Säsongen 15/16
Re: Säsongen 15/16
Den stora missen för vår del beträffande Sörensen är att vi blev berövade på det solklara 5 min pp-spelet vi skulle haft. ( samma visa uppe i Fuleå. ) Hade vi fått de båda utvisningarna med oss tror jag vi fixat att ta poäng i båda matcherna.
Re: Sv: Säsongen 15/16
KYLERKYLER skrev:Fattar inte riktigt vad du menar. Vill du alltså att domarna under matchen ska fatta beslut om eventuell avstängning eftersom du inte vill ha anmälningar i efterhand??sauron skrev:Håller med. Men samtidigt så måste domarnivån upp, vi kan inte fortsätta med dessa ständigt återkommande 'skandaler'. Dessutom uppkommer ju idiothandligarna ur deras inkompetens. När spelarna märker att domarna inte klarar av situationen på planen och att de inte kommer att åka ut för... Låt oss kalla det otillbörliga handlingar, så kommer dessa handlingar att inträffa.ciirree skrev:Vad vi vill är väl egentligen att spelarna slutar med sjuka grejer som det här? Nick vet uppenbarligen vad han gjort och visar ingen ånger, samtidigt händer det utanför spelet.sauron skrev:Allvarligt talat, det funkar inte med alla dessa anmälningar i efterhand. Domarna måste bli bättre på isen. Det är det korta av det.
Skickat från min C6903 via Tapatalk
När det tydligt som här inte är en olyckshändelse så bör DN sätta ner foten för att visa att det inte är okej. Gynna oss eller gynna dem. Det handlar väl mer om spelarnas säkerhet. Det är ju därför dessa ska bort.
Se Campolis tackling som även den blev anmäld från igår. Den liknar Forsbergs väldigt mkt. Skillnaden är väl att han sätter upp händer och inte armbåge. Förväntar mig minst 7 matcher där.
Skickat från min E6553 via Tapatalk
Hoppas du skämtar, har du ens försökt tänka vad som menades?
Domarna måste se det fula och döma matchstraff i den pågående matchen, sen själva längden på avstängningen är det ju lotterinämden som avgör i efterhand.
Det blir helfel när zebrapacket inte ens tar en tvåminutare och det visar sig varit så fult att det det renderar i flertalet matchers avstängning. Något måste göras åt domarsystemet när dom skiter i eller om dom nu missar och inte klarar av att göra sitt jobb. Det är ju inte bara i våra matcher eller domslut som går emot oss det handlar om.
Själv tycker jag dom släpper alldeles för mycke "ofrivilliga" trippingar med. Tex när spelare utanför spel råkar att fälla en annan. Är lika som en klubba i ansiktet, man har ansvar för sin egen klubba även om det inte är med mening. Skall inte spela någon roll heller om det är i matchens första minut eller i slutet av den. Samma regelbok bör gälla även när det spelas PP/BP.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Re: Sv: Säsongen 15/16
Jag förstår att det kan varit lite otydligt, mobiler är ingen hit att skriva långa inlägg på.KYLERKYLER skrev:Fattar inte riktigt vad du menar. Vill du alltså att domarna under matchen ska fatta beslut om eventuell avstängning eftersom du inte vill ha anmälningar i efterhand??sauron skrev:Håller med. Men samtidigt så måste domarnivån upp, vi kan inte fortsätta med dessa ständigt återkommande 'skandaler'. Dessutom uppkommer ju idiothandligarna ur deras inkompetens. När spelarna märker att domarna inte klarar av situationen på planen och att de inte kommer att åka ut för... Låt oss kalla det otillbörliga handlingar, så kommer dessa handlingar att inträffa.ciirree skrev:Vad vi vill är väl egentligen att spelarna slutar med sjuka grejer som det här? Nick vet uppenbarligen vad han gjort och visar ingen ånger, samtidigt händer det utanför spelet.sauron skrev:Allvarligt talat, det funkar inte med alla dessa anmälningar i efterhand. Domarna måste bli bättre på isen. Det är det korta av det.
När det tydligt som här inte är en olyckshändelse så bör DN sätta ner foten för att visa att det inte är okej. Gynna oss eller gynna dem. Det handlar väl mer om spelarnas säkerhet. Det är ju därför dessa ska bort.
Se Campolis tackling som även den blev anmäld från igår. Den liknar Forsbergs väldigt mkt. Skillnaden är väl att han sätter upp händer och inte armbåge. Förväntar mig minst 7 matcher där.
Menar du att det är domarnas inkompetens som får spelare att utföra idiotiska överfall??
Det är som att påstå att det är fel på våra lagar som får folk att utföra brott eftersom straffskalan i Sverige är löjligt låg. Är det fel på straffskalan eller på personen som väljer att utföra något alla vet är fel och olagligt. Jag måste missuppfatta dig helt.
Som jag förstår det vill du vill att fula tilltag skall upphöra och kan stoppas genom att höja domarkårens standard?? Hur får det den enskilda spelaren att upphöra med fula påhopp?
Är inte det lite som att tro att brottsligheten i samhället skulle upphöra genom bättre utbildade poliser och fler och mer kompententa människor i BRÅ.
