Det i särklass sämsta i ishockeyn är ändå målvaktsinterference-regeln. HV-spelaren kan fan på intet sätt gå upp i rök i det läget, och jag är jävligt trött på att se sådana utvisningar. Ska man förespråka anfallshockey får man lösa det på något sätt.
I övrigt, ingen jättematch men vi gör mål när vi behöver.
Måste säga att jag verkligen gillar våra transitions och enkelheten med vilken vi tar oss in i offensiv zon från öppen is när vi har två spelare som drar med sig försvarare och en halv is öppen för puckförare.
Schyssta dribblingar av Vejdemo och Brodin är nödvändigtvis inte i toppform men ändå ett sådant jävla tillskott framför mål. Bra.
Usla domare igen, såg bara andra halvan av matchen men denna gång fick vi med oss en hel del. Klubban i ansiktet där i slutet var fan inte snygg, utvisningen där han åker in i Mantas känns inte riktigt korrekt heller. Men skitsamma, HV är ett gäng fula svin så det var skönt att de fick ordentligt med stryk både på resultattavlan och i slagsmålen
Rättvist med 3 pinnar men domarn ger oss matchen på slutet. Kanske kan man tycka att HV hade en del på minuskontot men det är fortfarande tråkigt att se.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vejdemo kommer ju vara dominant när han blivit ordentligt bofast i SHL. Han är ju redan bra, men se upp i framtiden. Hultström och Mantas full pott. Hank gör en av sina bättre matcher också.
Brodin är förövrigt riktigt vass framför mål alltså. Styrningar, fiskar upp puckar, täcker bra. Ett fall där "brunk framför mål" faktiskt är bra
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Vejdemo kommer ju vara dominant när han blivit ordentligt bofast i SHL. Han är ju redan bra, men se upp i framtiden. Hultström och Mantas full pott. Hank gör en av sina bättre matcher också.
Brodin är förövrigt riktigt vass framför mål alltså. Styrningar, fiskar upp puckar, täcker bra. Ett fall där "brunk framför mål" faktiskt är bra
Jepp, har slutat bli förvånad nu, han parkerar där och är grymt stark, svår att få bort.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan