsen är Kronwall knappast rätt spelare för DIF. Det som behövs är en spelskicklig back som med fördel kan nyttjas i powerplay. Kronwall är väldigt defensiv i sin spelstil och det är inte den typen av back som vi enligt uppgift letar efter. Kronwall är dock bättre som spelare jämfört med t e x Fernholm då Kronwall i alla fall fått spela i AHL om jag inte missminner mig helt fel.

Dock denna spelare löser INTE våra problem i PP och med tanke på en begråänsad budget borde man rimligen satsa på en back som har bättre handleder och större protion av spelförståelse. Om det finns pengar för denna back och kronwall skall man självklart satsa på båda. Om det bara finns kapital till en back till bör man satsa på en spelartyp som verkligen behövs.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Varför inte sätta Bengan som back i PP? Funkade rätt hyfsat i JVM i vintras.

Eller att man kör med 4 forwards och 1 back som fbk.
Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

Therocket1 skrev:Varför inte sätta Bengan som back i PP? Funkade rätt hyfsat i JVM i vintras.

Det tycker jag är en bra ide
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kall-El skrev:
stolpskott skrev:Hur ser Backsidan ut, utifall vi får Staffan? Jämörelse.. Om vi skulle få någon mer Offensiv back?
Får vi hem Kronwall ser backsidan bättre ut, kanske inte så konstigt då den han ersätter blir Ericson. Om man bortser från den jämförelsen är Kronwall knappast rätt spelare för DIF. Det som behövs är en spelskicklig back som med fördel kan nyttjas i powerplay. Kronwall är väldigt defensiv i sin spelstil och det är inte den typen av back som vi enligt uppgift letar efter. Kronwall är dock bättre som spelare jämfört med t e x Fernholm då Kronwall i alla fall fått spela i AHL om jag inte missminner mig helt fel.

Dock denna spelare löser INTE våra problem i PP och med tanke på en begråänsad budget borde man rimligen satsa på en back som har bättre handleder och större protion av spelförståelse. Om det finns pengar för denna back och kronwall skall man självklart satsa på båda. Om det bara finns kapital till en back till bör man satsa på en spelartyp som verkligen behövs.
Det är korrekt, men hoppas dom presenterar, Staffan och en Spelskicklig Offensiv Back till. Men Staffan kan ladda bössan rätt hårt han med. :D
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Dem pratade tydligen om Erik Ryman!
Han håller ju inte Elitserienklass fan va mycket skit snack fårn AIK!
Men grattis till en kanon back!! haha
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

robin_dif skrev:

Dem pratade tydligen om Erik Ryman!
Han håller ju inte Elitserienklass fan va mycket skit snack fårn AIK!
Men grattis till en kanon back!! haha
De pratade förmodligen om Ryman, ja, vilket är sjukt. Han höll verkligen inte Elitserieklass när han spelade i DIF i alla fall. Nåja, AIK kan kanske behöva hockeyvärldens mest icingskjutande back.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Therocket1 skrev:Varför inte sätta Bengan som back i PP? Funkade rätt hyfsat i JVM i vintras.

Jag är lite skeptisk till att ha en anfallare på blå. Vill hellre ha två naturliga backar där. Känns lite tryggare. Vill dessutom inte chansa med Bengan på blå för det kanske blir total pankaka av det hela i elitserien och då står vi där med brallorna nere igen och har inget fungerande PP. Nepp pröva gärna Bengan på blå, men se för tusan till att också få in en back som är van vid denna syssla.

Det måste finnas backar att tillgå som faktiskt är kapabla att styra ett PP från blå.

Allra helst ser jag dock kronwall och en back till, inte minst då Jiri missar upp till 15 matcher.

Off topic; Vore inte dumt om hockeyförbundet tvnigades börja pröjsa för spelare de plockar ut till landslagen. Ersättningen bör självfallet göras lika stor oavsett om det rör sig om en junior eller senior. Första vettiga någon Karlstadtomte rapat ur sig på årtionden.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Hade tänkt blanda mig i detta, varför testa någon ny som Bengan? Om det bara är jag som har glömt det, så är det ju skämmigt...

Varför har ingen nämnt Falk på blå i PP? Han gjorde det ju ett alldeles utmärkt jobb när han testade på det för 2 säsonger sen, gjorde väl bl. a. ett par mål (ett slagskott i krysset) om jag inte minns fel heller. Falk har ju redan testat på det, så det är väl smartare att börja testa med honom istället för Hörnqvist?
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Lite off-topic men det har ju (tyvärr) Djurgårdenanknytning.

Mot elitserien.... Ha ha ha! :lol: :roll: :lol: :roll: :lol:

Kan inte sluta skratta!!!!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Skriv svar