Jag är helt klar för granskning och anmälningar i efterhand. Som vi har det idag är ett fungerande system. Sedan tycker väl jag som många andra att straffen är lite godtyckliga och märkliga i många fall. Det kan vi i alla fall inte klandra domarkåren för.
Men min hypotes är att om domarnivån (och kompetensen) går upp så ökar även spelarnas tilltro till att domarna faktiskt gör rätt, och då minskar även behovet av hämnd. (t ex Thore mot fuleå, den situationen hade ju knappast uppkommit om domarn gjort sitt jobb i första situationen och visat ut lappjäveln för armbågen på Alvarez, samma sak gäller väl överfallet på Runken. Om Nick Sörensen varit övertygad om att domaren haft rätt i att det inte varit något så hade han kanske inte åkt över halva plan för att hämnas). Förstår du hur jag tänker?
Detsamma skulle väl kunna sägas om polisen faktiskt skulle klara upp några brott (annat än fortkörningar), så skulle väl förtroendet för att polisen gå upp och brottsligheten gå ner. (BRÅ har väl aldrig haft någon inverkan på brottsligheten) Men jag kan mycket väl vara naiv och ha fel.
Man ska inte underskatta vikten av förtroende. Om spelare och fans haft förtroende för domarkåren (och de inte gjort ett så dåligt jobb) så hade vi förmodligen inte Ifrågasatt/gnällt på deras bedömningar lika mycket heller.
Sedan tycker jag att matchen ska avgöras på plan (ja, vi ska tillåta fighter med fem minuters utvisningar) och inte i efterhand av en tombolanämnd då detta inte gagnar oss utan våra konkurrenter (vi förlorar matchen/ får skadan, de får möta ett decimerat motstånd)
Nu ska jag njuta av att vi leder över giffarna och snart ska krossa coco.

It's the hope that kills you.
Campoli får alltså 4 matcher för sitt tillhygge.
Han får alltså mildare straff än Thoresen - trots att aktionen var oerhört mycket fulare.
Lotterinämndens bedömningsskala är verkligen helt upp och ner.
Han får alltså mildare straff än Thoresen - trots att aktionen var oerhört mycket fulare.
Helt fucking absurt. Campolis liknar Forsbergs i väldigt mycket. Denna säsong skulle man dessutom ta "hårdare tag" vad gäller huvudsmällar.Vikas skrev:Campoli får alltså 4 matcher för sitt tillhygge.
Början på raset kom idag. Fy fan va pinsamt man skäms.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Något är djävligt fel just nu Djurgården!
Om detta hade varit en i raden av förluster mot khk första året i HA hade man fått stänga forumet efter att antalet sidor skjutit i väg mot rekordantal. Nu är det bara axelryckningar bland oss core fans och det är väl en signal så god som någon. För helvete. Detta med SHL är på riktigt. I alla fall för mig. Visa litet jävlaranamma nu, ni som får mig att sitta här och faktiskt bry mig.
Om detta hade varit en i raden av förluster mot khk första året i HA hade man fått stänga forumet efter att antalet sidor skjutit i väg mot rekordantal. Nu är det bara axelryckningar bland oss core fans och det är väl en signal så god som någon. För helvete. Detta med SHL är på riktigt. I alla fall för mig. Visa litet jävlaranamma nu, ni som får mig att sitta här och faktiskt bry mig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Problemet är väl att vi blivit ett mittenlag och det finns knappt en risk för att åka ur. Då betyder inte matcherna så mycket. I hockeyallsvenskan kändes det som varje match var på liv och död speciellt eftersom vi alltid gav ett sånt stort poänghandikapp i början av serien.minalman skrev:Något är djävligt fel just nu Djurgården!
Men poängtappen mot Karlskrona kanske betyder att vi tappar en slutspelsplats(topp 6) när väl säsongen ska summeras.
Hear,hear!minalman skrev:Något är djävligt fel just nu Djurgården!
Ibland är man det bättre laget utan att vinna. Hade Mantas spelat som han gjort i de tidigare matcherna hade vi vunnit men alla kan vi ha en dålig dagminalman skrev:Något är djävligt fel just nu Djurgården!

Knappast Mantas fel!! Kollektivet är ju för jävla dåligt. Pinsamt dåligt riktigt pinsamt. Men tyvärr e vi inte bättreSjöwall skrev:Ibland är man det bättre laget utan att vinna. Hade Mantas spelat som han gjort i de tidigare matcherna hade vi vunnit men alla kan vi ha en dålig dagminalman skrev:Något är djävligt fel just nu Djurgården!
- minalman
Hey you, Minalman. Get a life! Det är ju bara hockey.
Tror jag integaspo skrev:Början på raset kom idag. Fy fan va pinsamt man skäms.
Kul sätt att gå till landslagsuppehåll på. Lockar nog mycket publik att bli förnedrade av KHK två gånger om.
Tur att man inte bryr sig närmvärt om CHL-matcherna.
Tur att man inte bryr sig närmvärt om CHL-matcherna.
- minalman
Ni som bara tror att jag trollar. Det stämmer inte. Det här är förebyggande KBT.minalman skrev:Hey you, Minalman. Get a life! Det är ju bara hockey.