Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Okej, inte så jättekul längre.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1623728.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1623728.ab
Blir spännande att vi ger Heinerö till de onämnbara och dessutom betalar hans lön när de spelar kval upp till SHL.
Som sagt.........
Som sagt.........
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Alltså. Dom har ju köpt ut honom enligt texten. Han får lön 7 månader till istället för 18 som han hade kvar på kontraktet.
Frågan är varför han väljer att spela gratis i aik? Det får väl Heinerö svara på.
Frågan är varför han väljer att spela gratis i aik? Det får väl Heinerö svara på.
Expert.
Betalar vi hela lönen? Sådana fall hade ju en utlåning varit billigare?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Jim Morrison
Orkar inte ens reta upp mig på en sån här grej.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Heinerö lyfter väl knappast någon jättelön. Han vill lira hockey, vi har inte plats för honom i truppen. Han går till en annan klubb, lycka till Heinerö.
- Jim Morrison
Ja, olyckligt att han har förflutet i just aih, men det är ju inget som ledningen kan påverka efter dom har köpt ut honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rätt skönt ändå. Vi dumpar en spelare som inte platsar, till aik och Gozzi:s kommentar är: "han kommer definitivt att spetsa till vår forwardssida"Rix skrev:Heinerö lyfter väl knappast någon jättelön. Han vill lira hockey, vi har inte plats för honom i truppen. Han går till en annan klubb, lycka till Heinerö.
Lillebror

Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Jag ser inget problem.
Puckey skrev:För att han vill spela hockey och inte bara träna i väntan på speltid? Betalar vi varenda krona finns det ju inget skäl att släppa honom.
Nej, han hade kontrakt över nästa säsong också med vi betalar bara lön fram till Maj.Andspe skrev:Betalar vi hela lönen? Sådana fall hade ju en utlåning varit billigare?
Senast redigerad av Edin den 2015-10-21 17:25:02, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Jim Morrison
Det kommer han nog dock. Lär vara rätt bra i en framstående roll i HA. Tycker vi borde ha lånat ut honom istället. Han verkar ju inte ha några problem att spela i den ligan menar jag. Kanske är för att det är gnihet dock.Andspe skrev:Rätt skönt ändå. Vi dumpar en spelare som inte platsar, till aik och Gozzi:s kommentar är: "han kommer definitivt att spetsa till vår forwardssida"Rix skrev:Heinerö lyfter väl knappast någon jättelön. Han vill lira hockey, vi har inte plats för honom i truppen. Han går till en annan klubb, lycka till Heinerö.
Lillebror
Jocke som förhandlare o sportchef är ett skämt.
Japp... Matt Anderson, Sallinen och Thoresen... skämt till värvningar :/gaspo skrev:Jocke som förhandlare o sportchef är ett skämt.
Chilla folk, DIF köpte ut honom ur kontraktet - det blev 11 månaders lön billigare för DIF. Han hade ingen hög lön, lär nästan ha legat på en juniorlön.
Thoresen kom ju knappast pga Jocke. Hur många backar av rutin?Axel_K skrev:Japp... Matt Anderson, Sallinen och Thoresen... skämt till värvningar :/gaspo skrev:Jocke som förhandlare o sportchef är ett skämt.
Chilla folk, DIF köpte ut honom ur kontraktet - det blev 11 månaders lön billigare för DIF. Han hade ingen hög lön, lär nästan ha legat på en juniorlön.
Kan väl visserligen inte hamna på jockes utan kgs konto.Axel_K skrev:Japp... Matt Anderson, Sallinen och Thoresen... skämt till värvningar :/gaspo skrev:Jocke som förhandlare o sportchef är ett skämt.
Född till sportchef.