SHL Omgång 12: Luleå - Djurgårdens IF 24/10
Re: SHL Omgång 12: Luleå - Djurgårdens IF 24/10
Som övriga sagt, är det någon som ska markera på isen så är det Ahlén, för vi kommer då inte märka det om han blir avstängd.
Fattar fortfarande inte varför vi förlängde med honom.
Nu går vi mörka november till mötes. Vi får hoppas att lagen där nere fortsätter vara lika dåliga.
Fattar fortfarande inte varför vi förlängde med honom.
Nu går vi mörka november till mötes. Vi får hoppas att lagen där nere fortsätter vara lika dåliga.
Angående 1-1målet. Domarnas avblåsning efter att spelet stannat upp då publik vissla borde ses som felaktigt domslut. Alltså tekning i mittcirkeln... Kompetensen e låg!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dessutom är missen än värre eftersom Fuleå är PP i det läget.Davidsson skrev:Angående 1-1målet. Domarnas avblåsning efter att spelet stannat upp då publik vissla borde ses som felaktigt domslut. Alltså tekning i mittcirkeln... Kompetensen e låg!
Håller helt med. Sen är en tackling i huvudet ingen smart väg att gå... hursomhelst.Kall-El skrev:Jag ser inget fel att markera mot en Fuleåspelare med tanke på zebrornas agerande under matchen.
Däremot är det ju helt fel att Thoresen tar på sig det ansvaret det borde någon lirar från lina 3-4 ha gjort istället.
Det jag dock gillar med Thoresen är att han spelar med hjärta.
Nu får vi blicka framåt! Hade den här matchen utspelat sig på hovet hade vi förmodligen fått ett par utvisningar med oss och matchbilden varit någon annan. Även fastän det känns oerhört dystert just nu..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Praktusel insats, så jävla trist tillställning...
Vi måste hitta vårt spel igen, tycker vi känns forcerade & stressade genom hela matchen. Oklart varför. Luleå är ju inte speciellt bra heller, men är ju hästlängder bättre än oss trots detta.
Nä skärpning. Bättre kan vi.
Vi måste hitta vårt spel igen, tycker vi känns forcerade & stressade genom hela matchen. Oklart varför. Luleå är ju inte speciellt bra heller, men är ju hästlängder bättre än oss trots detta.
Nä skärpning. Bättre kan vi.
När bara Sörensen och Sallinen är dom som är konstruktiva så vinner vi inga matcher. Fler måste bidra.
Melart anmäld hoppas jag?
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Såg matchen i efterhand. Ganska alarmerande och jobbigt sätt att förlora på när matchen blir väldigt avgörande av närkamper, kändes storleken mindre idag. Fan vad man saknar Ölvestad i sånna här matcher.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tyvär måste man i vissa matcher spela äckligt tråkigt diciplinerat för att vinna ,Det gjorde vi inte och då blir det små slarv istället.Känns ändå som att vi studsar tillbaks på tisdag.ps karlskrona tänker färga globen orange,dags att färga hela blåsensei skrev:Såg matchen i efterhand. Ganska alarmerande och jobbigt sätt att förlora på när matchen blir väldigt avgörande av närkamper, kändes storleken mindre idag. Fan vad man saknar Ölvestad i sånna här matcher.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi är helt klart inne i vår första formsvacka. Vi gjorde två riktigt bra perioder borta mot FBK, särskilt den första som var strålande. Efter det har det varit rätt dålig hockey från vår sida.
I första hand behöver vi få ordning på spelet i egen zon, vi slarvar alldeles för mycket.
Vi blir tillbakatryckta och tappar ork framåt.
Ska man lyfta fram något positivt så är det kul att vi i år har mer spets i laget. Vi har förmågan att då och då kunna blixtra till och bjuda på hockeygodis.
Kan vi nu bara lyfta laginsatsen så ska vi kunna börja plocka poäng igen.
Sedan är Mantas riktigt bra. Ska bli spännande att se hur Tellan hanterar denna situation, förhoppningsvis kommer han in och spikar igen nästa match.
Jag tycker inte Luleå spelade särskilt fult igår.
Armbågen på Alvarez var inte okey, men jag har sett betydligt värre saker denna säsong.
Brodin på Lindholm för att nämna en situation.
I första hand behöver vi få ordning på spelet i egen zon, vi slarvar alldeles för mycket.
Vi blir tillbakatryckta och tappar ork framåt.
Ska man lyfta fram något positivt så är det kul att vi i år har mer spets i laget. Vi har förmågan att då och då kunna blixtra till och bjuda på hockeygodis.
Kan vi nu bara lyfta laginsatsen så ska vi kunna börja plocka poäng igen.
Sedan är Mantas riktigt bra. Ska bli spännande att se hur Tellan hanterar denna situation, förhoppningsvis kommer han in och spikar igen nästa match.
Jag tycker inte Luleå spelade särskilt fult igår.
Armbågen på Alvarez var inte okey, men jag har sett betydligt värre saker denna säsong.
Brodin på Lindholm för att nämna en situation.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Sorry, dubbelpost.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2015-10-26 08:11:05, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Har någon länk på smällen Alvarez fick och Thoresens tackling?
Snabbaste sättet att se snackisar från elitserien är att följa Daniel Moritz på twitter.Kalliasson skrev:Har någon länk på smällen Alvarez fick och Thoresens tackling?
https://twitter.com/moritzdaniel
-
Tack så mycket!mb81 skrev:Snabbaste sättet att se snackisar från elitserien är att följa Daniel Moritz på twitter.Kalliasson skrev:Har någon länk på smällen Alvarez fick och Thoresens tackling?
https://twitter.com/moritzdaniel
Båda bör rendera i avstängningar, dock bör man väl ta hänsyn till att Alvarez utgick skadad och att Melarts såg ut att vara mer avsiktlig och med mer kraft.
Thoresen ska veta bättre än att söka kontakt i det läget. Det enda han kan träffa där är ju huvudet. Avstängning att vänta för checking to the head. Som med alla andra som tacklar andra på det viset ska han vila i tombola-antal matcher... Synd för han behövs.
Armbågen på Alvarez är riktigt skitig. Kan se light ut men betänk att den delas ut i en slags hämndaktion för att Alvarez snuddar Melarts sekunderna innan. Det är en vedergällning där onämnbar tar i rejält och sänker Alvarez med en armbåge. Och det är HELT oväsentligt var han siktar (han siktar inte, han bara drar till). Sånt hör inte hemma på isen. Vidare är det oväsentligt om offret skadas eller inte. Det är uppsåtet som ska straffas och här är det väl inget snack. Lule-gossen lackar på grund av något och VILL dunka till Alvarez. Sen tycker jag att skadans omfattning ska vägas in i totalsumman. Det måste kosta att ha sönder andra på grund av att man är helt sop-dum i huvudet.
Armbågen på Alvarez är riktigt skitig. Kan se light ut men betänk att den delas ut i en slags hämndaktion för att Alvarez snuddar Melarts sekunderna innan. Det är en vedergällning där onämnbar tar i rejält och sänker Alvarez med en armbåge. Och det är HELT oväsentligt var han siktar (han siktar inte, han bara drar till). Sånt hör inte hemma på isen. Vidare är det oväsentligt om offret skadas eller inte. Det är uppsåtet som ska straffas och här är det väl inget snack. Lule-gossen lackar på grund av något och VILL dunka till Alvarez. Sen tycker jag att skadans omfattning ska vägas in i totalsumman. Det måste kosta att ha sönder andra på grund av att man är helt sop-dum i huvudet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.