Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Snart drar det ihop sig för mötet!

Vad tror ni!?? Vad blir det för lirare dom ev ska presentera?
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
Ritterwand

Re: Bytte for å vinne

Inlägg av Ritterwand »

Bautabröl skrev:
Royen skrev:Nei. Det er ikke mulig.
Nähe... Och varför inte då om jag får fråga?
NHL har en minimilön på runt en halvmiljon dollar om året. Vidare så tillåter förmodligen inte spelarfacket att en spelare går ner för mycket i lön, de vill alltid att spelarna ska ta ut maximalt för att hålla genomsnittet så högt som möjligt. Spelaragenter kommer också vara emot det beteendet då de får betalt i procent av det kontraktet.
Senast redigerad av Ritterwand den 2007-05-30 09:04:25, redigerad totalt 1 gånger.
Brutus

Inlägg av Brutus »

Sudden är i en klass för sig själv i Toronto. Men att Steen skulle va en klass spelare är att ta i å det grövsta! Sudden, Peca, McCabe, Kaberle och Raycroft är de spelare som håller en hög klass, resten är "good enough". Strålman kommer ha en riktigt bra chans till en plats direkt. Känns som det finns tydliga likheter mellan Toronto och DIF, både vad det gäller truppen och föreningen. Nu har Toronto mycket större möjligheter pga intresset och lönetaket, DIF har varken eller...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Ritterwand skrev:NHL har en minimilön på runt en halvmiljon dollar om året. Vidare så tillåter förmodligen inte spelarfacket att en spelare går ner för mycket i lön, de vill alltid att spelarna ska ta ut maximalt för att hålla genomsnittet så högt som möjligt. Spelaragenter kommer också vara emot det beteendet då de får betalt i procent av det kontraktet.
Förmodligen, men vi vet inte säkert.

Alltså till dess vi har fått vetskap om detta så förutsätter jag att en spelare som vill vinna Stanley Cup likt Ray Bourque, kan byta klubb för att under någon månad spela under slutet av grundserien och slutspelet för denna klubb med en lön av noll dollar för att klubben ifråga inte skall nå över lönetaket.

Huruvida en spelare kan förhandla ner sin lön måste för övrigt vara en fråga mellan denne och klubben, det kan inte NHLPH ha något som helst inflytande över.
Kall-El

Re: ...

Inlägg av Kall-El »

blocco skrev:Torontos defensiv är deras styrka. Kaberle, McCabe och Kubina. på forwards sidan är den enda kvalitetspelaren Sudden (och möjligtvis steen). Målvakts sidan är halvbra med Rycroft.
Toronto släppte in 5te mest mål i hela NHLs grundserie förra säsongen. Säger det mesta om deras kvalité i de bakre leden. Kubina har av de allra flesta blivit totalsågad för sin insats under gågna säsongen. De enda två backarna som fått bra betyg är Kaberle och McCabe.Strålman kommer få mycket istid, antagligen går han direkt in i andra backparet eller något liknande.

Om Torontos styrka är defensiven så vill jag inte ens tänka på hur usla de är offensivt....
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Stanowski skrev:Snart drar det ihop sig för mötet!

Staffan Kronwall. Tror jag.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Jag tror att det kommer handla om David Printz.....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Frasse skrev:Jag tror att det kommer handla om David Printz.....
13 matcher i Flyers, håller han elitserieklass? Ingen poänggörande back precis, spela tillsammans med Marusak kanske?
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

stolpskott skrev:

ja det eller David Schneider
Alltid, Oavsett
Användarvisningsbild
Royen

Inlägg av Royen »

Bautabröl skrev:Alltså till dess vi har fått vetskap om detta så förutsätter jag att en spelare som vill vinna Stanley Cup likt Ray Bourque, kan byta klubb för att under någon månad spela under slutet av grundserien och slutspelet för denna klubb med en lön av noll dollar för att klubben ifråga inte skall nå över lönetaket.
Not so.

NHL har en minimumslønn på $450.000. Og når en spiller bytter klubb, overtar klubben han går til lønnsbetingelsene fra den andre klubben. Altså: i NHL er det ikke mulig å spille gratis. Det er faktisk umulig å spille under det vi i Skandinavia vil kalle millionlønn.

Se for eksempel her:

http://proicehockey.about.com/od/thenew ... p_expl.htm
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Royen skrev:
Bautabröl skrev:Alltså till dess vi har fått vetskap om detta så förutsätter jag att en spelare som vill vinna Stanley Cup likt Ray Bourque, kan byta klubb för att under någon månad spela under slutet av grundserien och slutspelet för denna klubb med en lön av noll dollar för att klubben ifråga inte skall nå över lönetaket.
Not so.

NHL har en minimumslønn på $450.000. Og når en spiller bytter klubb, overtar klubben han går til lønnsbetingelsene fra den andre klubben. Altså: i NHL er det ikke mulig å spille gratis. Det er faktisk umulig å spille under det vi i Skandinavia vil kalle millionlønn.

Se for eksempel her:

http://proicehockey.about.com/od/thenew ... p_expl.htm
Se där! Jag hade fel (vilket i sig inte är något ovanligt). Tack för informationen :D
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Stanowski skrev:
stolpskott skrev:

ja det eller David Schneider

Staffan är en riktigt bra back, men inte den vi söker. Men är det inte så om inte Staffan får envägs kontrakt(eller vad det nu heter), så kommer han till oss? Kan det vara någon chans på Staffan och en ny back till?
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Defensiven är det starkaste Toronto har. Den ända bra spelaren som forward är sudden. Någon nämde Peca och Raycroft, herrugud Raycroft gjorde en bra rookiesäsong men har varit helt misslyckad efter det. Peca är långt ifrån en klasspelare.
Användarvisningsbild
jeppe melon

Re: ...

Inlägg av jeppe melon »

blocco skrev:Defensiven är det starkaste Toronto har. Den ända bra spelaren som forward är sudden. Någon nämde Peca och Raycroft, herrugud Raycroft gjorde en bra rookiesäsong men har varit helt misslyckad efter det. Peca är långt ifrån en klasspelare.
Peca är en mycket bra boxplayspelare som var skadad den största delen av säsongen. Arnars tycker jag att Darcy Tucker är en mycket bra anfallare dock även han skadad stora delar av säsongen
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jag håller med Don Cherry. NHL-hockeyn har, med några undantag, blivit sämre med europeérnas intåg i ligan.

Bild

www.doncherrys.com
Skriv svar