Skadetråden
Re: Skadetråden
Forsberg MÅSTE sänkas en gång för alla så han inte kan/vågar beträda en rink mer måste vi kalla in DFG för detta då DIF Hockey tydligen väljer att vifta med vit flagg
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Börjar bli dax för "hitman" Ölvestad att göra comeback nu. Jag irriterar mig så fruktansvärt på detta Luleå. Blir nu oxå Alvarez dag för dag skadad i 6 månader är det fasen dax att markera grundligt mot detta smutslag. Välkomna till Hovet när det blir dax säger jag

- ALLTID DIF
Vad är det SENASTE en uppdatering vore ok även deras jävla dag-gag till Månader År !
Saknar faktiskt Holm mer än jag trodde !
och han från Boston eller vad han nu hette ! ???
Saknar faktiskt Holm mer än jag trodde !
och han från Boston eller vad han nu hette ! ???
- ALLTID DIF
Doyle skrev:Börjar bli dax för "hitman" Ölvestad att göra comeback nu. Jag irriterar mig så fruktansvärt på detta Luleå. Blir nu oxå Alvarez dag för dag skadad i 6 månader är det fasen dax att markera grundligt mot detta smutslag. Välkomna till Hovet när det blir dax säger jag![]()
![]()
Ja Alhen är INTE en SHL lirare & i år tottalt osynlig som krigare !
folk har gnällt på Emil men var är Micke ? Är han med i År ?
Knappt någon speltid, men har trots det prickat in flest utdelade tacklingar i vårt lag.ALLTID DIF skrev:Doyle skrev:Börjar bli dax för "hitman" Ölvestad att göra comeback nu. Jag irriterar mig så fruktansvärt på detta Luleå. Blir nu oxå Alvarez dag för dag skadad i 6 månader är det fasen dax att markera grundligt mot detta smutslag. Välkomna till Hovet när det blir dax säger jag![]()
![]()
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Det roliga är ju att vår "brunkarkedja" är betydligt bättre i år när dom slipper att spela med slö-Honken. Bara för att dom inte petat in massa slumppuckar som man gjorde förra året betyder inte det att dom är sämre. Tycker man kan se på deras spelstil att dom försöker utvecklas och anpassa sig till det nya spelsystemet.Andspe skrev:Knappt någon speltid, men har trots det prickat in flest utdelade tacklingar i vårt lag.ALLTID DIF skrev:Doyle skrev:Börjar bli dax för "hitman" Ölvestad att göra comeback nu. Jag irriterar mig så fruktansvärt på detta Luleå. Blir nu oxå Alvarez dag för dag skadad i 6 månader är det fasen dax att markera grundligt mot detta smutslag. Välkomna till Hovet när det blir dax säger jag![]()
![]()
Jag tycker de fyller sin funktion och gör sig särskilt bra mot lag som exempelvis saik som inte klarar av att spela ett fysiskt spel. Sen har de lyckats få till många tekningar i offensiv zon och det känns lite som Säcken använder den kedjan för att transportera puck och underlätta för våra top-lines.Sjöwall skrev:Det roliga är ju att vår "brunkarkedja" är betydligt bättre i år när dom slipper att spela med slö-Honken. Bara för att dom inte petat in massa slumppuckar som man gjorde förra året betyder inte det att dom är sämre. Tycker man kan se på deras spelstil att dom försöker utvecklas och anpassa sig till det nya spelsystemet.Andspe skrev:Knappt någon speltid, men har trots det prickat in flest utdelade tacklingar i vårt lag.ALLTID DIF skrev:Doyle skrev:Börjar bli dax för "hitman" Ölvestad att göra comeback nu. Jag irriterar mig så fruktansvärt på detta Luleå. Blir nu oxå Alvarez dag för dag skadad i 6 månader är det fasen dax att markera grundligt mot detta smutslag. Välkomna till Hovet när det blir dax säger jag![]()
![]()
Det är kanske tanken men det där stämmer inte riktigt med verklighetenAndspe skrev:Jag tycker de fyller sin funktion och gör sig särskilt bra mot lag som exempelvis saik som inte klarar av att spela ett fysiskt spel. Sen har de lyckats få till många tekningar i offensiv zon och det känns lite som Säcken använder den kedjan för att transportera puck och underlätta för våra top-lines.Sjöwall skrev:Det roliga är ju att vår "brunkarkedja" är betydligt bättre i år när dom slipper att spela med slö-Honken. Bara för att dom inte petat in massa slumppuckar som man gjorde förra året betyder inte det att dom är sämre. Tycker man kan se på deras spelstil att dom försöker utvecklas och anpassa sig till det nya spelsystemet.Andspe skrev:Knappt någon speltid, men har trots det prickat in flest utdelade tacklingar i vårt lag.ALLTID DIF skrev:Doyle skrev:Börjar bli dax för "hitman" Ölvestad att göra comeback nu. Jag irriterar mig så fruktansvärt på detta Luleå. Blir nu oxå Alvarez dag för dag skadad i 6 månader är det fasen dax att markera grundligt mot detta smutslag. Välkomna till Hovet när det blir dax säger jag![]()
![]()

