Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Therocket1 skrev:Varför det? Arenan tillhör ju byggandet av själva föreningen..
Vi pratar SILLYSEASON här :roll:
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Nej det gör vi inte. Vi pratar lagbygge, nyförvärv och förluster. För att bygga ett bra lag behövs en stark organisation, bra arena m.m.

You see the connection?
Bild
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Bjurling_39 skrev:Kan Mattias Trattnig vara nå för dif igen? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=90
Han vill jag gärna se i DIF igen!
mankan

Inlägg av mankan »

Stocky skrev:
Bjurling_39 skrev:Kan Mattias Trattnig vara nå för dif igen? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=90
Han vill jag gärna se i DIF igen!

Har sagt det förr jag också skulle gärna se han i Dif igen!.
Mankan
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Är han den forwarden, som DIF behöver?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

stolpskott skrev:Är han den forwarden, som DIF behöver?
Han är definitvt väldigt intressant. Han har spelat i DIF innan, kan staden och arenorna, och trivdes i Djurgården.

Producerar även en hel del poäng. Onekligen nyttig för laget. Verkar dessutom ha förbättrat offensiven sedan sin sista vända här.
Skulle absolut inte skada att höra av sig. Begär nog inte alltför stor lön heller.

Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte han har något kontrakt för nästa säsong?
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Remy Lebeau skrev:
Han är definitvt väldigt intressant. Han har spelat i DIF innan, kan staden och arenorna, och trivdes i Djurgården.

Producerar även en hel del poäng. Onekligen nyttig för laget. Verkar dessutom ha förbättrat offensiven sedan sin sista vända här.
Skulle absolut inte skada att höra av sig. Begär nog inte alltför stor lön heller.

Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte han har något kontrakt för nästa säsong?
Så när dom i chatten sa "eventuellt en forward till", då tycker du att vi ska fylla den absolut sista forwardsplatsen med en spelare som gjorde 26 poäng på 109 matcher senast han var här?

Då väntar jag hellre tills en ny spelare av Höglunds kalliber finns tillgänglig på marknaden.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Nej tack till Trattnig, killen går inte in och lyfter en kedja och därmed har vi ingen nytta av honom. Skall vi ha in en anfallare måste det vara någon med det lilla extra och det besitter denna spelare inte. Av de spelare som nämnts här inne, och som är realistiska, vidhåller jag att Hagos är det bästa alternativet. Inte direkt lastgammal och kan garanterat bära upp en kedja. ( Och nej jag tror inte att Ekman lämnar NHL ännu. )

Skulle gärna se att juniorerna lade vantarna på den tunga unga backen från VIK, 16 bast och väger nästan 100 pannor och dessutom bra på rören. Rätt idealiskt i mina ögon.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Hade Djurgårn haft 2-3 platser kvar på forwardssidan så vore Trattnig ett intressant spelare men inte i nuläget då det förmodligen inte ens kommer in någon mer forward i truppen.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Stambert skrev:
Remy Lebeau skrev:

Så när dom i chatten sa "eventuellt en forward till", då tycker du att vi ska fylla den absolut sista forwardsplatsen med en spelare som gjorde 26 poäng på 109 matcher senast han var här?

Då väntar jag hellre tills en ny spelare av Höglunds kalliber finns tillgänglig på marknaden.
Senaste han var här var för 4-5 år sedan. Spelare utvecklas, och han har blivit bättre sedan han lämnade DIF.

I brist på andra alternativ så tycker jag han är intressant, det står jag för. Om man inte har sett honom spela så kan jag förstå att det är svårt att förstå.

Tiden går, och det finns knappast mer intressanta spelare om DIF väntar.

Om jag får välja mellan Hagos och Trattnig så väljer jag självfallet Hagos. Men nu är situationen som den är, och det är nog föga troligt att vi får se någon forward av hög kaliber.
Och eftersom Trattnig kom på tal så bidrog jag med mina tankar och funderingar om honom.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Ingen som vet något om Marcus Nilson? Skulle han någon chans vara på väg hem?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Remy Lebeau skrev:
Stambert skrev:
Remy Lebeau skrev:

Senaste han var här var för 4-5 år sedan. Spelare utvecklas, och han har blivit bättre sedan han lämnade DIF.

I brist på andra alternativ så tycker jag han är intressant, det står jag för. Om man inte har sett honom spela så kan jag förstå att det är svårt att förstå.

Tiden går, och det finns knappast mer intressanta spelare om DIF väntar.

Om jag får välja mellan Hagos och Trattnig så väljer jag självfallet Hagos. Men nu är situationen som den är, och det är nog föga troligt att vi får se någon forward av hög kaliber.
Och eftersom Trattnig kom på tal så bidrog jag med mina tankar och funderingar om honom.
Vet inte hur du får tillgång till att se serien i Österrike då du vet att han utvecklats, men att ösa in poäng i en korpserie säger ingenting alls. Glöm inte bort att Ryman rankades skyhögt i Norge och vi kommer väl alla ihåg hur bra det gick för honom i elitserien. dessutom spelade Trattnig i laget som vann serien vilket med största säkerhet förde med sig en hel del "bonuspinnar" i hans protokoll. Om han hade hållit någon högre klass hade han nog blivit kvar antingen i Nordamerika eller gått till den tyska ligan...

Trattnig känns ungefär lika spännande som värvningarna av Sjögren och Nilsson. Spelare som producerat en del i lingonserier. Finns ingen anledning att offra dyra pengar på denna typ av breddspelare. Bättre då att ge junisar chansen.

USCH ser nu att Stambert håller med mig, känns nästan som att jag måste byta åsikt nu.....*Ler*
Användarvisningsbild
Ben Hedenhös

Inlägg av Ben Hedenhös »

Är Elitserien så jäkla mycket bättre än den Österrikiska ligan och hur vet man det i sådana fall?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Ben Hedenhös skrev:Är Elitserien så jäkla mycket bättre än den Österrikiska ligan och hur vet man det i sådana fall?
Skulle faktiskt tro det, Elitserien var inte alls långt borta från och ta medalj, Som sagt^^
Användarvisningsbild
Ben Hedenhös

Inlägg av Ben Hedenhös »

stolpskott skrev:
Ben Hedenhös skrev:Är Elitserien så jäkla mycket bättre än den Österrikiska ligan och hur vet man det i sådana fall?
Skulle faktiskt tro det, Elitserien var inte alls långt borta från och ta medalj, Som sagt^^
Att Elitserien har bättre inhemska spelare än den Österrikiska ligan betvivlar jag inte ett dugg. Men vd jag har förstått så innehåller denna liga inte bara österrikare utan kanadicker och amerikaner också.

Som sagt. Hur vet man kvaliteten på nämnda liga då lag från Elitserien och den österrikiska ligan inte möts någon gång vad jag vet?
Skriv svar