Therocket1 skrev:Det jobbas mycket på att skaffa fram en egen arena. Det finns 2 alternativ i dagsläget, att ta över Hovet eller bygga eget. Att bygga eget skulle kosta ca en halv miljard, inkl. mark. Vart de pengarna ska komma ifrån har jag svårt att se.
Kan vara så att man kanske tvingas lämna centrala STHLM och istället sluter ett avtal med någon av grannkommunerna. "Ni ger oss mark, vi flyttar dit".
¨
Grejen är ju den att FBK, MoDo mf l gör ju inte sina pengar bara kring hockeyn utan även på andra arrangemang. Om Hovet skall vara av intresse måste vi i sådana fall ha 100% kontrol över allt som händer därinne allt annat är otillräckligt.
Therocket1 skrev:Det jobbas mycket på att skaffa fram en egen arena. Det finns 2 alternativ i dagsläget, att ta över Hovet eller bygga eget. Att bygga eget skulle kosta ca en halv miljard, inkl. mark. Vart de pengarna ska komma ifrån har jag svårt att se.
Kan vara så att man kanske tvingas lämna centrala STHLM och istället sluter ett avtal med någon av grannkommunerna. "Ni ger oss mark, vi flyttar dit".
¨
Grejen är ju den att FBK, MoDo mf l gör ju inte sina pengar bara kring hockeyn utan även på andra arrangemang. Om Hovet skall vara av intresse måste vi i sådana fall ha 100% kontrol över allt som händer därinne allt annat är otillräckligt.
Skulle va rätt så svårt..
Tex. "Hockeyn är död i Luleå. Luleå hockeyn flyttar versamheten till skelleftå. Och heter fortfarande Luleå hockey.
Om dif skulle lämna sthlm så skulle dom missta en del fans
¨
Skulle va rätt så svårt..
Tex. "Hockeyn är död i Luleå. Luleå hockeyn flyttar versamheten till skelleftå. Och heter fortfarande Luleå hockey.
Om dif skulle lämna sthlm så skulle dom missta en del fans
Renskriv.
Äh, vi bygger nytt, pungslå fotbollen på lite pengar
Satt och kollade på Elitserien 2000/2001, en riktigt skön återupplevelse! Så kom Francois Bouchard på tanken, skulle han vara en av dem klassbackarna vi söker?
stolpskott skrev:Satt och kollade på Elitserien 2000/2001, en riktigt skön återupplevelse! Så kom Francois Bouchard på tanken, skulle han vara en av dem klassbackarna vi söker?
Han verkar inte ha klart med en klubb till nästa säsong i alla fall!
¨
DIFs kalkyl byggde på en arena i en grannkommun, med andra ord vill jag inte ens tänka på vad en arena skulle kosta i Stockholms kommun.
Nu menade inte jag att man skulle flytta så långt utan till ett närliggande ställe som kan nås med pendeltåg eller liknande. Bara inse fakta tror aldrig det är möjligt för oss att bygga något supercentralt. Valet kommer bli självdö eller flytta på sig lite. Storlag i Italien som t ex Juventus har inte sin arena direkt centralt om man säger så. Tror vi blir tvungna att tänka i samma banor om vi skall överleva. Det går i alla fall inte att köra efter principen "vi räknar kallt med att höja publiksnittet med 2500 personer per match", som vissa fortfarande verkar stirra sig blinda på.
Kall-El skrev:Nu menade inte jag att man skulle flytta så långt utan till ett närliggande ställe som kan nås med pendeltåg eller liknande. Bara inse fakta tror aldrig det är möjligt för oss att bygga något supercentralt. Valet kommer bli självdö eller flytta på sig lite. Storlag i Italien som t ex Juventus har inte sin arena direkt centralt om man säger så. Tror vi blir tvungna att tänka i samma banor om vi skall överleva. Det går i alla fall inte att köra efter principen "vi räknar kallt med att höja publiksnittet med 2500 personer per match", som vissa fortfarande verkar stirra sig blinda på.
Och när DIF har en ny och fin arena, är det då okej att ta ut ett högre biljettpris? Eller står du fast vid din linje att ekonomin ska gå runt med biljettpriser som är klart lägre än alla andra elitserieföreningar?