Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Farstakostym

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Farstakostym »

Kronwall - Hultström
Claesson - Högström
Holm - Press
Falk - Westlund

Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev: Och Högström lär väl stanna? Tänkte du KHL där med?
Frågan är om vi har råd att ta hem Kronwall, Claesson och bumpa upp Högström från allsvensk lön till en bra SHL-lön. Vi sitter ju redan på för många backar.
Blir för många ja. Möjligtvis om AOM och Englund försvinner som det kan funka.

Högström
Hultström
Kronwall
Claesson
Falk
Holm
Westlund
Englund
AOM

Ut:
Norell
Press
Varför skulle Press försvinna? Tror han spelar 20 min per match för oss nästa år.

Även om vi dumpar spelare så sitter ju ingen spelare på den typen av lön som Kronwall och Claesson kommer få. Kanske offras Högström då.
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:
ciirree skrev: Och Högström lär väl stanna? Tänkte du KHL där med?
Frågan är om vi har råd att ta hem Kronwall, Claesson och bumpa upp Högström från allsvensk lön till en bra SHL-lön. Vi sitter ju redan på för många backar.
Blir för många ja. Möjligtvis om AOM och Englund försvinner som det kan funka.

Högström
Hultström
Kronwall
Claesson
Falk
Holm
Westlund
Englund
AOM

Ut:
Norell
Press
Varför skulle Press försvinna? Tror han spelar 20 min per match för oss nästa år.

Även om vi dumpar spelare så sitter ju ingen spelare på den typen av lön som Kronwall och Claesson kommer få. Kanske offras Högström då.
Han fick ju chansen i AHL ifjol, så jag förutsatte att han fick en säsong till i Sverige och att han sedan skulle kallas över.
Avgå Jocke.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Odds på David Bernhardt i A-laget nästa år?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev: Han fick ju chansen i AHL ifjol, så jag förutsatte att han fick en säsong till i Sverige och att han sedan skulle kallas över.
Det fick Mario Kempe också 2009.

Värt att komma ihåg är att Press inte har något kontrakt med Chicago idag. Han signade bara ett amateur try-out med deras AHL-lag i slutet på förra säsongen.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Är ju krångligt det där med lagbygget på backsidan till nästa säsong. Norell bör väl dra till nordamerika och Englund och AOM är draftade och skulle nog vara bra för vår trupp om de tar chansen annars blir det sånt jävla överskott på backar.
Hultström och Press har kontrakt och är givna såklart. Westlund har kontrakt ett år till och gör det tydligen väldigt bra i Hästen med massa speltid. Skulle kunna gå in som en av sju backar.
Holm och Falk känns som självklara förlängningar som inte ska vara så dyra. Högström borde vi förlänga med snarast och det jobbas det säkert på. Då finns det i princip bara en plats kvar bland backarna i min mening och den ska vara vikt åt Kronwall!

Skulle vilja att vår backbesättning nästa säsong såg ut typ såhär:

Kronwall
Högström
Hultström
Holm
Falk
Press
Westlund
(Bernhardt)

Är det för tunt med bara sju backar+en junior? Kronwall och Hultström kan äta rejält med tid och jag tycker det kan funka. Lite dyrare än årets backar då Kronwall är dyrare än Norell+Englund+AOM och förlängningar på Holm, Falk och Högström kostar en del.

Svårt att se var Claesson ska in. Det är väl om vi inte förlänger med nån av Holm eller Falk eller dumpar Westlund. Men blir betydligt mycket dyrare antar jag.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

mb81 skrev:Är ju krångligt det där med lagbygget på backsidan till nästa säsong. Norell bör väl dra till nordamerika och Englund och AOM är draftade och skulle nog vara bra för vår trupp om de tar chansen annars blir det sånt jävla överskott på backar.
Hultström och Press har kontrakt och är givna såklart. Westlund har kontrakt ett år till och gör det tydligen väldigt bra i Hästen med massa speltid. Skulle kunna gå in som en av sju backar.
Holm och Falk känns som självklara förlängningar som inte ska vara så dyra. Högström borde vi förlänga med snarast och det jobbas det säkert på. Då finns det i princip bara en plats kvar bland backarna i min mening och den ska vara vikt åt Kronwall!