Joo, men det tycker jagSjöwall skrev: Det är kanske tanken men det där stämmer inte riktigt med verkligheten

Jag saknar "slöhonken" i den kedjan han stod för en smartness som är totalt bortblåst i den linanSjöwall skrev:Det roliga är ju att vår "brunkarkedja" är betydligt bättre i år när dom slipper att spela med slö-Honken. Bara för att dom inte petat in massa slumppuckar som man gjorde förra året betyder inte det att dom är sämre. Tycker man kan se på deras spelstil att dom försöker utvecklas och anpassa sig till det nya spelsystemet.Andspe skrev:Knappt någon speltid, men har trots det prickat in flest utdelade tacklingar i vårt lag.ALLTID DIF skrev:Doyle skrev:Börjar bli dax för "hitman" Ölvestad att göra comeback nu. Jag irriterar mig så fruktansvärt på detta Luleå. Blir nu oxå Alvarez dag för dag skadad i 6 månader är det fasen dax att markera grundligt mot detta smutslag. Välkomna till Hovet när det blir dax säger jag![]()
![]()
Hage gör ju det betydligt bättre än vad Honken gjordeDonkels skrev:Jag saknar "slöhonken" i den kedjan han stod för en smartness som är totalt bortblåst i den linanSjöwall skrev:Det roliga är ju att vår "brunkarkedja" är betydligt bättre i år när dom slipper att spela med slö-Honken. Bara för att dom inte petat in massa slumppuckar som man gjorde förra året betyder inte det att dom är sämre. Tycker man kan se på deras spelstil att dom försöker utvecklas och anpassa sig till det nya spelsystemet.Andspe skrev:Knappt någon speltid, men har trots det prickat in flest utdelade tacklingar i vårt lag.ALLTID DIF skrev:Doyle skrev:Börjar bli dax för "hitman" Ölvestad att göra comeback nu. Jag irriterar mig så fruktansvärt på detta Luleå. Blir nu oxå Alvarez dag för dag skadad i 6 månader är det fasen dax att markera grundligt mot detta smutslag. Välkomna till Hovet när det blir dax säger jag![]()
![]()

Håller inte med dig, tycker det är tvärtom. Fjärdekedjan lyckas enligt mig aldrig sätta press i offensiv zon utan är steget efter hela tiden.Sjöwall skrev: Det roliga är ju att vår "brunkarkedja" är betydligt bättre i år när dom slipper att spela med slö-Honken. Bara för att dom inte petat in massa slumppuckar som man gjorde förra året betyder inte det att dom är sämre. Tycker man kan se på deras spelstil att dom försöker utvecklas och anpassa sig till det nya spelsystemet.
Den största orsaken till det tror jag är att Honken saknas. Han var väldigt duktig på att låsa fast puck och på det sättet etablera spel samt få ned våra forwards djupare i zon. Det ledde till ett mer samlat spel istället för idag där vi inte får tag i pucken, jagar en och en som oftast slutar med att spel i egen zon.
En annan del i det kan vara att Hank och Ahlén känner varandra för bra. Istället för att anpassa sig snabbare till nya spelet så då hamnar de oavsiktligt i gamla mönster. Människan är ett vanedjur. Har ett spel fungerat kommer man fortsätta spela så, för vi gillar att ta enkla snabba beslut.
Därför skulle det vara intressant att bryta sönder fjärdekedjan. Få dem att tänka till, hur tolkar du/jag situationen, nya infallsvinklar på hur problem ska lösas osv. Då kan vi få alla kedjor effektiva.
It's easier to be an asshole to words than to people
I Brodin-intervjun så kom det fram att Fällström fortfarande inte gått på is.
Vilken fars.
Vilken fars.
Nu har de iofs gått ut och sagt att han absolut tidigast kan vara tillbaks efter landslagsuppehållet, känns som om de räknar med att han är borta till slutet av november.Vikas skrev:I Brodin-intervjun så kom det fram att Fällström fortfarande inte gått på is.
Vilken fars.
Skulle inte förvåna mig om han är hockeyinvalid. Lär ha gjort sin sista match hos oss åtminstone.