DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Mattias_87 »

Så sätter han straffen. Fyfan alltså.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Vi spelar alltså Solna till guldet. Jösses.
Staten

Inlägg av Staten »

Hallå!? Avbryt matchen för helvete.

Aldrig sett något liknande. Upplopp på läktarna och matchen går vidare som ingenting.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Vinst var ok. Torsk var ok. Ett krys gör endast så att råttorna jublar.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Rallarhögern på en helt vanlig DIF-supporter var fan inte OK. Det kan aldrig vara okej att veva så där mot en annan djurgårdare. Det finns inte.

Resultatet sög däremot balle. Har svårt att vara arg på spelarna. Synd att Göteborg är så värdelösa. Hur de ska kunna ta poäng mot aik är svårt att se. :|
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Lugn nu, Gbg vinner över råttorna
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

Vad jag inte gillar är när jag hör folk på Tunnelbanan säga att Walker nu behöver säkerhetsbevakning pga att han satte straffen. Är vi verkligen "Djurgårdsfamiljen"?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Tråkigt som fan med läktartjafs. Vrakfasoner.

Kan inte släppa Sams svartgula frilla för övrigt. Är han gnagare eller? Det är för osannolikt att det skulle vara slump. Fruktansvärt dålig tajming isåfall, och han SKA veta bättre.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

minalman skrev:Vad jag inte gillar är när jag hör folk på Tunnelbanan säga att Walker nu behöver säkerhetsbevakning pga att han satte straffen. Är vi verkligen "Djurgårdsfamiljen"?

Nae det är så pinsamt! Vad fan håller de på med? Ska vi missa en straff med flit nu med? Göteborg var ju galet kassa, bara hoppas de lyfter sig tills nästa match!
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

DIF Fotboll

Inlägg av sparwen »

Jag må hata AIK. Men vi ska väl för fan spela för vinst varje match?

Det är inte en match som avgör vilka som får guldet, det ska spelas 30 matcher. Då borde vi kanske förlorat flera matcher i början av säsongen för att ge andra lag fördel mot Gnaget om vi ska tänka så.

Vi ska göra allt för att vinna, punkt!
Using Tapatalk
Puckey

Inlägg av Puckey »

Klart att vi ska gå för seger om till och med solnapack kan ha den moralen (med hockeykvalet i färskt minne). Sen kunde vi gärna ha torskat ändå, men inte fan kan ska Walker behöva vara orolig över att ha gjort mål för Djurgården.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Herregud vilken försvarsinsats på båda målen. Får ju hockey-backarna att se stabila ut. Göteborg pinsamt usla.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:Klart att vi ska gå för seger om till och med solnapack kan ha den moralen (med hockeykvalet i färskt minne). Sen kunde vi gärna ha torskat ändå, men inte fan kan ska Walker behöva vara orolig över att ha gjort mål för Djurgården.
Håller med om att vi alltid ska gå för seger. Heder åt spelarna som inte la sig!

Solnapack har väl en historia att försöka förstöra för oss. Dessutom i hockeykvalet så förlora de faktiskt matchen mot Rögle så att hjälpa oss är fan en lögn. Det var vi som klarade det genom att vinna stort!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:
Puckey skrev:Klart att vi ska gå för seger om till och med solnapack kan ha den moralen (med hockeykvalet i färskt minne). Sen kunde vi gärna ha torskat ändå, men inte fan kan ska Walker behöva vara orolig över att ha gjort mål för Djurgården.
Håller med om att vi alltid ska gå för seger. Heder åt spelarna som inte la sig!

Solnapack har väl en historia att försöka förstöra för oss. Dessutom i hockeykvalet så förlora de faktiskt matchen mot Rögle så att hjälpa oss är fan en lögn. Det var vi som klarade det genom att vinna stort!
Stämmer ....att aik förlorade.

Men om du överhuvudtaget såg Rögle-aik (vilket jag tvekar på att du gjorde) för då hade du noterat att precis mitt i raset i tredje periodens inledning så reste sig aik, kämpade för märket på tröjan, täckte skott osv, hämtade ikapp till 3-3, som man förvisso sedan tappade till förlust 3-4.
Men hade aik fallit för fansens krav och lagt sig, då hade Rögle säkerligen vunnit 8-1.
I det läget hade DIF:s 6 mål mot VIK betytt nada.

Det ligger så otroligt mycket bortkastad energi i att kräva att spelarna ska tillmötesgå fansens krav i dessa frågor.

Den dagen det blir så, då byter jag fritidsintresse
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81

Inlägg av mb81 »

Lee Harvey Oswald skrev:
mb81 skrev:

Stämmer ....att aik förlorade.

Men om du överhuvudtaget såg Rögle-aik (vilket jag tvekar på att du gjorde) för då hade du noterat att precis mitt i raset i tredje periodens inledning så reste sig aik, kämpade för märket på tröjan, täckte skott osv, hämtade ikapp till 3-3, som man förvisso sedan tappade till förlust 3-4.
Men hade aik fallit för fansens krav och lagt sig, då hade Rögle säkerligen vunnit 8-1.
I det läget hade DIF:s 6 mål mot VIK betytt nada.

Det ligger så otroligt mycket bortkastad energi i att kräva att spelarna ska tillmötesgå fansens krav i dessa frågor.

Den dagen det blir så, då byter jag fritidsintresse
Jag tycker alltid spelarna ska vinna. Det sättet vi ska se till att gnaget inte tar guld är genom att vara före de i tabellen eller vinna derbyna. Resten av tiden ska vi skita i hur det går för de. Inget vi kan påverka.
Ja Röglematchen såg jag ju inte då jag var på hovet.
Skriv svar