Skulle vilja att vår backbesättning nästa säsong såg ut typ såhär:

Kronwall
Högström
Hultström
Holm
Falk
Press
Westlund
(Bernhardt)

Är det för tunt med bara sju backar+en junior? Kronwall och Hultström kan äta rejält med tid och jag tycker det kan funka. Lite dyrare än årets backar då Kronwall är dyrare än Norell+Englund+AOM och förlängningar på Holm, Falk och Högström kostar en del.
Vi tappar väl Fernholm från lönelistan också va? Är dock lite osäker på hur det funkar med försäkringar etc men borde rimligtvis räknas in i budget. Sedan tror jag att vi har 2-3 nuvarande juniorer som kommer att kunna gå in på forwardssidan och sänka den kostnaden en aning. Jag plockar ju gärna in Claesson också.

En topp fyra med Kronwall, Högström, Hultström och Claesson med Holm, Falk, Press och Westlund som slåss om dom tre sista platserna.

En topp-6 med Engqvist, Sallinen, Fällström, Thoresen, Åberg och Vejdemo. Nedre-6 med Brodin, Ljungh, Davidsson, Bernhardt, Lundin/Hage och Hank.

In
Kronwall
Claesson
Åberg
Engqvist

Ut
Sörensen
Anderson
Fernholm
Englund
AOM
Heinerö (trots kontrakt)
Rundqvist
Alvarez (med rimligt lönekrav, väldigt gärna i en tredjekedja)
Norell
Ahlén
Lundberg
(Hage)

Löneförhöjning (relativt kraftiga)
Högström

Mindre löneförhöjningar
Holm
Falk
Fällström (om han inte kliver in och är ruggigt dominant resten av säsongen)

Engqvist och Kronwall är sådana spelare som man löser om det behövs. Det går att hitta finansiering för att få hem den typen av spelare.

Jag hoppas att man har koll på Tellan också då han haft en del problem med skador senaste åren. Det lär inte bli bättre i framtiden. Mantas borde nästa säsong vara redo att ta förstaspaden. Kanske går att frigöra lite pengar där. Tycker ändå att ovanstående borde gå ihop sig ganska hyfsat.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Tror någon att att vi NÅGONSIN kommer att kunna ställa upp 2X KRONWALL ?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

ALLTID DIF skrev:Tror någon att att vi NÅGONSIN kommer att kunna ställa upp 2X KRONWALL ?
Niklas Kronwall sa att han inte har någon ambition att spela i Djurgården något mer i en intervju i somras.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Bra och hyfsat realistiska spelare att få in hade ju vart Kronwall, Engqvist och Claesson.

Spelare jag känner redan nu måste bevisa endel och annars är rätt meningslösa är Norell, Lundberg, Hage och Rundqvist, tror alla dom sitter på utgående kontrakt.

Bernhardt och Lundin lär inte ha några problem att ersätta exempelvis Lundberg och Runken.

Högström och Alvarez borde man förlänga med, har trott på Alvarez ända från start och kommer fortsätta göra det, kommer bli en bra SHL spelare av honom.
Spela fult
Användarvisningsbild
DRC

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av DRC »

Hage gör ändå en del rätt. Stark, vinner mycket tekningar, bra i boxplay och runt sargerna. Producerade i allsvenskan även om han kanske inte kommer bli poängkung i elitserien. Ge honom ett år.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

DRC skrev:Hage gör ändå en del rätt. Stark, vinner mycket tekningar, bra i boxplay och runt sargerna. Producerade i allsvenskan även om han kanske inte kommer bli poängkung i elitserien. Ge honom ett år.
Ja han känns väl okej, skulle ju kunna vara han och Lundin som slåss om en plats som fjärdecenter och man skippar Runken.

Naturligtvis är allt för tidigt att säga då denna säsongen knappt startat ännu, kan hinna hända mycket, men kul att spåna lite.
Spela fult
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

DRC skrev:Hage gör ändå en del rätt. Stark, vinner mycket tekningar, bra i boxplay och runt sargerna. Producerade i allsvenskan även om han kanske inte kommer bli poängkung i elitserien. Ge honom ett år.

Håller med tycker att det går framåt mer för varje match och offervilja bakåt + STARK som fan !
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag har väldigt dålig koll på Claesson, hur mycket har han utvecklats sedan han lämnade oss? Vad har han blivit bättre på och vad är hans svagheter idag (utifrån han roll dvs)?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Bernhardt tas tillbaka från Almtuna och ska enligt Jocke E konkurrera om platser i A-laget.
Låst