Skadetråden
Re: Skadetråden
Fällström har diskbråck, ryktades även om en mindre operation tidigare.
- Jim Morrison
Skönt med raka rör i denna förening!Debacle skrev:Fällström har diskbråck, ryktades även om en mindre operation tidigare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Om det skulle vara bekräftat att han har diskbråk kan vi glömma att han är tillbaka efter uppehållet! Frågan är snarare om han kommer att kunna spela i huvud taget? Min kusin som spelade på elitnivå i b l a DIF blev tvungen att lägga av pga just diskbråck
Re: Sv: Skadetråden
dax att bryta kontraktet isf kanske.Bengan08 skrev:Om det skulle vara bekräftat att han har diskbråk kan vi glömma att han är tillbaka efter uppehållet! Frågan är snarare om han kommer att kunna spela i huvud taget? Min kusin som spelade på elitnivå i b l a DIF blev tvungen att lägga av pga just diskbråck
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag börjar tro att Fällström är körd, visst han kanske gör något halvseriöst försök till comeback men det är kört. TA IN EN ERSÄTTARE NYSS
Att bryta kontrakt med en spelare pga skada han fått på isen är ett perfekt sätt att dras inför domstol igen. För att inte tala om att det hör till allmän jävla hederlighet att ta hand om de sina.Morwin skrev:dax att bryta kontraktet isf kanske.Bengan08 skrev:Om det skulle vara bekräftat att han har diskbråk kan vi glömma att han är tillbaka efter uppehållet! Frågan är snarare om han kommer att kunna spela i huvud taget? Min kusin som spelade på elitnivå i b l a DIF blev tvungen att lägga av pga just diskbråck
Svårt att spekulera om prognos utan att veta var diskbråcket sitter och Fällströms allmänna hälsa. Däremot är diskbråck ingen kronisk skada utan läker väldigt bra. Om inte smärtan har minskat inom någon månad så kan det bli tal om operation. Någon som vet hur länge han har haft ryggproblemen?Bengan08 skrev:Om det skulle vara bekräftat att han har diskbråk kan vi glömma att han är tillbaka efter uppehållet! Frågan är snarare om han kommer att kunna spela i huvud taget? Min kusin som spelade på elitnivå i b l a DIF blev tvungen att lägga av pga just diskbråck
Magnetkameraundersökningar visar för övrigt att var tredje person har diskbråck i ländryggen men som inte ger några som helst symptom.
It's easier to be an asshole to words than to people
säger inte att vi ska riva kontraktet med Fällström men ser det inte som sannolikt att han spelar mer denna säsong (då räknar jag inte 3-4 matcher i sträck för och sen bli skadad igen som att spela)
Nej, det kan nog vara dags att lägga pengarna vi budade på Urbom med på en RW. Hade vi haft Fällström kunde vi ha sparat ihop en buffert att satsa mot guld med senare, men vi kan inte spela med Lundberg & Co som RW till Sörensen.Bengan08 skrev:säger inte att vi ska riva kontraktet med Fällström men ser det inte som sannolikt att han spelar mer denna säsong (då räknar jag inte 3-4 matcher i sträck för och sen bli skadad igen som att spela)
jaja vill folk ha nya fernholm så behåll honom då.....Puckey skrev:Att bryta kontrakt med en spelare pga skada han fått på isen är ett perfekt sätt att dras inför domstol igen. För att inte tala om att det hör till allmän jävla hederlighet att ta hand om de sina.Morwin skrev:dax att bryta kontraktet isf kanske.Bengan08 skrev:Om det skulle vara bekräftat att han har diskbråk kan vi glömma att han är tillbaka efter uppehållet! Frågan är snarare om han kommer att kunna spela i huvud taget? Min kusin som spelade på elitnivå i b l a DIF blev tvungen att lägga av pga just diskbråck
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jättemärkligt sätt att se på saken.Morwin skrev:jaja vill folk ha nya fernholm så behåll honom då.....Puckey skrev:Att bryta kontrakt med en spelare pga skada han fått på isen är ett perfekt sätt att dras inför domstol igen. För att inte tala om att det hör till allmän jävla hederlighet att ta hand om de sina.Morwin skrev:dax att bryta kontraktet isf kanske.Bengan08 skrev:Om det skulle vara bekräftat att han har diskbråk kan vi glömma att han är tillbaka efter uppehållet! Frågan är snarare om han kommer att kunna spela i huvud taget? Min kusin som spelade på elitnivå i b l a DIF blev tvungen att lägga av pga just diskbråck
Expert.
Så jävla länge har han väl inte varit skadad? Typ 1,5 månad? Men kanske känns mycket längre eftersom det snackades om day-to-day i början. Hoppas han är tillbaka snart iaf.
Tror nog det bara tänktes på lång skadelängd och risken för en eventuellt grusad karriär. Fernholm var väl inte direkt skadebenägen? Hade kanske varit bättre att jämfört med Laurizen eller Samme.SirDIFalot skrev:Jättemärkligt sätt att se på saken.Morwin skrev:jaja vill folk ha nya fernholm så behåll honom då.....Puckey skrev:Att bryta kontrakt med en spelare pga skada han fått på isen är ett perfekt sätt att dras inför domstol igen. För att inte tala om att det hör till allmän jävla hederlighet att ta hand om de sina.Morwin skrev:dax att bryta kontraktet isf kanske.Bengan08 skrev:Om det skulle vara bekräftat att han har diskbråk kan vi glömma att han är tillbaka efter uppehållet! Frågan är snarare om han kommer att kunna spela i huvud taget? Min kusin som spelade på elitnivå i b l a DIF blev tvungen att lägga av pga just diskbråck
Hur funkar det i sådana här fall där en spelare tänkt som eventuellt material för en 1-2:a kedja går skadad länge? När kickar försäkringar in så det iaf går att få någon kompensation för löneposten? Fungerar det lagmässigt som vilken anställning som helst i ett företag eller är det några särskilda bestämmelser när det kommer till kontrakterade idrottsutövare?
Senast redigerad av Henke_F den 2015-11-07 10:30:43, redigerad totalt 1 gånger.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har för mig att detta kom upp ifjol när Fernholm blev skadad. Har även för mig att det var 30 dagar utan att ha kunnat vara i träning eller match.Henke_F skrev: Tror nog det bara tänktes på lång skadelängd och risken för en eventuellt grusad karriär. Fernholm var väl inte direkt skadebenägen? Hade kanske varit bättre att jämfört med Laurizen eller Samme kanske.
Hur funkar det i sådana här fall där en spelare tänkt som eventuellt material för en 1-2:a kedja går skadad länge? När kickar försäkringar in så det iaf går att få någon kompensation för löneposten? Fungerar det lagmässigt som vilken anställning som helst i ett företag eller är det några särskilda bestämmelser när det kommer till kontrakterade idrottsutövare?
Diskbråck är jobbig sak kan ta 2 veckor - aldrig bli bra det var de som Ronnie Pettersson fick lägga skridskorna på hyllan..