SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: SHL Omgång 16: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 31/10

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bara vi slipper kvalspel.
Det är laget är som gjort för att antingen floppa i en Kvalrunda eller överraska i ett Slutspel.
Så sjukt ojämnt att man blir åksjuk av eländet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

#10 skrev:
minalman skrev:Säcken är alltså dagens hjälte. OK. Det är ni som kan hockey.
Nä men ge dig, vad hade khk i tredje??? ingenting förutom 2 slumpmål, vad skulle en time hjälpa mot?
Det var inte på slutet som Säcken kunde ha gjort skillnad...
Som jag skrev någon gång under matchen tyckte jag att det verkade som att matchordern var "Full fart framåt".
Jag tror att alla, från Säcken och neråt, hade fel inställning inför matchen. "Går vi bara för fullt framåt så ordnar det sig bakåt". Då hjälper det inte att styra om med en TO sista fem. Det håller jag med om. Det var inte en tillräckligt ödmjuk inställning inför uppgiften. Det skulle Säcken ordnat under dagen, före nedsläpp.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

minalman skrev:
#10 skrev:
Nä men ge dig, vad hade khk i tredje??? ingenting förutom 2 slumpmål, vad skulle en time hjälpa mot?
Det var inte på slutet som Säcken kunde ha gjort skillnad...
Som jag skrev någon gång under matchen tyckte jag att det verkade som att matchordern var "Full fart framåt".
Jag tror att alla, från Säcken och neråt, hade fel inställning inför matchen. "Går vi bara för fullt framåt så ordnar det sig bakåt". Då hjälper det inte att styra om med en TO sista fem. Det håller jag med om. Det var inte en tillräckligt ödmjuk inställning inför uppgiften. Det skulle Säcken ordnat under dagen, före nedsläpp.
Det köper jag, hoppas att du förstår hur jag tänker oxå.
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Hade de ens fler skott än så i perioden?
Guter går in och gör en 1på100 styrning och det andra är en jävla skitsituation.

Det enda inställningsmässiga man kan gnälla på är att vi inte börjar spela dumphockey, styrspel och puck-out i sista MEN det har gjorts förr och när vi då blivit straffade av lag som fisk och HV så har folk gnällt likt förbannat men på grund av att vi lägger ner offensiven och spelar på ledning.

KHK gör det bra och våra spelare vill inte ta skitgörat och få stryk framför kassen (förutom alvarez) samtidigt som det alibipassas i egen zon (återkommande de senaste matcherna) och här är backarna inte de enda/största syndarna.
Deras målvakt reder ut en del knepigheter och samtidigt får de i princip maximal utdelning i tredje. Inget av det går att lasta Säcken för.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Senast redigerad av Praetori den 2015-10-31 20:43:11, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi förlorade redan i andra...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Wishes

Inlägg av Wishes »

Jag vidhåller. Säcken blir den första av tränarna i SHL 2015 som får stryka på foten. Vi ersätter med... ingen. Coach behövs ju inte. Det är ju upp till spelarna.
Stolt, men aldrig nöjd
Donkels

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:Bara vi slipper kvalspel.
Det är laget är som gjort för att antingen floppa i en Kvalrunda eller överraska i ett Slutspel.
Så sjukt ojämnt att man blir åksjuk av eländet
Neggo
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vet inte vad jag ska säga. Tycker vi har ett så jävla skönt gäng med massor av järnkaminer. Har vi rätt tränare? Troligen inte.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Bara älskar våra sjuttioelva för-många-man-på-isen-utvisningar. Helt jävla ofattbart att det fortsätter match efter match! :evil:

Och sen att vi på ett nästintill fullsatt Globen tappar en 2-måls ledning mot ett av SHL/Elitseriens sämsta lag genom tiderna ger mig magkramper. Lägg till att KHK tagit 5 av sina totalt 7 poäng mot OSS, så vänder sig allt i magen och jag bara spyyr.. Kan inte fortsätta såhär, jag mår fysiskt dåligt. Vi måste kunna stänga en match.

HATAR KHK!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Domarjävel.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Om Mantas hade spelat efter sin potential så hade vi vunnit. Jag vet inte om jag tycker att något mål i går såg direkt otagbart ut. Guters reducering får ju bara inte gå in. Vid kvitteringsmålet har vi tre spelare runt skytten och han tillåts ändå få peta in pucken. Sen kan man fråga sig vem i båset, spelare eller ledare, som sitter på sin egen sanning om att ishockey spelas med sex utespelare på banan. Den killen måste bort.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Besviken. Förbannad.

Att resultatet var rättvist säger det mesta.
Vi gjorde en dålig match.
Hur många lägen missade de inte?

Men, vi kommer ha varierande insatser hela året.
Det tar tid att gå från att vara mestadels destruktiv till att tänka konstruktivt i de flesta situationer.
Det blir i försvarsspelet man märker det som mest.
Denna match var det stundtals värdelöst.

Nya tag framöver. Rom byggdes inte över en natt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Besviken. Förbannad.

Att resultatet var rättvist säger det mesta.
Vi gjorde en dålig match.
Hur många lägen missade de inte?

Men, vi kommer ha varierande insatser hela året.
Det tar tid att gå från att vara mestadels destruktiv till att tänka konstruktivt i de flesta situationer.
Det blir i försvarsspelet man märker det som mest.
Denna match var det stundtals värdelöst.

Nya tag framöver. Rom byggdes inte över en natt.
Jag tycker att resultat nästan alltid är rättvisa. Så även nu. Jag vet även att hjärnan ofta är selektiv när man ser matcher. KHK missade en del, men DIF missade väl minst lika mycket tycker jag. KHK gjorde mål på 20% av sina skott. Det är ganska högt. Som jämförelse har DIF aldrig varit uppe i 20% i år (19% mot Växjö borta).

DIF hade även 26 skott i skottsektorn jämfört med KHKs 14.

Men som sagt, DIF var inte tillräckligt bra. Intressant när man tittar på kurvorna Skottför och SVS%+Skott%. Fick inte in den här (blev en för stor bild) båda matcherna mot KHK är vårat överlägset bästa med skott men bland våra sämst i räddningsprocent och skottprocent.
Född till sportchef.
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Vi förlorade redan i andra...
Är du av åsikten att Säcken borde lagt om taktiken i periodpaus och gått ut och spelat tråkhockey och fiskat kontringar?
Jag säger inte att det hade varit fel men laget har åkt på näsbrännor tidigare när man börjat försvara en ledning med start från period 3 och då har kritiken på forumet inte varit nådig.

Matchbilden var överlag positiv sett till spelövertag och skott på mål. Vi utnyttjar inte PP och drar dessutom på oss onödiga utvisningar i matchen som ger KHK andrum även om det inte var tongivande. Djävulen bor i detaljerna och sånt kan en vanlig dödlig coach inte jobba bort under en pågående match.
Chanserna fanns och spelarna hade under normala omständigheter stängt matchen på de lägen som bjöds men det ville sig helt enkelt inte för the usual suspects vilket jag har svårt att lasta tränarstaben för.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar