Lundberg är ännu värre. Jag kan inte förstå vad han har gjort för att förtjäna en plats i andrakedjan, med Sörensen. Han blir bara en belastning.SirDIFalot skrev:Jag börjar tröttna rätt rejält på Brodins brist på spelintelligens i topp 6, tar felbeslut med pucken hela tiden, kan få för sig att dumpa när vi kommer 3 mot 2, icingen för 3-2 är ju bara ett exempel i mängden. Enda gången han ska vara inne på isen med skickliga spelare är framför mål i PP, den biten gör han bättre än Hank och alla andra man spelat där.
SHL Omgång 10: HV71 - Djurgårdens IF 17/10
Re: SHL Omgång 10: HV71 - Djurgårdens IF 17/10
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han spelar ju å andra sidan hälften så mycket som Brodin i vanliga fall. Även om jag finner coachingen av Lundberg märklig också.ciirree skrev:Lundberg är ännu värre. Jag kan inte förstå vad han har gjort för att förtjäna en plats i andrakedjan, med Sörensen. Han blir bara en belastning.SirDIFalot skrev:Jag börjar tröttna rätt rejält på Brodins brist på spelintelligens i topp 6, tar felbeslut med pucken hela tiden, kan få för sig att dumpa när vi kommer 3 mot 2, icingen för 3-2 är ju bara ett exempel i mängden. Enda gången han ska vara inne på isen med skickliga spelare är framför mål i PP, den biten gör han bättre än Hank och alla andra man spelat där.
Expert.
Jo det är sant iofs.SirDIFalot skrev:Han spelar ju å andra sidan hälften så mycket som Brodin i vanliga fall. Även om jag finner coachingen av Lundberg märklig också.ciirree skrev:Lundberg är ännu värre. Jag kan inte förstå vad han har gjort för att förtjäna en plats i andrakedjan, med Sörensen. Han blir bara en belastning.SirDIFalot skrev:Jag börjar tröttna rätt rejält på Brodins brist på spelintelligens i topp 6, tar felbeslut med pucken hela tiden, kan få för sig att dumpa när vi kommer 3 mot 2, icingen för 3-2 är ju bara ett exempel i mängden. Enda gången han ska vara inne på isen med skickliga spelare är framför mål i PP, den biten gör han bättre än Hank och alla andra man spelat där.
Känns inte direkt som att Bernhardt kommer få speltid heller. Inte med Säckens gullegris Lundberg i laget.
Man undrar ju över hur många fler poäng vi hade haft med en bättre spelare (läs: någon annan spelare) än Lundberg i förstakedjan.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det här laget kommer fortsätta bland och ge men utmaningen för tränarna torde vara att se till att skillnaden mellan "bra" och "mindre bra" blir betydligt mindre.
I matcher som idag, där vi verkar helt borta i 45 min så är det tur att vi möter ett lag med dåligt självförtroende för hade vi mött Frölunda eller Linköping så hade vi fått rejält med stryk.
Fungerar inte att åka runt och vänta på att 40-41-66 skall lösa allt utan alla spelare måste bidra och levererar men inte skall man sitta på bänken.
Spelat i gen zon måste också bli rakare och även om vi vill vårds pucken så är det helt ok att bara rensa ibland om det det inte finns ett öppet passnings alternativ.
Spel 3-3 är lite som när man spelade landbandy på skolgården och alla deltog framåt men bara visa bemödade sig med att jobba tillbaka efter förlorad boll.
I matcher som idag, där vi verkar helt borta i 45 min så är det tur att vi möter ett lag med dåligt självförtroende för hade vi mött Frölunda eller Linköping så hade vi fått rejält med stryk.
Fungerar inte att åka runt och vänta på att 40-41-66 skall lösa allt utan alla spelare måste bidra och levererar men inte skall man sitta på bänken.
Spelat i gen zon måste också bli rakare och även om vi vill vårds pucken så är det helt ok att bara rensa ibland om det det inte finns ett öppet passnings alternativ.
Spel 3-3 är lite som när man spelade landbandy på skolgården och alla deltog framåt men bara visa bemödade sig med att jobba tillbaka efter förlorad boll.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Farstakostym
Brodin spelade 15 idag, Ahlén, Vejdemo, Hage och Lundberg spelade mindre, känner inte att någon av de skulle göra det bättre. Speciellt med tanke på att Vejdemo funkar bra med Ljungh och Alvarez. Däremot måste vi hämta in en RW om Fällström ska vara skadad 30 matcher varje säsong.SirDIFalot skrev:Han spelar ju å andra sidan hälften så mycket som Brodin i vanliga fall. Även om jag finner coachingen av Lundberg märklig också.ciirree skrev:Lundberg är ännu värre. Jag kan inte förstå vad han har gjort för att förtjäna en plats i andrakedjan, med Sörensen. Han blir bara en belastning.SirDIFalot skrev:Jag börjar tröttna rätt rejält på Brodins brist på spelintelligens i topp 6, tar felbeslut med pucken hela tiden, kan få för sig att dumpa när vi kommer 3 mot 2, icingen för 3-2 är ju bara ett exempel i mängden. Enda gången han ska vara inne på isen med skickliga spelare är framför mål i PP, den biten gör han bättre än Hank och alla andra man spelat där.
- Farstakostym
Tycker Anderson är väldigt bra också, men belastas med Brodin och Lundberg så han kan vi inte kräva så mycket mer av än i PP.Frasse skrev:Fungerar inte att åka runt och vänta på att 40-41-66 skall lösa allt utan alla spelare måste bidra och levererar men inte skall man sitta på bänken.
SHL Omgång 10: HV71 - Djurgårdens IF 17/10
Ahlén, Lundberg, Hage, Hank och Rundqvist har tillsammans 2 assist på kontot.
Också irriterande att inte 4:e linan kan gå mer fysiskt och checka ner mer kvällar när resten av laget inte presterar.
Också irriterande att inte 4:e linan kan gå mer fysiskt och checka ner mer kvällar när resten av laget inte presterar.
- kronwalled
Kom precis hem från matchen (bor i Jönköping promenadavstånd från Kinnarps).
Matchen åt sidan, så var det några Djurgårdare som skämde ut sig rejält utanför bortasektionen efter matchen.
Det jag såg var att en Djurgårdare tjafsade med en hv-supporter, vakter höll undan dem. Djurgårdaren börjar ropa svartskalle över alla barnfamiljer efter hv-supportern som går nerför trappan och ut ur arenan.
Väl utanför har denna förlorare hämtar 4-5 vänner i 20-årsåldern som kommerr springandes och hoppar på denne hv-supportern som står själv (kan inte ha varit mer än 16-17 år gammal).
Ett antal Djurgårdare gripna, jag gick därifrån vid detta tillfälle. Kan ha hänt mer efter som jag inte såg...
Vad fan är detta för as som söker sig till våra läktare? Hur kort är minnet från Myggan hos folk?
Matchen åt sidan, så var det några Djurgårdare som skämde ut sig rejält utanför bortasektionen efter matchen.
Det jag såg var att en Djurgårdare tjafsade med en hv-supporter, vakter höll undan dem. Djurgårdaren börjar ropa svartskalle över alla barnfamiljer efter hv-supportern som går nerför trappan och ut ur arenan.
Väl utanför har denna förlorare hämtar 4-5 vänner i 20-årsåldern som kommerr springandes och hoppar på denne hv-supportern som står själv (kan inte ha varit mer än 16-17 år gammal).
Ett antal Djurgårdare gripna, jag gick därifrån vid detta tillfälle. Kan ha hänt mer efter som jag inte såg...
Vad fan är detta för as som söker sig till våra läktare? Hur kort är minnet från Myggan hos folk?
Alltid, Oavsett
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Straffas skulle jag nog säga men visst är det så att vi egentligen bara har 4-5 forwards som levererar framåt, så här långt under säsongen.Farstakostym skrev:Tycker Anderson är väldigt bra också, men belastas med Brodin och Lundberg så han kan vi inte kräva så mycket mer av än i PP.Frasse skrev:Fungerar inte att åka runt och vänta på att 40-41-66 skall lösa allt utan alla spelare måste bidra och levererar men inte skall man sitta på bänken.
Vejdemo gör det han skall och kedjan med Ljungh och Alvarez har potential att bli något bra men vi är inte riktigt där ännu.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
Jag är heltänd på idén om Alvarez, Ljungh och Anderson som andralina, Hank och Brodin med Vejdemo på centern som tredje. Då kan vi matcha hårt på de tre kedjorna och bara behöva se Lundberg & co 7-8 min per match.Frasse skrev:Straffas skulle jag nog säga men visst är det så att vi egentligen bara har 4-5 forwards som levererar framåt, så här långt under säsongen.Farstakostym skrev:Tycker Anderson är väldigt bra också, men belastas med Brodin och Lundberg så han kan vi inte kräva så mycket mer av än i PP.Frasse skrev:Fungerar inte att åka runt och vänta på att 40-41-66 skall lösa allt utan alla spelare måste bidra och levererar men inte skall man sitta på bänken.
Vejdemo gör det han skall och kedjan med Ljungh och Alvarez har potential att bli något bra men vi är inte riktigt där ännu.
Lundberg snittar ju redan bara 8 minuter per match. Runken likaså.Puckey skrev:Jag är heltänd på idén om Alvarez, Ljungh och Anderson som andralina, Hank och Brodin med Vejdemo på centern som tredje. Då kan vi matcha hårt på de tre kedjorna och bara behöva se Lundberg & co 7-8 min per match.Frasse skrev:Straffas skulle jag nog säga men visst är det så att vi egentligen bara har 4-5 forwards som levererar framåt, så här långt under säsongen.Farstakostym skrev:Tycker Anderson är väldigt bra också, men belastas med Brodin och Lundberg så han kan vi inte kräva så mycket mer av än i PP.Frasse skrev:Fungerar inte att åka runt och vänta på att 40-41-66 skall lösa allt utan alla spelare måste bidra och levererar men inte skall man sitta på bänken.
Jo, fast de kan med fördel snitta de minuterna tillsammans istället för att dra ner Sörensen & co.kaminor skrev:Lundberg snittar ju redan bara 8 minuter per match. Runken likaså.Puckey skrev:Jag är heltänd på idén om Alvarez, Ljungh och Anderson som andralina, Hank och Brodin med Vejdemo på centern som tredje. Då kan vi matcha hårt på de tre kedjorna och bara behöva se Lundberg & co 7-8 min per match.Frasse skrev:Straffas skulle jag nog säga men visst är det så att vi egentligen bara har 4-5 forwards som levererar framåt, så här långt under säsongen.Farstakostym skrev:Tycker Anderson är väldigt bra också, men belastas med Brodin och Lundberg så han kan vi inte kräva så mycket mer av än i PP.Frasse skrev:Fungerar inte att åka runt och vänta på att 40-41-66 skall lösa allt utan alla spelare måste bidra och levererar men inte skall man sitta på bänken.
Kan vi inte bara komma överrens om att vi har tre bra centrar i Anderson, Ljungh och Sallinen. Att inte låta dessa leda varsin kedja vore milt uttryckt resursslöseri enligt mig.
I övrigt gillar jag linan med Ljungh som center och Alvarez och Vejdemo som forwards. De har genomgående visat upp en jämnhet som inga linor har nått upp till. ( En lina jag dessutom tror att vi kan få behålla över flera säsonger. )
Problemet offensivt är väl snarast att spelare som Brodin och Lundberg kanske inte skall matchas i någon av topptvå linorna.
Skulle också gärna se att man verkligen försökte köra samma Thoresen - Anderson samt Sörensen - Sallinen. Vi kan helt enkelt inte lägga allt krut på en lina. Denna typ av toppningar bör snarast ske i pp.
Fällström fri från skador skall självfallet in antingen med Sallinen eller med Anderson. Vem som sedan skall spela med den andra duon kan diskuteras, men jag skulle gärna se att man prövade att verkligen ge Heinerö chansen eller ytterligare en junis.
Brodin bidrar med sitt arbete, men har ungefär lika mycket att göra i en producerande lina som Ölvestad hade på sin tid. Kanske kunde man leka med tanken på att trycka in Brodin tillsammans med Ljungh och Alvarez och då ge Vejdemo än större förtroende med spelare som Anderson och Thoresen?
Att Fällström verkligen är saknad råder det inga större tveksamheter kring.
Matchen idag var för övrigt bedrövlig, i alla fall de 2/3 som jag såg av den.
Den enda spelare som var bra var Mantas. Kan även sträcka mig så långt som att ge Ljungh-linan godkänt. Vad spelare som Sörensen, Anderson, Sallinen och Thoresen pysslade med vete sjutton, men att deras hjärnor inte fanns på plats i Bibelbältet råder det ingen tvekan om. ( Där snackar vi dessutom om fyra spelare som skall "leda laget". )
I övrigt gillar jag linan med Ljungh som center och Alvarez och Vejdemo som forwards. De har genomgående visat upp en jämnhet som inga linor har nått upp till. ( En lina jag dessutom tror att vi kan få behålla över flera säsonger. )
Problemet offensivt är väl snarast att spelare som Brodin och Lundberg kanske inte skall matchas i någon av topptvå linorna.
Skulle också gärna se att man verkligen försökte köra samma Thoresen - Anderson samt Sörensen - Sallinen. Vi kan helt enkelt inte lägga allt krut på en lina. Denna typ av toppningar bör snarast ske i pp.
Fällström fri från skador skall självfallet in antingen med Sallinen eller med Anderson. Vem som sedan skall spela med den andra duon kan diskuteras, men jag skulle gärna se att man prövade att verkligen ge Heinerö chansen eller ytterligare en junis.
Brodin bidrar med sitt arbete, men har ungefär lika mycket att göra i en producerande lina som Ölvestad hade på sin tid. Kanske kunde man leka med tanken på att trycka in Brodin tillsammans med Ljungh och Alvarez och då ge Vejdemo än större förtroende med spelare som Anderson och Thoresen?
Att Fällström verkligen är saknad råder det inga större tveksamheter kring.
Matchen idag var för övrigt bedrövlig, i alla fall de 2/3 som jag såg av den.
Den enda spelare som var bra var Mantas. Kan även sträcka mig så långt som att ge Ljungh-linan godkänt. Vad spelare som Sörensen, Anderson, Sallinen och Thoresen pysslade med vete sjutton, men att deras hjärnor inte fanns på plats i Bibelbältet råder det ingen tvekan om. ( Där snackar vi dessutom om fyra spelare som skall "leda laget". )
- Lee Harvey Oswald
En lite kittlande känsla dock, att när vi spelar som absolut sämst, ja då torskar vi i sudden, borta mot HV.
Vi är trots allt nåt på spåren med denna upplaga
Vi är trots allt nåt på spåren med denna upplaga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan