Stavhoppet skrev:Så vad tror vi om Nick Sörensens överfall på Rundqvist?
Personligen tycker jag att DN har tappat greppet helt så tror på 2+1 med motiveringen att han inte tidigare har gjort det och att det inte var "avsett som en huvudtackling"....
Jag sade detta med lite ironi och lite en förhoppning om att det var väl låga förhoppningar...
Nu visar det sig alltså att jag siktade för högt och att han får 2+0 matcher??
Hur i hela världen tänker DN? Han har ett enda uppsåt och det är att hämnas, händerna är i huvudet och han är inte direkt ångerfull efteråt!
Detta betyder alltså att det Thoresen gör i spelet är mer än 3 ggr så fult som ett rent överfall långt ifrån pucken?
Stavhoppet skrev:Så vad tror vi om Nick Sörensens överfall på Rundqvist?
Personligen tycker jag att DN har tappat greppet helt så tror på 2+1 med motiveringen att han inte tidigare har gjort det och att det inte var "avsett som en huvudtackling"....
Jag sade detta med lite ironi och lite en förhoppning om att det var väl låga förhoppningar...
Nu visar det sig alltså att jag siktade för högt och att han får 2+0 matcher??
Hur i hela världen tänker DN? Han har ett enda uppsåt och det är att hämnas, händerna är i huvudet och han är inte direkt ångerfull efteråt!
Detta betyder alltså att det Thoresen gör i spelet är mer än 3 ggr så fult som ett rent överfall långt ifrån pucken?
Väldigt fånigt. Klart det skall vara avstängning på Thore. Men längden på den är ju skrattretande om man jämför med övriga fall. Lotterinämden fortsätter blanda och ge.
Den 9/1 spelar vi hemma på hovet mot Örebro. Det är årets första match så traditionsenligt JK-dagen.
Samma dag möts Leksand och Mora i Globen (dock 19.00).
Hur ser polisen på detta? Att bajen och DIF spelar hemma samma dag på samma plats.